NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Het was vanochtend heerlijk op de routes. 17 graden en de routes waren licht mul, maar toch vochtig. In ieder geval lekker snel.

Als Stravaminnende Marathonisti in het lycra werd ik vergezeld van keuvelende koppeltjes, stoere vaders met kinderen, de groepjes altijd goedlachse millennials en natuurlijk de onmiskenbare bandanamannen. Wat een heerlijk bond gezelschap was het.

Lekker genoten van het nieuwe stukje op de Hoge Vuursche. En er kwam een ouder echtpaar op de stadsfiets van de camping het zandpad op. In een vlaag van verstandsverbijstering vroeg ik mij af, waarschijnlijk gaan ze boodschappen doen, maar technisch gezien rijden ze nu op de mountainbikeroute. Zijn ze vignetplichtig ? Anyway, ik kon er alleen maar om lachen.

Op HV noord begonnen en toen 2x LV gedaan en HV afgemaakt.

Life is good :-q
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Afgelopen anderhalve week een paar keer genoten op de route. Vanaf camping 7 linden vaak vroeg (ca. 7.30 uur) vertrokken. Hét mooiste moment van een zomerse dag.
Opkomende zon, dauw, geen andere bikers, spechten en thuis voor ontbijt met koffie uit een percolator :D

Lag er idd zeer goed bij. Al is er ook in de afgelopen 1,5 week genoeg regen gevallen. Niet voor niks dat er manshoge varenvelden doorkruist moeten worden....
Nieuwe stukje is leuk en kan gaaf worden als het nog wat meer ingereden wordt
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik dacht vanmorgen; “nog ff snel op de mtb voor de regen arriveert”. Lagen die Hoge en Lage Vuursche er toch ff een potje lekker bij zeg; serieus genoten! Afbeelding
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Met dank aan het KNMI.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
kroontje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: za 30 september 2006, 10:40
Mijn mountainbike: Sensa Fiori Evo SLE 2021

En de lokale crew! echt super werk! :-q
kroontje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: za 30 september 2006, 10:40
Mijn mountainbike: Sensa Fiori Evo SLE 2021

Wow! Wat lag HV er gisteren mooi bij. Nieuwe stukken zijn top. Stukje bij het theehuis is nog wel even wennen en moet nog wat ingereden worden. Wat zijn de plannen voor het stuk bij de camping 7 Linden? Dat is afgesloten.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

kroontje schreef: za 28 augustus 2021, 10:09 Wow! Wat lag HV er gisteren mooi bij. Nieuwe stukken zijn top. Stukje bij het theehuis is nog wel even wennen en moet nog wat ingereden worden. Wat zijn de plannen voor het stuk bij de camping 7 Linden? Dat is afgesloten.
Dat stukje hadden we even dichtgegooid omdat het niet de kans had gekregen om hard te worden. Na de opening heeft het teveel geregend en werd het meteen modderig. Dus het is weer opgeknapt en gaat eerdaags wel weer open (met nog een stukje eraan vast)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed bezig op HV LV

Ik moet toch snel weer eens die kant op.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kroontje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: za 30 september 2006, 10:40
Mijn mountainbike: Sensa Fiori Evo SLE 2021

bouwpakket schreef: za 28 augustus 2021, 10:12
kroontje schreef: za 28 augustus 2021, 10:09 Wow! Wat lag HV er gisteren mooi bij. Nieuwe stukken zijn top. Stukje bij het theehuis is nog wel even wennen en moet nog wat ingereden worden. Wat zijn de plannen voor het stuk bij de camping 7 Linden? Dat is afgesloten.
Dat stukje hadden we even dichtgegooid omdat het niet de kans had gekregen om hard te worden. Na de opening heeft het teveel geregend en werd het meteen modderig. Dus het is weer opgeknapt en gaat eerdaags wel weer open (met nog een stukje eraan vast)
Ik ben benieuwd! ...en dat stukje kan eigenlijk alleen maar beter worden :-)
Hopelijk kunnen we het nog inrijden voor de herfst.
kroontje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: za 30 september 2006, 10:40
Mijn mountainbike: Sensa Fiori Evo SLE 2021

bouwpakket schreef: za 28 augustus 2021, 10:12
kroontje schreef: za 28 augustus 2021, 10:09 Wow! Wat lag HV er gisteren mooi bij. Nieuwe stukken zijn top. Stukje bij het theehuis is nog wel even wennen en moet nog wat ingereden worden. Wat zijn de plannen voor het stuk bij de camping 7 Linden? Dat is afgesloten.
Dat stukje hadden we even dichtgegooid omdat het niet de kans had gekregen om hard te worden. Na de opening heeft het teveel geregend en werd het meteen modderig. Dus het is weer opgeknapt en gaat eerdaags wel weer open (met nog een stukje eraan vast)
Ik ben benieuwd! ...en dat stukje kan eigenlijk alleen maar beter worden :-)
Hopelijk kunnen we het nog inrijden voor de herfst.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Hoge vuursche lag er top bij vanmiddag! Nieuwe stuk begint al aardig lekker te lopen :) en bij het theehuis is een en ander aan de gang :)
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Wooohooo !

Het dek van beide banen ligt er retesnel bij. Voor het eerst sinds tijden LV weer eens onder de 30min gereden, met een goede 20km/u gemiddeld 8) niet slecht voor deze 50-jarige :wink:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Stunning schreef: za 4 september 2021, 12:52 Wooohooo !

Het dek van beide banen ligt er retesnel bij. Voor het eerst sinds tijden LV weer eens onder de 30min gereden, met een goede 20km/u gemiddeld 8) niet slecht voor deze 50-jarige :wink:
De banen liggen er inderdaad echt behoorlijk snel bij. Ik vond het nieuwe stukje naast het hondenuitlaatterein ook mooi erbij liggen. Goed ingereden, beter dan de oude route daar ooit was. En ondanks die paar extra heuveltjes ga je toch harder dan vroeger in die hoek. De oude trail liep gewoon nooit echt heel lekker (maar was wel leuk)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Kuil van Drakensteyn afgesloten 10 t/m 12 september
Vanwege het Vuurol theaterfestival is het zuidelijke rondje bij de Kuil van Drakestein niet toegankelijk. De mountainbikeroute is hier afgezet en je wordt omgeleid met Oranje pijlen. De afzettingen respecteren svp.
In verband met de grote toestroom adviseren wij mountainbikers om op een andere locatie te parkeren:
- Parkeerplaats Theehuis 't Hooge Erf => graag de parkeerplaats naar rechts gebruiken
- Parkeerplaats Zwarte Weg
Afbeelding
klauterkamer
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 16:40

Ah bedankt voor de update! Wou net in de auto stappen. :-q
Plaats reactie