NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Biker M schreef: vr 16 september 2022, 07:06 @UHR crew
Is het mogelijk het oude stukje route weer in gebruik te nemen aangezien het fietspad er toch niet lijkt te komen?
Is dat afgeblazen of uitgesteld?
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bike-chica schreef: za 17 september 2022, 17:52
Biker M schreef: vr 16 september 2022, 07:06 @UHR crew
Is het mogelijk het oude stukje route weer in gebruik te nemen aangezien het fietspad er toch niet lijkt te komen?
Is dat afgeblazen of uitgesteld?
Dat wordt momenteel uitgedokterd op het Provinciehuis en in het Gemeentehuis.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

bert l. schreef: za 17 september 2022, 18:25
Bike-chica schreef: za 17 september 2022, 17:52

Is dat afgeblazen of uitgesteld?
Dat wordt momenteel uitgedokterd op het Provinciehuis en in het Gemeentehuis.
Dat zal nog wel een jaar duren dan 🤡
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Voor het eind van het jaar zal er een visie worden geschreven op het bosgebied. Aan de hand daarvan gaat men dan bepalen of er plek is voor dat fietspad. Duurt dus nog wel even. Krijg bijna het gevoel dat ze een besluit nemen vlak voor broedseizoen en dat het circus dan weer opnieuw gaat beginnen
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik hoop dat ze naar verkeersstromen kijken en het vraagstuk vanaf de vraagzijde beoordelen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

bert l. schreef: ma 19 september 2022, 09:04 Ik hoop dat ze naar verkeersstromen kijken en het vraagstuk vanaf de vraagzijde beoordelen.
En niet vanaf beschikbare subsidie zijde
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Vandaag, na twee jaar alleen de Gooise heidevelden en omgeving en laatst een deel Haaksbergen, weer eens (voor de derde keer in totaal) Hoge Vuursche gereden. Het lag er prima bij: geen los zand en slechts een enkel klein plasje water. Klein buitje gehad, verder droog en 12 graden. Prima weer dus eigenlijk. Een keer een bordje gemist: bij het voor de twee keer oversteken van de weg naar Hilversum. Bij het volgende kruispunt de weg gevraagd aan een andere MTB-er en ik moest dus terug. Het bordje stond wat verder in het pad dan ik had gedacht en bovendien tussen de brandnetels. Wel nog zichtbaar overigens. Ik moest drie keer heel even een voetje aan de grond zetten, verder ging het prima en ik hoefde er niet af. Ik merk wel dat je als je ouder wordt (ben 75) iets meer tijd nodig hebt om onverwachte objecten in te schatten. En ik wil niet vallen, dus op lastig uitziende plaatsen even wat rustiger aan gedaan. Leuk het weer een keer gedaan te hebben, het smaakt naar meer. Last but not least: complimenten aan de onderhoudsploeg, prima onderhouden route.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dank voor je complimenten en respect voor wat je doet op de mtb.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Gisteren rond half 5 opgestapt voor een rondje HVLVHV.
Wat een genot weer... Parcours lag er top bij, heerlijk rustig, temperatuur was heerlijk en een zonnetje kwam her en der mooi door de bomen. Ook bijzonder om zo ongeveer elke kilometer een andere bos-herfstlucht te ruiken. Genieten met een hoofdletter G.
Niet echt PR's nagejaagd, omdat ik wat meer km's wilde rijden en niet alleen een rondje HVLV te knallen. Toch her en der wat tijden scherper gesteld. M.b.v. het perfecte parcours en een stukje uit de wind rijden :wink: bij 2 goed doortrappende mannen.

