NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

bert l. schreef: wo 23 juni 2021, 09:15 Oei. Mooi köt.
Welke parkeerplaats precies?
De kuil, 50 meter van het restaurant vandaan....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Route ligt er perfect bij! Niet nat, niet mul en dus harde zand track, vanmorgen ook nog bijzonder rustig! Nog wel paar plassen zoals bij de varens achter de camping. Een van de heuveltjes met anti erosie stammetjes op HV begint wat trapvorming te krijgen, komt onverwacht om de hoek dus zal wat lastiger kunnen worden voor minder ervaren mountainbikers. Maar verder top, het vele onderhoud heeft duidelijk effect. Top :-q
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

erwin.burgers schreef: wo 23 juni 2021, 08:57 Gistermiddag na werk begonnen aan wat rondjes HV en LV.
Toen ik na 1,5 rondje HV terug kwam bij de auto voor een boterham, bleek mijn zijruit te zijn ingetikt. Gelukkig had ik m'n laptop op kantoor achter gelaten en zat er verder niks van waarde in de auto. Toch hebben ze door een tas zitten snuffelen die op de vloer lag.
Klote!
Ze pakken daar hele fietsendragers met fietsen van je auto af. Een gewaarschuwd mens...
Ik weet niet van welke kant je komt met de auto, maar er zijn zat andere goede parkeerplekjes langs de route, zonder hufters (of hufterinnen, dat kan ook nog he? :roll: )
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Cyberwhoop schreef: wo 23 juni 2021, 14:09 Een van de heuveltjes met anti erosie stammetjes op HV begint wat trapvorming te krijgen, komt onverwacht om de hoek dus zal wat lastiger kunnen worden voor minder ervaren mountainbikers. Maar verder top, het vele onderhoud heeft duidelijk effect. Top :-q
Klopt, ik moet daar aan gaan werken. Merkte dat die wat te verduren hebben gehad met een paar harde regenbuien. Is die klim toch na een grote kombocht, waar de stammen in 3 rijen overdwars liggen?
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Horsthil schreef: wo 23 juni 2021, 20:11
Cyberwhoop schreef: wo 23 juni 2021, 14:09 Een van de heuveltjes met anti erosie stammetjes op HV begint wat trapvorming te krijgen, komt onverwacht om de hoek dus zal wat lastiger kunnen worden voor minder ervaren mountainbikers. Maar verder top, het vele onderhoud heeft duidelijk effect. Top :-q
Klopt, ik moet daar aan gaan werken. Merkte dat die wat te verduren hebben gehad met een paar harde regenbuien. Is die klim toch na een grote kombocht, waar de stammen in 3 rijen overdwars liggen?
Ja, waar je het pad oversteekt naar het net nieuw aangelegde stukje (in west)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

vibemaker schreef: wo 23 juni 2021, 20:14
Horsthil schreef: wo 23 juni 2021, 20:11

Klopt, ik moet daar aan gaan werken. Merkte dat die wat te verduren hebben gehad met een paar harde regenbuien. Is die klim toch na een grote kombocht, waar de stammen in 3 rijen overdwars liggen?
Ja, waar je het pad oversteekt naar het net nieuw aangelegde stukje (in west)
Dan weet ik voldoende. Had juist gehoopt dat er geen trapvorming zou ontstaan door de manier hoe ze er in liggen. Eens kijken of ik het beter krijg
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Horsthil schreef: wo 23 juni 2021, 20:21
vibemaker schreef: wo 23 juni 2021, 20:14

Ja, waar je het pad oversteekt naar het net nieuw aangelegde stukje (in west)
Dan weet ik voldoende. Had juist gehoopt dat er geen trapvorming zou ontstaan door de manier hoe ze er in liggen. Eens kijken of ik het beter krijg
Het is voornamelijk de bovenste waar wat zand onder lijkt weggespoeld/gereden. Het is niet heel dramatisch en voor velen van ons een leuke feature. Voor Alle gelegenheidsrijders/gezinnetjes zal het al snel een onoverkomelijke feature zijn. krappe bocht, weinig snelheid, stijl omhoog en dan ook nog een drempel halverwege :bier: :-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

vibemaker schreef: wo 23 juni 2021, 20:30
Horsthil schreef: wo 23 juni 2021, 20:21

Dan weet ik voldoende. Had juist gehoopt dat er geen trapvorming zou ontstaan door de manier hoe ze er in liggen. Eens kijken of ik het beter krijg
Het is voornamelijk de bovenste waar wat zand onder lijkt weggespoeld/gereden. Het is niet heel dramatisch en voor velen van ons een leuke feature. Voor Alle gelegenheidsrijders/gezinnetjes zal het al snel een onoverkomelijke feature zijn. krappe bocht, weinig snelheid, stijl omhoog en dan ook nog een drempel halverwege :bier: :-q
Ja, bij die bovenste is het zand weggespoeld. Toen ik dat ontdekte was er een dag eerder een flinke hoosbui geweest. Alles moet gewoon goed vast zitten. Heb het toen provisorisch opgelost, maar dat is niet goed genoeg.

