NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef: wo 6 februari 2019, 14:59 Het laatste woord, haha :winkie: . Dan hadden we geen 161 pagina’s vol hoeven schrijven. Bij sommige zit de sport zo diep, die blijven schrijven en rijden :bier:
Kom nog maar eens met paar mooie voorbeelden of mag ik toch een keertje achter je aan fietsen :winkie:
Ik voel mij vereerd Fred :-q
Ach, een enkeling heeft (soms) wat moeite met de waarheid, normen en waarden etc. (ook geen onnodige discussie waard lijkt me).
Forum is ook een afspiegeling van de maatschappij, niets meer/minder.

Maar nu on topic: Denk dat wij maar eens samen paar rondjes LV moeten doen met afwisselend koppositie. Ben nooit te oud om te leren en is best lang geleden dat we (bij MBC denk ik) samen gereden hebben. Maar dat zal denk ik niet komend weekend worden gezien de weervoorspelling :((
Daarna even fors "berg klimmen" maar als het echt voorjaar is, dan mag je de ouwe eea leren en hem op zijn plek zetten. Daar zit Fredje niet meer. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fred (mtb-sport) schreef: wo 6 februari 2019, 20:06
Jurriaan schreef: wo 6 februari 2019, 14:59 Het laatste woord, haha :winkie: . Dan hadden we geen 161 pagina’s vol hoeven schrijven. Bij sommige zit de sport zo diep, die blijven schrijven en rijden :bier:
Kom nog maar eens met paar mooie voorbeelden of mag ik toch een keertje achter je aan fietsen :winkie:
Ik voel mij vereerd Fred :-q
Ach, een enkeling heeft (soms) wat moeite met de waarheid, normen en waarden etc. (ook geen onnodige discussie waard lijkt me).
Forum is ook een afspiegeling van de maatschappij, niets meer/minder.

Maar nu on topic: Denk dat wij maar eens samen paar rondjes LV moeten doen met afwisselend koppositie. Ben nooit te oud om te leren en is best lang geleden dat we (bij MBC denk ik) samen gereden hebben. Maar dat zal denk ik niet komend weekend worden gezien de weervoorspelling :((
Daarna even fors "berg klimmen" maar als het echt voorjaar is, dan mag je de ouwe eea leren en hem op zijn plek zetten. Daar zit Fredje niet meer. :-q
Vooruitlopend op, hier nog enkele ideeën (YT video).
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ook die is leuk Jurriaan :-q
Enne, vooruit/door bocht heen kijken ben ik wel gewend. Iets met die andere 2-wielers :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

3 grote plassen op HV houden nog even dapper stand. Dat mocht de pret niet drukken. Viel mij wel op dat er meer stobbe gebruikt worden als ‘schansje’. In navolging van het origineel op LV.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Even een vraagje, ik heb gisteren de route van LV gereden. Onderweg kwam ik bordjes tegen met verkorte route.
Hoe lang (of eerder gezegd kort) is de route als je de verkorte route bordjes volgt?
Ik zat gisteren in dubio na 1 gewone ronde of ik nog de beide verkortingen moest doen..
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Meegs schreef: wo 13 februari 2019, 16:27 Even een vraagje, ik heb gisteren de route van LV gereden. Onderweg kwam ik bordjes tegen met verkorte route.
Hoe lang (of eerder gezegd kort) is de route als je de verkorte route bordjes volgt?
Ik zat gisteren in dubio na 1 gewone ronde of ik nog de beide verkortingen moest doen..
Als je beide verkortingen doet rij je een rondje. Geen idee wat de afstanden zijn, maar wellicht dat je aan de hand van dit plaatje al genoeg weet
Afbeelding
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:-q
Dat kaartje helpt.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Meegs schreef: wo 13 februari 2019, 16:27 Even een vraagje, ik heb gisteren de route van LV gereden. Onderweg kwam ik bordjes tegen met verkorte route.
Hoe lang (of eerder gezegd kort) is de route als je de verkorte route bordjes volgt?
Ik zat gisteren in dubio na 1 gewone ronde of ik nog de beide verkortingen moest doen..
Volgens Strava is het rondje (2x afslaan dus) iets meer dan 700 meter lengte. Check https://www.strava.com/segments/16583311
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Dat maakt het plaatje helemaal compleet, bedankt Fred.
:-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

We waren vanochtend gezellig met z’n allen 8) . Allemaal heel gemoedelijk. Zelden zoveel mtb’ers gezien :-q
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Het is er ook heerlijk weer voor! In de middag was het trouwens lekker rustig.
De track ligt er nu ook heerlijk snel bij! Ondanks mijn winterconditie....... toch nog een paar pr's gereden. Dat zegt veel over de staat van de track :)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Compleet gekkenhuis in de Kuil vandaag. Zelden zo veel auto’s daar gezien. Nederland is veel te klein. Vanmiddag op de baan lekker rustig. Wel veel wandelaars op de track, maar dat ging ook allemaal goed.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Boswielrenners rijden altijd op zondagmorgen vroeg. Vraag me niet waarom.
Tijdelijk probleem dus, vanaf april wordt ‘t een stuk rustiger rondom de kuil. Behalve 20 april natuurlijk. :bier:
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Vandaag mijn hagelneue Neuron CF 9.0 uitgelaten op HV. De hogere zit en de krappe bochten is ff wennen tov de 27.5 maar de CF 9.0 lag als een tank op de track.

Als geschreven belachelijk om al die auto's te zien die zich door het dorp persen in plaats van de fiets te pakken.

Hoe verder van de kuil hoe rustiger, leuk om dat hele kleine meisje met haar papa op de mtb te zien.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

futura schreef: zo 17 februari 2019, 21:05
Als geschreven belachelijk om al die auto's te zien die zich door het dorp persen in plaats van de fiets te pakken.
Of zich met de auto door het dorp persen om vervolgens de fiets te pakken. Wij moeten voor de buitenwacht ook belachelijk over komen.
Plaats reactie