Verder heb ik nog iemand kunnen helpen met het verjaardagskado van mijn dochter, een plug setje van Lezyne.
Een zwarte Specialized onder de latex :-{ . Hopelijk heeft de plug hem voldoende geholpen om ook nog ff te kunnen genieten in het bos.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

janvangastel schreef: di 20 september 2022, 17:01 Vandaag, na twee jaar alleen de Gooise heidevelden en omgeving en laatst een deel Haaksbergen, weer eens (voor de derde keer in totaal) Hoge Vuursche gereden. Het lag er prima bij: geen los zand en slechts een enkel klein plasje water. Klein buitje gehad, verder droog en 12 graden. Prima weer dus eigenlijk. Een keer een bordje gemist: bij het voor de twee keer oversteken van de weg naar Hilversum. Bij het volgende kruispunt de weg gevraagd aan een andere MTB-er en ik moest dus terug. Het bordje stond wat verder in het pad dan ik had gedacht en bovendien tussen de brandnetels. Wel nog zichtbaar overigens. Ik moest drie keer heel even een voetje aan de grond zetten, verder ging het prima en ik hoefde er niet af. Ik merk wel dat je als je ouder wordt (ben 75) iets meer tijd nodig hebt om onverwachte objecten in te schatten. En ik wil niet vallen, dus op lastig uitziende plaatsen even wat rustiger aan gedaan. Leuk het weer een keer gedaan te hebben, het smaakt naar meer. Last but not least: complimenten aan de onderhoudsploeg, prima onderhouden route.
Fijn dat je de route weer terug hebt gevonden, heb er op gelet na jouw vraag maar bordje staat inderdaad niet helemaal lekker, iets te ver de weg in.... ga je niet meer vergeten! :D
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Vanmorgen om 8:30 HV opgereden. Wát een genot; staat van de route, rustig bos, lekker fris, beginnende herfst geuren. :bier:

Anyway; aan het werk maar weer :roll:
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

RRon schreef: wo 21 september 2022, 21:31
janvangastel schreef: di 20 september 2022, 17:01 Vandaag, na twee jaar alleen de Gooise heidevelden en omgeving en laatst een deel Haaksbergen, weer eens (voor de derde keer in totaal) Hoge Vuursche gereden. Het lag er prima bij: geen los zand en slechts een enkel klein plasje water. Klein buitje gehad, verder droog en 12 graden. Prima weer dus eigenlijk. Een keer een bordje gemist: bij het voor de twee keer oversteken van de weg naar Hilversum. Bij het volgende kruispunt de weg gevraagd aan een andere MTB-er en ik moest dus terug. Het bordje stond wat verder in het pad dan ik had gedacht en bovendien tussen de brandnetels. Wel nog zichtbaar overigens. Ik moest drie keer heel even een voetje aan de grond zetten, verder ging het prima en ik hoefde er niet af. Ik merk wel dat je als je ouder wordt (ben 75) iets meer tijd nodig hebt om onverwachte objecten in te schatten. En ik wil niet vallen, dus op lastig uitziende plaatsen even wat rustiger aan gedaan. Leuk het weer een keer gedaan te hebben, het smaakt naar meer. Last but not least: complimenten aan de onderhoudsploeg, prima onderhouden route.
Fijn dat je de route weer terug hebt gevonden, heb er op gelet na jouw vraag maar bordje staat inderdaad niet helemaal lekker, iets te ver de weg in.... ga je niet meer vergeten! :D
Aha, jij was degene aan wie ik de weg vroeg. Nogmaals bedankt! En inderdaad, vergeten doe ik dat niet meer.
Tasso
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 29 september 2022, 16:15

Gisterochtend een Garmin 820 gevonden op de route Lage Vuursche! Wie is 'em verloren? Voornaam staat achterop, stuur even een berichtje met de naam die erop staat.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Tijdje niet in het bos geweest, iemand met een glazen bol die weet hoe het er morgenmiddag bij ligt?
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

I_do schreef: do 29 september 2022, 20:07 Tijdje niet in het bos geweest, iemand met een glazen bol die weet hoe het er morgenmiddag bij ligt?
Mijn glazen bol zegt goed met hier en daar een plasje.
Plaats reactie