NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Uitbreiding Lage en Hoge Vuursche track

Als mountainbikers genieten we al een paar jaar van de gastvrijheid van Landgoed Pijnenburg. In samenspraak met Landgoed Pijnenburg en Staatsbosbeheer is er een nieuwe singletrack op het landgoed aangelegd. Beide routes zijn hierdoor 1,3 kilometer langer geworden. Vandaag is de track al geopend zodat deze aangereden kan worden. De officiële opening zal later plaatsvinden.

Door deze uitbreiding is nu het Theehuis 't Hooge Erf een ideale startplaats geworden voor beide mountainbikeroutes. Dankzij de grote parkeerplaats achter het Theehuis kan ook de parkeerdruk elders in de de gemeente worden verminderd. En door deze singletrack worden de recreantenstromen weer wat meer gescheiden van elkaar

Afbeelding
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Top! mooie uitbreiding! ik was er vanochtend maar niet gezien dat hij open was. Zeker na de middag? Wel een aantal oranje hesjes :)
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Idske schreef: za 11 september 2021, 20:19 Top! mooie uitbreiding! ik was er vanochtend maar niet gezien dat hij open was. Zeker na de middag? Wel een aantal oranje hesjes :)
Eind van de dag inderdaad. De oranje hesjes waren er nog de hele dag mee bezig
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4790
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nu is inderdaad de parking achter ‘t Theehuis de ideale startlocatie. van daaruit kan je namelijk HV noord, HV zuid, of LV afzonderlijk meerdere keren rijden, of aan elkaar lussen.
En je bent verlost van de enorme drukte bij de Kuil, waar ‘t vooral op zondag kneiterdruk is. Slimme uitbreiding dus, goed over nagedacht. :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Is dat dan ook de reden geweest om dit stukje er tussen te planten?
Op zich logisch.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Gisteren 2x HV en 1x LV gereden, oranje hesjes bij de kuil gezien... Maar deze zag ik niet aankomen ! Da's ff snel en sneaky gedaan :-q

Edit: als jullie toch bezig zijn, een watertappunt graag :wink:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Stunning schreef: za 11 september 2021, 22:49 Edit: als jullie toch bezig zijn, een watertappunt graag :wink:
Als het goed is, is daar iets voor geregeld bij de kuil, maar wellicht dat daar nog opnieuw werk van moet worden gemaakt
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Horsthil schreef: za 11 september 2021, 23:05
Stunning schreef: za 11 september 2021, 22:49 Edit: als jullie toch bezig zijn, een watertappunt graag :wink:
Als het goed is, is daar iets voor geregeld bij de kuil, maar wellicht dat daar nog opnieuw werk van moet worden gemaakt
Oh, super ! :tong

Ik ga eens kijken als ik er binnenkort weer ben, bedankt.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10820
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Horsthil schreef: za 11 september 2021, 23:05
Stunning schreef: za 11 september 2021, 22:49 Edit: als jullie toch bezig zijn, een watertappunt graag :wink:
Als het goed is, is daar iets voor geregeld bij de kuil, maar wellicht dat daar nog opnieuw werk van moet worden gemaakt
Er is inmiddels een buitenkraan. Die zit aan de terraskant bij de pipowagen. Binnkort maken we hem vindbaar met een kek bordje
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Net terug van een rondje LV-HV. Leuke toevoeging ter vervanging van het minst interessante deel van de LV route. Eigenlijk missen we nu wel een uitpuf stukje :D

Denk dat ondergrond bij de “steile afdaling” het niet lang gaat volhouden. Dat was bij mijn 2e passage vanochtend al helemaal losgereden. Misschien dat wat regen gaat helpen, maar een drukke zondag zeker niet.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

mfacey schreef: zo 12 september 2021, 11:21 Net terug van een rondje LV-HV. Leuke toevoeging ter vervanging van het minst interessante deel van de LV route. Eigenlijk missen we nu wel een uitpuf stukje :D

Denk dat ondergrond bij de “steile afdaling” het niet lang gaat volhouden. Dat was bij mijn 2e passage vanochtend al helemaal losgereden. Misschien dat wat regen gaat helpen, maar een drukke zondag zeker niet.
Ja, top dat nieuwe stuk en zag hetzelfde als mfacey. Die kuil met het bordje 'steile afdaling' heeft vanmorgen al veel te lijden gehad. (bijv. treintje van 9 man voor me, tweede haalde het klimmetje niet, toen moest iedereen dus naar boven ploeteren.) Maar hulde weer voor het nieuwe stuk :-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Was er al bang voor. Gelukkig heb ik hem al uitvoerig kunnen testen de afgelopen weken. Er
komt wel een mooie oplossing voor dit geval. Dat bordje moet namelijk altijd van toepassing kunnen blijven 8)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Horsthil schreef: zo 12 september 2021, 13:47 Was er al bang voor. Gelukkig heb ik hem al uitvoerig kunnen testen de afgelopen weken. Er
komt wel een mooie oplossing voor dit geval. Dat bordje moet namelijk altijd van toepassing kunnen blijven 8)
WOOHOO! Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Pfft, op mijn geheime parkeerplaats - waar zelden meer dan 3 auto's stonden - was nu nauwelijks meer plaats voor mij :evil:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Lars TB schreef: zo 12 september 2021, 16:09 Pfft, op mijn geheime parkeerplaats - waar zelden meer dan 3 auto's stonden - was nu nauwelijks meer plaats voor mij :evil:
Maar de vraag is, waren er veel fietsendragers of misbruiken wandelaars nu de mtb parkeerplaats.

Overigens speelt vuurrol ook wel een rol, want de kuil was nu lastig parkeren
Plaats reactie