NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Stunning schreef: za 18 december 2021, 00:37
bouwpakket schreef: vr 17 december 2021, 23:18 We hebben vandaag 700 meter nieuwe trail geopend bij Hoge Vuursche. In plaats van dat we over het asfalt van de parkeerplaats achter het Theehuis fietsen mogen we van de terreineigenaar nu eromheen door het bos. Het is een verrassend leuk stuk geworden. Morgen komt er nog een stukje bij
Ik zag jullie vorige week al buffelen.

Leuk, ik ben benieuwd. In de kerstvakantie eens gaan rijden dan.

Is de HV route daarmee ook langer geworden nu ?
Ik plaats morgen wel een gedetailleerde update
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

Erg leuk nieuw stukje bij het theehuis! Op en af, kombochtjes 👍🏻 Dank voor de noeste arbeid
djiedjie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 december 2021, 21:21

Vandaag voor het eerst de route HV en LV gereden. Hele mooie routes wat mij betreft en lagen er prima bij! Mooie ervaring die me door een schuivertje en de daar aan over gehouden pijnlijke ribben nog wel even zal heugen... Moment van onoplettendheid en stuur sloeg uit m'n handen op een eigenlijk niet zo technisch gedeelte... Alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Tijd voor positief nieuws!
Hoge Vuursche is vandaag een kilometer singletrack rijker geworden. De MTB parkeerplaats rechts van het Theehuis 't Hooge Erf is nu helemaal de ideale start locatie voor je MTB rit. Direct vanaf de parkeerplaats fiets je een nieuwe singletrack op en kan je zowel de route Lage als Hoge Vuursche fietsen. En over een aparte singletrack aan de noordkant kan je ook weer terug door het bos naar de parkeerplaats. Je kan hier ook gewoon een rondje rijden.
Voor de veiligheid hebben we ook meteen het ruiterpad volledig gescheiden van de MTB route; er is geen kruising meer!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Leuk. Binnenkort maar eens die kant op :-q

Ideale omstandigheden om nieuwe trails aan te leggen met die hoge luchtvochtigheid. Zorgt dat het gelijk goed inklinkt.

Wel veel mtbers op 1 foto zeg ... :o is dat normaal voor HV/LV?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

hanjovdberg schreef: za 18 december 2021, 21:16Wel veel mtbers op 1 foto zeg ... :o is dat normaal voor HV/LV?
:lol: op zondag is het er nog drukker. En na die persco vermoed ik nog drukker :((
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tja dat moet je ze nageven. Ze doen er alles aan het buitensporten te promoten :o 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

hanjovdberg schreef: za 18 december 2021, 21:30 Tja dat moet je ze nageven. Ze doen er alles aan het buitensporten te promoten :o 8)
Hele persconferenties :lol:
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Morgen vroeg maar is kijken haha, zijn de routes een beetje goed begaanbaar? of veel plassen en modder?
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

erikvlugt schreef: za 18 december 2021, 21:57 Morgen vroeg maar is kijken haha, zijn de routes een beetje goed begaanbaar? of veel plassen en modder?
De routes zijn prima berijdbaar nu. Wel heel erg uitgesleten door de vele regen van de afgelopen weken. Het is flink stuiteren dus
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

worstkaas schreef: za 18 december 2021, 22:07
erikvlugt schreef: za 18 december 2021, 21:57 Morgen vroeg maar is kijken haha, zijn de routes een beetje goed begaanbaar? of veel plassen en modder?
De routes zijn prima berijdbaar nu. Wel heel erg uitgesleten door de vele regen van de afgelopen weken. Het is flink stuiteren dus
Thanks voor de reactie!! Mooi, ik neem dan maar wel de fully mee ;)
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

hanjovdberg schreef: za 18 december 2021, 21:16 Leuk. Binnenkort maar eens die kant op :-q

Ideale omstandigheden om nieuwe trails aan te leggen met die hoge luchtvochtigheid. Zorgt dat het gelijk goed inklinkt.

Wel veel mtbers op 1 foto zeg ... :o is dat normaal voor HV/LV?
Het is vaak druk, maar voor deze foto heb ik wel even moeten wachten. Deze mensen hoorden allemaal bij elkaar. Daarvoor waren er amper fietsers omdat het lunchtijd was.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Gisteren nieuwe stukje - behalve de extra lus - gefietst. Leuke en mooie aanvulling. Route lag er sowieso mooi bij.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

worstkaas schreef: za 18 december 2021, 22:07
De routes zijn prima berijdbaar nu. Wel heel erg uitgesleten door de vele regen van de afgelopen weken. Het is flink stuiteren dus
Grappig hoe verschillend je zoiets kunt beleven. Ik rijd meestal star op LV/HV (singlespeed of gravelbike) maar had de laatste keer toevallig mijn Honzo mee, voorzien van luxe items als versnellingen en een verende vork. Lang verhaal kort: van stuiteren is naar mijn menig geen sprake, het ligt er behoorlijk strak bij allemaal.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Weer eens een dikke pluim voor de bouwers by the way :-q Ondanks de stevige hoeveelheid regen van de afgelopen weken houden de trails zich prima, veel beter dan ik verwacht had. Iedereen die het oude LV kent weet dat dit geen vanzelfsprekendheid is :lol:
Plaats reactie