NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Horsthil schreef: zo 12 september 2021, 16:19
Lars TB schreef: zo 12 september 2021, 16:09 Pfft, op mijn geheime parkeerplaats - waar zelden meer dan 3 auto's stonden - was nu nauwelijks meer plaats voor mij :evil:
Maar de vraag is, waren er veel fietsendragers of misbruiken wandelaars nu de mtb parkeerplaats.

Overigens speelt vuurrol ook wel een rol, want de kuil was nu lastig parkeren
Veel fietsendragers. Ik ga dat bord binnenkort slopen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Horsthil schreef: zo 12 september 2021, 13:47 Was er al bang voor. Gelukkig heb ik hem al uitvoerig kunnen testen de afgelopen weken. Er
komt wel een mooie oplossing voor dit geval. Dat bordje moet namelijk altijd van toepassing kunnen blijven 8)
Als het maar geen houten drop is die ook weer weggehaald kan worden :winkie: :wink:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bewuste keuze dat er geen omleiding was ivm Vuurol?
Laatst gewijzigd door Jurriaan op di 14 september 2021, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Jurriaan schreef: di 14 september 2021, 07:00 Bewuste keuze dat er gene omleiding was ivm Vuurol?
? Rond de kuil was er een omleiding, heb je die niet gezien? Er hingen linten genoeg :)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Er hingen ook een aantal duidelijke omleidingsborden
Aram
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 11:44

bouwpakket schreef: za 11 september 2021, 19:45 Uitbreiding Lage en Hoge Vuursche track

Als mountainbikers genieten we al een paar jaar van de gastvrijheid van Landgoed Pijnenburg. In samenspraak met Landgoed Pijnenburg en Staatsbosbeheer is er een nieuwe singletrack op het landgoed aangelegd. Beide routes zijn hierdoor 1,3 kilometer langer geworden. Vandaag is de track al geopend zodat deze aangereden kan worden. De officiële opening zal later plaatsvinden.

Door deze uitbreiding is nu het Theehuis 't Hooge Erf een ideale startplaats geworden voor beide mountainbikeroutes. Dankzij de grote parkeerplaats achter het Theehuis kan ook de parkeerdruk elders in de de gemeente worden verminderd. En door deze singletrack worden de recreantenstromen weer wat meer gescheiden van elkaar

Afbeelding
Ik heb hem zaterdag ochtend gereden en ik vind het leuke uitbreiding!
Mooie flowy stukken erin en ergens nog een vinnig kuiltje. :-D
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Begrijp ik goed dat dus dat hele pad vanaf het "oude blubberige deel" nu ook nieuw is? Je rijdt dus niet meer op dat gedeelde voetpad?
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Idske schreef: di 14 september 2021, 09:25 Begrijp ik goed dat dus dat hele pad vanaf het "oude blubberige deel" nu ook nieuw is? Je rijdt dus niet meer op dat gedeelde voetpad?
Correct. Dat was een wens van de terreineigenaar
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

bouwpakket schreef: di 14 september 2021, 09:31
Idske schreef: di 14 september 2021, 09:25 Begrijp ik goed dat dus dat hele pad vanaf het "oude blubberige deel" nu ook nieuw is? Je rijdt dus niet meer op dat gedeelde voetpad?
Correct. Dat was een wens van de terreineigenaar
Dat is wel beter. Heb vaak genoeg meegemaakt dat wandelaars daar het pad bewust gaan blokkeren.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Horsthil schreef: di 14 september 2021, 07:39 Er hingen ook een aantal duidelijke omleidingsborden
Geen omleidingsbord gezien. Ik kwam vanaf de kant van 300 Roedenlaan/ Vuursche steeg en draaide aldaar HV op. Geen bord gezien enkel een tak over de trail maar ja die liggen er wel eens.
Aram schreef: di 14 september 2021, 09:21 Ik heb hem zaterdag ochtend gereden en ik vind het leuke uitbreiding!
Mooie flowy stukken erin en ergens nog een vinnig kuiltje. :-D
Ik vind er echt niks aan. Past niet bij het karakter van LV.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Jurriaan schreef: di 14 september 2021, 20:45
Horsthil schreef: di 14 september 2021, 07:39 Er hingen ook een aantal duidelijke omleidingsborden
Geen omleidingsbord gezien. Ik kwam vanaf de kant van 300 Roedenlaan/ Vuursche steeg en draaide aldaar HV op. Geen bord gezien enkel een tak over de trail maar ja die liggen er wel eens.
Aram schreef: di 14 september 2021, 09:21 Ik heb hem zaterdag ochtend gereden en ik vind het leuke uitbreiding!
Mooie flowy stukken erin en ergens nog een vinnig kuiltje. :-D
Ik vind er echt niks aan. Past niet bij het karakter van LV.

Ach jeetje, nog meer flowy stukken... :lol: :-{

Eens. Past niet bij het karakter LV. Aan de andere kant, je hoeft het niet te rijden toch ? Het betreft een verbindingstuk, of begrijp ik iets niet van het kaartje ?

Anyway, ik ga van het weekend eens buurten. Vinnige kuiltjes vind ik dan weer wel leuk en de crew zal er vast wel iets moois van hebben gemaakt !
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Stunning schreef: di 14 september 2021, 21:27
Jurriaan schreef: di 14 september 2021, 20:45
Geen omleidingsbord gezien. Ik kwam vanaf de kant van 300 Roedenlaan/ Vuursche steeg en draaide aldaar HV op. Geen bord gezien enkel een tak over de trail maar ja die liggen er wel eens.


Ik vind er echt niks aan. Past niet bij het karakter van LV.

Ach jeetje, nog meer flowy stukken... :lol: :-{

Eens. Past niet bij het karakter LV. Aan de andere kant, je hoeft het niet te rijden toch ? Het betreft een verbindingstuk, of begrijp ik iets niet van het kaartje ?

Anyway, ik ga van het weekend eens buurten. Vinnige kuiltjes vind ik dan weer wel leuk en de crew zal er vast wel iets moois van hebben gemaakt !
Het is geen verbindingsstuk maar gewoon de route. Het brede pad is dus geen onderdeel meer van de mtb route. Dit was een wens van de terreineigenaar
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Een breed pad, dat past niet in het karakter van Lage Vuursche. Het historische argument gaat overigens niet op.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Horsthil schreef: di 14 september 2021, 21:50 Het historische argument gaat overigens niet op.
Klopt. Want historisch gezien waren de brede paden meestal het ergst mbt de modder :lol: :wink:

Maar ik begrijp dat ik weer aan wat nieuwe Strava PR's kan werken daar :winkie:

Zonder dollen, ik denk dat het idd wel slim is om de wandelaars en de MTB rijders daar te scheiden. Hoewel de stukken om ff te drinken/eten en tevens doorrijden nu wel echt schaars zijn geworden tijdens langere trainingen.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Stunning schreef: di 14 september 2021, 22:23 Zonder dollen, ik denk dat het idd wel slim is om de wandelaars en de MTB rijders daar te scheiden.
Uhmm, dat is altijd slim... ;)
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Plaats reactie