NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Vriendelijk doch dringen verzoek om de discussies over andere routes dan de UHR (een andere lokatie en situatie waar in dit geval andere regels gelden) in de desbetreffende topics te voeren. Hier weer verder over LV en HV dus.

Thx.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bovendien de trollen svp niet voederen met reacties.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Daarom :-q .......maar kunnen mss de peilen van HV en LV op mtbroutes.nl iets meer uit elkaar gezet worden, lastig aantikken op laptop, pad en mobiel ik moet eerst zoveel keer vergroten om LV te kunnen bekijken :(
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Mario070 schreef:Daarom :-q .......maar kunnen mss de peilen van HV en LV op mtbroutes.nl iets meer uit elkaar gezet worden, lastig aantikken op laptop, pad en mobiel ik moet eerst zoveel keer vergroten om LV te kunnen bekijken :(
Of gewoon als één route, ik denk dat er in de praktijk ook weinig mensen zijn die de rondjes los van elkaar gaan rijden.
Is denk ik voor de beoordeling op MTB routes ook duidelijker als het één route is.
Maar ik snap het wel hoor, MTB Utrechtse Heuvelrug wil natuurlijk de volledige top 10 bezetten :lol: :lol:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

LV staat op plaats 15 en HV op plaats 30, dus het zijn twee losse route's.
Nu staan er op mtbroutes.nl nog een aantal dicht op elkaar maar nu is LV echt verstopt onder HV, en als je niet beter weet vind je LV niet....daar ging het mij zo een beetje om :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Gister was er iemand foto’s aan het maken op het kleine trainingsrondje.
Hier bekend?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

funride schreef: Of gewoon als één route, ik denk dat er in de praktijk ook weinig mensen zijn die de rondjes los van elkaar gaan rijden.
Afgelopen zondag beide route's gereden. Op HV kwam ik serieus amper iemand tegen, op LV was het juist extreem druk. Dat kan geen toeval meer zijn.
Ik dacht dat ik de enige was die ellenlange slingertracks op den duur gaat vervelen. LV heeft zoveel meer, dus rij ik die gewoon een aantal keer.
Al rij ik vanuit omgeving R'dam dan nog liever naar Zeist, Leersum, Amerongen en Rhenen. Daar vind ik wel de flow die ik op HV (nog?) mist.
Op zich wel goed hoor, verschillende route's met allemaal hun eigen karakter. :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef:
funride schreef: Of gewoon als één route, ik denk dat er in de praktijk ook weinig mensen zijn die de rondjes los van elkaar gaan rijden.
Afgelopen zondag beide route's gereden. Op HV kwam ik serieus amper iemand tegen, op LV was het juist extreem druk. Dat kan geen toeval meer zijn.
Ik dacht dat ik de enige was die ellenlange slingertracks op den duur gaat vervelen. LV heeft zoveel meer, dus rij ik die gewoon een aantal keer.
Al rij ik vanuit omgeving R'dam dan nog liever naar Zeist, Leersum, Amerongen en Rhenen. Daar vind ik wel de flow die ik op HV (nog?) mist.
Op zich wel goed hoor, verschillende route's met allemaal hun eigen karakter. :-q
De flow op HV gaat wel beter worden. Ik merk bijna wekelijks verschil.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef:
Giant-E schreef:
Afgelopen zondag beide route's gereden. Op HV kwam ik serieus amper iemand tegen, op LV was het juist extreem druk. Dat kan geen toeval meer zijn.
Ik dacht dat ik de enige was die ellenlange slingertracks op den duur gaat vervelen. LV heeft zoveel meer, dus rij ik die gewoon een aantal keer.
Al rij ik vanuit omgeving R'dam dan nog liever naar Zeist, Leersum, Amerongen en Rhenen. Daar vind ik wel de flow die ik op HV (nog?) mist.
Op zich wel goed hoor, verschillende route's met allemaal hun eigen karakter. :-q
De flow op HV gaat wel beter worden. Ik merk bijna wekelijks verschil.
Gisteren heerlijk in een flow van de kuil naar de golfbaan geknald :-q
Op een paar andere stukjes is de route binnen één week tijd van “nog aanrijden mul” naar “de route is dorstig en het toplaagje wordt al lossing mul” gegaan. Kun je nagaan :-D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik vond het nog wel meevallen hoe "slecht" HV loopt.
Met wat tempo erin rijdt het allemaal best lekker.
Of het kwam omdat ik op een 26inch fully reed? :P

LV flowt helemaal prima.
Op een hardtail zal het wel wat meer rammelen zijn.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

We zouden inderdaad wel wat regen kunnen gebruiken. Daar staat tegenover dat het stuk over Landgoed Pijnenburg naar 't Theehuis inmiddels weer mooi droog is. :-)

Na een paar rondjes begin ik grote delen van de route aardig onder de knie te krijgen. Als het straks helemaal is ingereden zal dat alleen maar makkelijker gaan. Nu is het inderdaad best opletten. Met name als je net iets meer naar links of rechts stuurt ligt er mul zand op de loer dat graag hapt naar je voor of achterwiel.

Ondertussen is het al genieten en vind ik het heerlijk om lekker rond etenstijd in alle rust rond te rijden. Geluid van zingende vogels om je heen en verder niets. :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zeker stuiteren op de hardtail, waarbij ik het idee had bij LV meer op te moeten letten dan bij HV (iig kreeg ik het voor elkaar om een tak in mijn veels-te-dure Eagle derailleurkooi te krijgen). Na een korte trail-side repair (lees: beetje buigen en aan de kabelspanning draaien) kon ik weer verder.

Had de indruk dat vooral op LV de sproeiers wel aan mochten.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb gisteren voor het eerst HV compleet gereden, het ligt er al prima bij hoewel het natuurlijk nog wel te merken is dat het nieuw is. Gewoon star en singlespeed dus van verkeerd schakelen was geen sprake :lol:

Eerder heb ik ook wat delen gereden met mijn zoontjes (9 en 7), die waren ook erg enthousiast. Ik ben sowieso blij verrast met de uitbreiding van de route(s) ik had een klein extra lusje verwacht naast wat er rond de kuil aangelegd is maar het was wel even wat meer. Ik heb me er in ieder geval prima mee vermaakt :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Gisterenavond ook "even" de combi LV en HV gedaan https://www.strava.com/segments/17364813 en moet zeggen dat ik op bepaald moment tureluurs werd van al die korte bochtjes en klimmetjes van 2 meter. Op LV kom ik nu wel redelijk uit de voeten, maar HV was pas mijn 2e rondje ooit en zal nog wel even duren voor ik daar lekker rond kom.
Sommige bochten net wat te krap om lekker door te rijden, maar zegt meer over mijn skills dan de route. Zal denk ik vaker LV pakken dan HV en nog liever Rhenen (echt "mijn ding").
Aan de andere kant wel lekker om op paar km van huis 2 routes te hebben met bij elkaar zo'n 27 km trails. :-q
Oh ja, soms best droge stukken. Heel wat anders dan kleine 2 weken terug toen ik er voor het eerst reed.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

funride schreef:Of gewoon als één route, ik denk dat er in de praktijk ook weinig mensen zijn die de rondjes los van elkaar gaan rijden.
Jij overschat de beginnende biker nogal, denk ik.. Toen ik pas op de fiets zat, moest ik op LV twee keer stoppen om op adem te komen :lol: en ging ik na één rondje weer naar huis. Mijn vrouw was er laatst na een halfje Austerlitz alweer klaar mee...
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Plaats reactie