NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Wemmies #33
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 14 februari 2020, 13:09

bert l. schreef: zo 5 juli 2020, 17:50
Op elke UHR route rijd je Vier keer onder een bord door waarop staat dat je een geldig vignet nodig hebt.
Niet iedereen doet kwintelooyen 4x 😉
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Wemmies #33 schreef: zo 5 juli 2020, 22:36
bert l. schreef: zo 5 juli 2020, 17:50
Op elke UHR route rijd je Vier keer onder een bord door waarop staat dat je een geldig vignet nodig hebt.
Niet iedereen doet kwintelooyen 4x 😉
Nu niet uitagen. Ik tel er nog wel even 10 rondjes bij
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Bahco schreef: zo 5 juli 2020, 22:23 Even nieuwsgierig: is de noordlus ook weer open?
Zowel HV als LV zijn geheel open, ook de noordlus
Barry47
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 19 oktober 2018, 11:22

Iemand enig idee hoe de routes er bij liggen met de regen van de laatste dagen?
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Barry47 schreef: do 9 juli 2020, 07:47 Iemand enig idee hoe de routes er bij liggen met de regen van de laatste dagen?
Er zullen best wat plassen liggen. Die lagen er maandag al, dus er zullen er wel wat bij gekomen zijn. Maar je hoeft niet weg te blijven uit trailrespect hoor. De routes waren zo kurkdroog dat ze wel wat water kunnen hebben.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Barry47 schreef: do 9 juli 2020, 07:47 Iemand enig idee hoe de routes er bij liggen met de regen van de laatste dagen?
Ik zou ook nog even wachten op de regen van de komende dagen
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Barry47 schreef: do 9 juli 2020, 07:47 Iemand enig idee hoe de routes er bij liggen met de regen van de laatste dagen?
Gisteravond gereden. Een beetje modder/plassen hier en daar, maar over het algemeen prima te rijden.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Gisteren hoorde ik tijdens het snoeien van zoveel mensen dat de routes geweldig goed waren dat ik het vandaag zelf maar even ben gaan uitproberen. En het klopt, het is echt heerlijk rijden op het moment. Lekker grip, snel en hier en daar iets meer uitgesleten vanwege de achterliggende droogte.

Ook genoten van een mooie ontmoeting met een ree. Beestje liep rustig over de trail in prachtig zonlicht. Keurig in de juiste richting overigens. :-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Lage Vuursche is op het moment echt genieten. Afgelopen tijd eigenlijk alleen maar LV gereden en HV vermeden. Denk dat Lage Vuursche mijn nieuwe favoriet van de twee is.
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Gisteren Hoge Vuursche gereden. Lag er superstrak bij. Heerlijk snel, vooral het einde vanaf die camping kun je goed gas geven.

Overigens heb ik ook het kleine technische lusje gedaan. Normaal vind ik drops wel leuk, maar ik had zo weinig vaart dat het meer eraf rijden werd dan eraf springen. Had wellicht te maken met mijn onbekendheid met het lusje, maar ik had ook het idee dat de drops niet op de snelste stukken geplaatst waren. Ik zou zeggen, maak er 1 of max 2 van en plaats ze op plekken dat je ze goed ziet aankomen en je er even vaart voor kan maken.
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Sjoerd001 schreef: ma 13 juli 2020, 14:01 Gisteren Hoge Vuursche gereden. Lag er superstrak bij. Heerlijk snel, vooral het einde vanaf die camping kun je goed gas geven.

Overigens heb ik ook het kleine technische lusje gedaan. Normaal vind ik drops wel leuk, maar ik had zo weinig vaart dat het meer eraf rijden werd dan eraf springen. Had wellicht te maken met mijn onbekendheid met het lusje, maar ik had ook het idee dat de drops niet op de snelste stukken geplaatst waren. Ik zou zeggen, maak er 1 of max 2 van en plaats ze op plekken dat je ze goed ziet aankomen en je er even vaart voor kan maken.
Ik zou er ook liever met meer vaart vanaf gaan, maar dat is een gebrek aan skill van mijn kant. Ik heb gezien dat je er wel degelijk vanaf kan droppen (ook op lage snelheid). Het is ook precies zo bedoelt als hoe ze er nu in liggen, dus niet op snelle stukken.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
ramdyne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 22 april 2009, 23:54
Mijn mountainbike: Pole Stamina 140, Canyon Grand Canyon AL 7.0

Gisteren voor het eerst in twee(?) jaar Lage Vuursche bekeken en de eerste keer mijn nieuwe fiets uitgeprobeerd. Kon wel merken dat ik al een jaar of wat weinig op de MTB gefietst had. Pffffff. Wat ook niet hielp is dat ik mijn voor/achter vering aan het afstellen was , hoe meer ik daar aan sleutelde hoe lekkerder het fietsen ging. Los zand blijft leuk om te doen, maar vanuit de kuil is het voor mij veel te vroeg in de route, dan ben ik nog niet fijn warm gedraaid.

Een Pole Stamina 140 past op Lage Vuursche, ook met het standaard (IMHO) te brede stuur. Moest er wel echt in komen weer. En ja, een Stamina is veel te veel fiets voor Nederland, maar hij is zo mooi ;-)

Wegens tijdgebrek (hoeveel dingen kun je vergeten voor je echt kunt vertrekken) maar 1 rondje gedaan, nou ja, met nog wat sleutelen en een extra rondje van het eerste begin stukje.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Erik1974 schreef: ma 13 juli 2020, 14:05
Sjoerd001 schreef: ma 13 juli 2020, 14:01 Gisteren Hoge Vuursche gereden. Lag er superstrak bij. Heerlijk snel, vooral het einde vanaf die camping kun je goed gas geven.

Overigens heb ik ook het kleine technische lusje gedaan. Normaal vind ik drops wel leuk, maar ik had zo weinig vaart dat het meer eraf rijden werd dan eraf springen. Had wellicht te maken met mijn onbekendheid met het lusje, maar ik had ook het idee dat de drops niet op de snelste stukken geplaatst waren. Ik zou zeggen, maak er 1 of max 2 van en plaats ze op plekken dat je ze goed ziet aankomen en je er even vaart voor kan maken.
Ik zou er ook liever met meer vaart vanaf gaan, maar dat is een gebrek aan skill van mijn kant. Ik heb gezien dat je er wel degelijk vanaf kan droppen (ook op lage snelheid). Het is ook precies zo bedoelt als hoe ze er nu in liggen, dus niet op snelle stukken.
Klopt, de bedoeling is op deze sectie juist dat je ook op lagere snelheid controle hebt over je fiets en dan verschillende elementen kunt combineren zoals kort steil omhoog, krappe bocht en dan een dropje. De één zal dat ongetwijfeld meer waarderen dan de ander maar dit is wel de bedoeling.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ramdyne schreef: ma 13 juli 2020, 16:39 ... Pole Stamina 140 ...
Hebben we de SYS daarvan gemist? :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
ramdyne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 22 april 2009, 23:54
Mijn mountainbike: Pole Stamina 140, Canyon Grand Canyon AL 7.0

Lars TB schreef: ma 13 juli 2020, 22:11 Hebben we de SYS daarvan gemist?

Ja, die gedachte had ik gister ook. Wellicht binnenkort, moet er nog ff over nadenken ;-)
Plaats reactie