NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Horsthil schreef: wo 24 november 2021, 19:33
Stunning schreef: wo 24 november 2021, 18:36 De 'beklimming' van deze stuwwal is altijd goed te zien op het Strava hoogteprofiel, vanaf het punt waar je het bos uit komt op het zandpad langs de camping.

De nieuwe lus is dan te zien als 'plateau' op deze stuwwal.
Maar de nieuwe lus is wel behoorlijk vals plat
Ja ja, maakt duidelijk onderdeel uit van de beklimming :-q

En na de ingang van de lus duidelijk weer vals plat naar beneden.
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Beide parcours liggen er super bij,heerlijk gereden :)

Leuk dat ik ook een topatlete uit het veldrijden/MTB wereldje tegenkwam :)
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

VintigeBiker schreef: do 25 november 2021, 18:34 Beide parcours liggen er super bij,heerlijk gereden :)

Leuk dat ik ook een topatlete uit het veldrijden/MTB wereldje tegenkwam :)
Kon je haar een beetje bijhouden? :D :D
Strava zegt dat c.erve vandaag over het parcours is geweest. Ze is best snel :-q
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Even over de buren. Anna's Hoeve in het GNR, lijkt ter ziele. Er zijn bomen gerooid, ook bovenop de top. Het laatste stukje naar boven is niet meer te rijden en vrijwel alle downhill/bikepark lijntjes naar beneden zijn verdwenen omdat er resthout op ligt. Dat zijn geen kleine takjes, met de blote hand krijg je het niet weg. Er zijn plannen om de top een uitzichtsbestemming te geven. Ze hebben een flinke stap in die richting gezet nu.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6109
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

pietervl schreef: do 25 november 2021, 21:02 Even over de buren. Anna's Hoeve in het GNR, lijkt ter ziele. Er zijn bomen gerooid, ook bovenop de top. Het laatste stukje naar boven is niet meer te rijden en vrijwel alle downhill/bikepark lijntjes naar beneden zijn verdwenen omdat er resthout op ligt. Dat zijn geen kleine takjes, met de blote hand krijg je het niet weg. Er zijn plannen om de top een uitzichtsbestemming te geven. Ze hebben een flinke stap in die richting gezet nu.
De ene recreant is belangrijker dan de ander
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

worstkaas schreef: do 25 november 2021, 20:17
VintigeBiker schreef: do 25 november 2021, 18:34 Beide parcours liggen er super bij,heerlijk gereden :)

Leuk dat ik ook een topatlete uit het veldrijden/MTB wereldje tegenkwam :)
Kon je haar een beetje bijhouden? :D :D
Strava zegt dat c.erve vandaag over het parcours is geweest. Ze is best snel :-q
Uiteraard.......

een beetje ;)

Zal ze als profi strava hebben dan ?
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

pietervl schreef: do 25 november 2021, 21:02 Even over de buren. Anna's Hoeve in het GNR, lijkt ter ziele. Er zijn bomen gerooid, ook bovenop de top. Het laatste stukje naar boven is niet meer te rijden en vrijwel alle downhill/bikepark lijntjes naar beneden zijn verdwenen omdat er resthout op ligt. Dat zijn geen kleine takjes, met de blote hand krijg je het niet weg. Er zijn plannen om de top een uitzichtsbestemming te geven. Ze hebben een flinke stap in die richting gezet nu.
:(
Zonde.

Het wachten is op de eerste route in het GNR. Jammer dat deze mooie sport helemaal dood wordt gereguleerd.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

mfacey schreef: za 27 november 2021, 09:15
pietervl schreef: do 25 november 2021, 21:02 Even over de buren. Anna's Hoeve in het GNR, lijkt ter ziele. Er zijn bomen gerooid, ook bovenop de top. Het laatste stukje naar boven is niet meer te rijden en vrijwel alle downhill/bikepark lijntjes naar beneden zijn verdwenen omdat er resthout op ligt. Dat zijn geen kleine takjes, met de blote hand krijg je het niet weg. Er zijn plannen om de top een uitzichtsbestemming te geven. Ze hebben een flinke stap in die richting gezet nu.
:(
Zonde.
Het wachten is op de eerste route in het GNR. Jammer dat deze mooie sport helemaal dood wordt gereguleerd.
Dat er een keer wat aan die heuvel zou gebeuren en het fietsen daarop was toch echt een keer kwestie van tijd.
Maar mag verder idd hopen dat GNR geen routes krijgt en we nog relatief in vrijheid daar kunnen trappen, maar vertrouw er eerlijk gezegd niet op als ik soms hele hordes overal uit zie komen. Dat gaat echt een keer mis, daarvoor hoeft Fredje geen helderziende te zijn.

