NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: wo 27 maart 2019, 18:13 Het zal worden opgepakt door de Fietsersbond. Daar is het het beste op z'n plaats. Wij van WC Eend zijn slechts zijdelings betrokken. (Er werd mij ingefluisterd dat het met aansprakelijkheid te maken had. Dat heb ik niet op waarheid gecontroleerd, dus wat hier staat kan roddel en achterklap zijn. Iemand met de fiets gevallen op het betreffende pad en die heeft vervolgens de eigenaar aansprakelijk gesteld voor de valpartij. Die was het vervolgens zat en wist nog een sluitende maatregel om het probleem voor altijd op te lossen. Geef hem eens ongelijk.)
Idd fietsersbond beste partij om eea op te pakken. Mijn bericht zou ook nog bij gemeente Baarn in behandeling zijn.
De reden zal de eigenaar het beste weten en het is en blijft zijn terrein en niet van ons. Niet te onderschatten punt lijkt me.
Vanmiddag idd maar de omweg genomen, gelukkig voor donker terug............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

bert l. schreef: wo 27 maart 2019, 18:13 Het zal worden opgepakt door de Fietsersbond. Daar is het het beste op z'n plaats. Wij van WC Eend zijn slechts zijdelings betrokken. (Er werd mij ingefluisterd dat het met aansprakelijkheid te maken had. Dat heb ik niet op waarheid gecontroleerd, dus wat hier staat kan roddel en achterklap zijn. Iemand met de fiets gevallen op het betreffende pad en die heeft vervolgens de eigenaar aansprakelijk gesteld voor de valpartij. Die was het vervolgens zat en wist nog een sluitende maatregel om het probleem voor altijd op te lossen. Geef hem eens ongelijk.)
De andere kant van de medaille: Deze man is ook de eigenaar van het stuk bij het theehuis waar we net een mooie nieuwe track hebben mogen aanleggen. Ondanks al zijn reserves. Laat het duidelijk zijn dat we daar op het gebied van Pijnenburg als rijders ons model dienen te gedragen. Wij proberen dat als onderhoudsploeg ook.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13040
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Toch een andere orde van grootte, als je het mij vraagt. Het sluiten van dat fietspad was niet een actie tegen sec de MTBers. Die worden er wel door geraakt, net als veel andere fietsers. Je zou kunnen zeggen dat de eigenaar tevreden is over de werking van de gescheiden verkeersstromen en dat aanmoedigt door het stuk bij het theehuis te gunnen. Ben er wel benieuwd naar, heb er nog niet gereden.

Maar eens met wat je zegt: we dienen ons model te gedragen. En niet alleen daar, maar ook op aanrijroutes. En sowieso, waar dan ook. Wel zo leuk. #doeslief :wink:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