Die klim is trouwens ook eentje van de categorie hoofdpijndossier, maar probleem ligt echt voor 100% bij de fietser. Veel van de fieters op de route kennen terugschakelen namelijk niet. Standaard probleem, maar hier had het wel grote gevolgen, omdat de originele klim op sommige plekken wel 1 meter was weggesleten. Dat is machinaal opgelost, maar nu is het nog een uitdaging om het zo te houden.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Horsthil schreef: wo 23 juni 2021, 22:25
vibemaker schreef: wo 23 juni 2021, 20:30

Het is voornamelijk de bovenste waar wat zand onder lijkt weggespoeld/gereden. Het is niet heel dramatisch en voor velen van ons een leuke feature. Voor Alle gelegenheidsrijders/gezinnetjes zal het al snel een onoverkomelijke feature zijn. krappe bocht, weinig snelheid, stijl omhoog en dan ook nog een drempel halverwege :bier: :-q
Ja, bij die bovenste is het zand weggespoeld. Toen ik dat ontdekte was er een dag eerder een flinke hoosbui geweest. Alles moet gewoon goed vast zitten. Heb het toen provisorisch opgelost, maar dat is niet goed genoeg.

Die klim is trouwens ook eentje van de categorie hoofdpijndossier, maar probleem ligt echt voor 100% bij de fietser. Veel van de fieters op de route kennen terugschakelen namelijk niet. Standaard probleem, maar hier had het wel grote gevolgen, omdat de originele klim op sommige plekken wel 1 meter was weggesleten. Dat is machinaal opgelost, maar nu is het nog een uitdaging om het zo te houden.
Heeft natuurlijk ook met parcourkennis te maken. Als je het parcours niet kent en je komt daar de (scherpe) bocht om, dan sta je vast. Je moet eigenlijk voor de bocht al teruggeschakeld hebben. Als vaste gebruiker is het een leuk stukje, dank voor het in stand houden! :-q
Jroelie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 22 november 2010, 10:25
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Gisteravond na een langere tijd weer eens LV & HV gedaan en wat een schitterend parcour is het geworden zeg!
Sowieso zijn de condities momenteel top, maar ook alle track-build aanpassingen zijn echt super! Complimenten aan een ieder die hieraan bij hebben gedragen!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmorgen rondje lage en hoge vuursche gedaan. Wat lag het erg super bij! Lage vuursche wat zanderig wat het eigenlijk heel tof maakte en op hoge vuursche geen plas gezien. De afwatering doet goed zijn werk! Echt super geupgrade deze routes door de trail crew!!! respect en enorm bedankt!
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

erikvlugt schreef: za 26 juni 2021, 22:54 Vanmorgen rondje lage en hoge vuursche gedaan. Wat lag het erg super bij! Lage vuursche wat zanderig wat het eigenlijk heel tof maakte en op hoge vuursche geen plas gezien. De afwatering doet goed zijn werk! Echt super geupgrade deze routes door de trail crew!!! respect en enorm bedankt!
Kan deze euforie ook wel bevestigen. Twee rondjes HV en 1 rondje LV gedaan, wat een genot!

Wist niet dat de kuil zo’n diefstal hotspot is, laat ook nog wel eens wat in de auto liggen daar… Volgende keer maar beter op letten.

Bedankt voor al het onderhoud :-q :-q
Jroelie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 22 november 2010, 10:25
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Iemand nog een recente status-update?
atx880
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 19 oktober 2015, 14:11
Mijn mountainbike: Stevens Sonora ES

Vanmorgen geweest: het was erg nat met veel (niet te ontwijken) plassen. Het "zigzag klimmetje" naar de camping was verraderlijk glibberig.
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Vanochtend LV gereden. Lag er perfect bij. En de aanpassingen (waarvoor de route twee weken geleden was ingekort) zijn ook zeer netjes! Respect en dank voor de vrijwilligers die dit hebben gemaakt!
What goes around comes around.
Plaats reactie