Overigens zijn het weer gouden dagen voor de handel dit weekend, heb alweer paar "mooie" ritten op Strava langs zien komen en LBS met $ tekens in de ogen zien gniffelen...........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Iedereen die lagers verkoopt en installeert wrijft ijverig in zijn/haar handen.

Onbegrijpelijk dat mensen met 2 graden en regen überhaupt WILLEN fietsen… brrrrrr
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

mfacey schreef: za 27 november 2021, 15:16 Iedereen die lagers verkoopt en installeert wrijft ijverig in zijn/haar handen.

Onbegrijpelijk dat mensen met 2 graden en regen überhaupt WILLEN fietsen… brrrrrr
Nog verbazend veel mensen vandaag op de Vuursche routes, we stonden daar te scheppen vandaag maar meer fietsers gezien dan ik had verwacht, en van top tot teen onder de drek met een knarsende fiets!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

mfacey schreef: za 27 november 2021, 15:16 Iedereen die lagers verkoopt en installeert wrijft ijverig in zijn/haar handen.

Onbegrijpelijk dat mensen met 2 graden en regen überhaupt WILLEN fietsen… brrrrrr
Heb een heel oud topic weer van stal gehaald viewtopic.php?f=15&t=64978&p=2645027#p2645027
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Fred (mtb-sport) schreef: za 27 november 2021, 14:48
mfacey schreef: za 27 november 2021, 09:15 :(
Zonde.
Het wachten is op de eerste route in het GNR. Jammer dat deze mooie sport helemaal dood wordt gereguleerd.
Dat er een keer wat aan die heuvel zou gebeuren en het fietsen daarop was toch echt een keer kwestie van tijd.
Maar mag verder idd hopen dat GNR geen routes krijgt en we nog relatief in vrijheid daar kunnen trappen, maar vertrouw er eerlijk gezegd niet op als ik soms hele hordes overal uit zie komen. Dat gaat echt een keer mis, daarvoor hoeft Fredje geen helderziende te zijn.
......
Deze werkzaamheden zijn onderdeel van de herinrichting van dat gebied.

Het ziet er nu door al die gekapte bomen nogal treurig uit. Ik hoop dat het uiteindelijk wel een mooie plek gaat opleveren. Dat uitkijkpunt zou ik niet hebben bedacht maar er zitten ook wel positieve kanten aan het hele plaatje. Hier is meer informatie te vinden: https://gnr.nl/actueel/projecten/projec ... e-schakel/

Wat de routes betreft. Voor wie het wil weten: Vele uren achter elkaar regen. Het is morgen zeker niet droog.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6109
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Wat ik begrijp is dat GNR nog lang niet voornemens is om de openstelling aan te passen
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

mfacey schreef: za 27 november 2021, 15:16 Iedereen die lagers verkoopt en installeert wrijft ijverig in zijn/haar handen.

Onbegrijpelijk dat mensen met 2 graden en regen überhaupt WILLEN fietsen… brrrrrr
Hmm... Ik heb vandaag heerlijk 40km op de racefiets gezeten. Ja, op het einde was het wat regenachtig. Maar er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding.

Had ik vandaag meer tijd gehad, dan had ik gewoon mijn rondjes op HVLV gereden. Alle onderdelen op mijn fiets zijn consumables. Op = op, en na de winter wat sneller en dan gewoon de onderdelen weer vervangen en fietsen maar.

Dus ik vind het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die nu überhaupt niet gewoon lekker willen fietsen. Thuis een warme chocolademelk of bokbiertje en genieten maar :bier: :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6109
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Stunning schreef: za 27 november 2021, 17:47 Alle onderdelen op mijn fiets zijn consumables. Op = op, en na de winter wat sneller en dan gewoon de onderdelen weer vervangen en fietsen maar.
Ben jij de enige die geen last heeft van de onderdelenschaarste?
Plaats reactie