pietervl schreef: do 28 maart 2019, 15:52 De andere kant van de medaille: Deze man is ook de eigenaar van het stuk bij het theehuis waar we net een mooie nieuwe track hebben mogen aanleggen. Ondanks al zijn reserves.
Ik neem aan dat hij verwacht dat zijn theehuis er garen bij zal spinnen.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zou het? Ook zonder dat nieuwe stukkie (hulde daarvoor!) kwam je uit bij het theehuis. Hoogstens dat je nu een heel klein beetje meer moe bent en een extra cola'tje / appeltaartje extra nodig hebt om te herstellen?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Jurriaan schreef: do 28 maart 2019, 17:06
pietervl schreef: do 28 maart 2019, 15:52 De andere kant van de medaille: Deze man is ook de eigenaar van het stuk bij het theehuis waar we net een mooie nieuwe track hebben mogen aanleggen. Ondanks al zijn reserves.
Ik neem aan dat hij verwacht dat zijn theehuis er garen bij zal spinnen.
Het theehuis is weliswaar eigendom van Pijnenburg, maar er zit een ondernemer die het runt. Die zal hopelijk blij zijn met de extra klanten (hoewel ik er altijd genoeg zie). Voor Pijnenburg betekent het hooguit dat zijn pachter meer klanten kan trekken en dus een stabielere basis.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: do 28 maart 2019, 15:56Toch een andere orde van grootte, als je het mij vraagt. Het sluiten van dat fietspad was niet een actie tegen sec de MTBers. Die worden er wel door geraakt, net als veel andere fietsers.
Precies, vooral voor de doorsnee fietser is het alternatief Soest-Lage Vuursche stukje meer fietsen, minder aantrekkelijk en zelfs wat gevaarlijker dan het huidige fietspad. De meeste mountainbikers zullen van verplichte omweg (zijn 2 opties) minder snel wakker liggen.
Al dan niet mooie track of theehuis heeft daar niets mee te maken naar mijn mening.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Fred (mtb-sport) schreef: do 28 maart 2019, 21:21
Kapitein Iglo schreef: do 28 maart 2019, 15:56Toch een andere orde van grootte, als je het mij vraagt. Het sluiten van dat fietspad was niet een actie tegen sec de MTBers. Die worden er wel door geraakt, net als veel andere fietsers.
Precies, vooral voor de doorsnee fietser is het alternatief Soest-Lage Vuursche stukje meer fietsen, minder aantrekkelijk en zelfs wat gevaarlijker dan het huidige fietspad. De meeste mountainbikers zullen van verplichte omweg (zijn 2 opties) minder snel wakker liggen.
Al dan niet mooie track of theehuis heeft daar niets mee te maken naar mijn mening.
Ik vind de omweg over de Embranchementsweg - Vuurse Steeg ook niet echt een veilige weg. Smalle asfaltweg met best wat autoverkeer (met veel haast). Dat fietspad over Pijnenburg is wel erg lekker
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Er is natuurlijk ook nog de verbindingsroute over het verlengde van de Koningweg naar LV. Dit is berucht vanwege de zanderigheid. Zondag was het goed te rijden op de MTB, maar ik zag een gezin met kinderstoeltje achterop wel erg hard ploeteren.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Fred (mtb-sport) schreef: do 28 maart 2019, 21:21
Kapitein Iglo schreef: do 28 maart 2019, 15:56Toch een andere orde van grootte, als je het mij vraagt. Het sluiten van dat fietspad was niet een actie tegen sec de MTBers. Die worden er wel door geraakt, net als veel andere fietsers.
Precies, vooral voor de doorsnee fietser is het alternatief Soest-Lage Vuursche stukje meer fietsen, minder aantrekkelijk en zelfs wat gevaarlijker dan het huidige fietspad. De meeste mountainbikers zullen van verplichte omweg (zijn 2 opties) minder snel wakker liggen.
Al dan niet mooie track of theehuis heeft daar niets mee te maken naar mijn mening.
Hier heeft de track bij Pijnenburg er wel mee te maken. Dit is immers het lage en hoge vuursche draadje op mountainbike.nl. Dat maakt het heel relevant. Het is belangrijk te beseffen dat we bij het theehuis met zeer gemengde gevoelens worden ontvangen en onze positie daar heel kwetsbaar is. Zo kwetsbaar dat we misschien zelfs ook bij Soest moeten opletten onze eigen ruiten niet in te gooien.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ Willem: Dat alternatief werd ook aangedragen door boswachter toen ik eind december werd aangehouden. Voor ons als MTB’er goed te doen, maar voor standaard fiets.....

@pietervl: Zie nog steeds die relatie tussen theehuis (mindere ontvangst) en afsluiting van fietspad wat er al jaren ligt niet eerrlijk gezegd. De afsluiting treft denk ik in 95% van de gevallen de normale fietser en niet ons MTB’ ers.
Dat dit onderwerp hier terecht is gekomen is mijn schuld, want ik ben er hier over begonnen nadat ik aangehouden werd. Boswachter gaf toen ook aan, vertel het maar door dat de boel dicht gaat. Dat dus gedaan. Heeft idd niets met de routes zelf te maken.

Btw: tracks kunnen wel weer wat water gebruiken ondervond ik afgelopen woensdag.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ja daar zijn we weer, stof :bier:

Afsnij, LV, dicht gelegd en bult ontdaan van blad
Afbeelding

Afsnij, LV, links, dicht gelegd
Afbeelding

Afsnij, HV, dicht gelegd
Afbeelding
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 582
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Goed werk!
Blijft toch fascinerend hoe dat werkt met die doorsteekjes. Waarom zou je in godsnaam op deze plekken willen afsteken?
Ik bedoel, als je niet van sturen houdt, dan zit je gewoon op de verkeerde route :bier:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

StephanR schreef: vr 29 maart 2019, 15:21 Goed werk!
Blijft toch fascinerend hoe dat werkt met die doorsteekjes. Waarom zou je in godsnaam op deze plekken willen afsteken?
Ik bedoel, als je niet van sturen houdt, dan zit je gewoon op de verkeerde route :bier:
Strava ridders. Dat is de enige reden die ik kan bedenken voor dat afsteken. :roll:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

StephanR schreef: vr 29 maart 2019, 15:21 Goed werk!
Blijft toch fascinerend hoe dat werkt met die doorsteekjes. Waarom zou je in godsnaam op deze plekken willen afsteken?
Ik bedoel, als je niet van sturen houdt, dan zit je gewoon op de verkeerde route :bier:
Ja, ik snap daar echt helemaal niets van. Als je niet van sturen houdt, ga dan op een racefiets zitten :~
Of zijn het juist de racefietsers die in de winter op de MTB kruipen?
Plaats reactie