NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RoySmit schreef: ma 18 februari 2019, 15:16 Lycra niks mis mee in mijn optiek dus die reden kan ook niet aangedragen worden....
Jouw optiek...


Ik weet niet of er een opticien is die dit probleem kan verhelpen :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Willem12 schreef: ma 18 februari 2019, 13:50
RoySmit schreef: zo 17 februari 2019, 22:37 https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1879795/
Gympen, Velgremmen, Bar-end's recht omhoog voor optimale penetratie.
Boete is niet meer dan terecht.
Maar wel een vignet op de zadelpen....

Controle is terecht maar dan ook iedereen en niet alleen de MTB. Er fietsen ook genoeg "stadsfietsen"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: ma 18 februari 2019, 22:01
RoySmit schreef: ma 18 februari 2019, 15:16 Lycra niks mis mee in mijn optiek dus die reden kan ook niet aangedragen worden....
Jouw optiek...


Ik weet niet of er een opticien is die dit probleem kan verhelpen :-{

Met niet teveel overgewicht kan lycra best :lol: :lol:

optiek -> opticien je gaat nou toch niet grappig zitten doen he :tong :bier:
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Ik zie zelden een mountainbiker zonder lycra. Ik vind dat geforceerde 'kijk mij eens tof zijn in mijn baggy broek' veel erger dan de 85% die in lycra rijdt. :~
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Blastfromthepast schreef: di 19 februari 2019, 10:08 Ik zie zelden een mountainbiker zonder lycra. Ik vind dat geforceerde 'kijk mij eens tof zijn in mijn baggy broek' veel erger dan de 85% die in lycra rijdt. :~
:lol: :lol: Ik zeg even niks :winkie:
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Hele topics worden er vol geklad over lycra vs baggy.
We rijden allemaal met een fiets met noppenbanden in het bos, dat zou voldoende moeten zijn!
Iedereen geniet van deze sport op zijn eigen manier, groot en klein, jong en oud. Verder zou er geen discussie over moeten zijn wat wel en niet kan/moet, dat maakt ieder voor zich uit. Rij gewoon waar je je lekker in voelt :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Kledingdiscussies zijn leuk voor op het Viva forum. Stelletje vrouwen. :-D
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

He jammer, een beetje rellen is leuk. Maar dit is natuurlijk wel de verkeerde plek. On topic maar weer!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dat is lekker dan... Ik heb baggy én lycra. Wat nu? :~
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef: di 19 februari 2019, 12:31 Dat is lekker dan... Ik heb baggy én lycra. Wat nu? :~
best of both worlds.....
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Excuus, toch nog even off topic. Eindelijk hoor ik ergens bij, #kijkmijeenstofzijninmijnbaggybroek :lol: En dat na 25 jaar. Dit forum heelt mensenzielen :winkie:

En on topic maar weer. Morgenochtend nog weer eens een ronde Vuursche. Shockwiz mee en gaan.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jurriaan schreef: di 19 februari 2019, 19:28 Excuus, toch nog even off topic. Eindelijk hoor ik ergens bij, #kijkmijeenstofzijninmijnbaggybroek :lol: En dat na 25 jaar. Dit forum heelt mensenzielen :winkie:

En on topic maar weer. Morgenochtend nog weer eens een ronde Vuursche. Shockwiz mee en gaan.
#Kijkmijeensstoffigzijninmiinbaggybroek 😋😋
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nog even terugkomend op de afsluiting van het fietspad tussen Soest en LV en ook veel gebruikt wordt door MTB'ers (onderdeel UHR4 of UHR9) kreeg ik volgend antwoord op mijn ingediend bezwaar.

Geachte heer/mevrouw,

Op 02-01-2019 heeft u een Melding of klacht woonomgeving ingediend, geregistreerd onder zaaknummer 63400.

Wij hebben uw melding inmiddels behandeld.
Het fietspad waar u op doelt maakt onderdeel uit van het landgoed Pijnenburg en is inderdaad in particulier bezit. Als gemeente Baarn zijn wij in overleg met de eigenaar van het landgoed om na te gaan waarom het fietspad is afgesloten en samen met hem naar mogelijke oplossingen te kijken om het fietspad weer open te stellen. Wanneer dat tot resultaat zal leiden is nog niet bekend.

Bedankt voor uw moeite om deze melding aan ons door te geven.

Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Gemeente Baarn


Dus maar even afwachten wat dit op gaat leveren, maar dit pad is ook mooi scoren mbt boetes....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Afgelopen zondag nog overheen gereden met mooi weer. Drukte, massa's fietsers, en uiteraard niemand die loopt, want het is totaal onzinnig. Idioterie.

Maar die conclusie hadden we al. :D

Mooi dat jij een bezwaarschrift hebt ingediend, Fred.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Zo zie je maar dat ook de gemeente soest de wegenwet niet snapt.
ook een particuliere weg mag je niet zomaar afsluiten. Als de particuliere eigennaar niet tot overeenstemming komt moet de gemeente gewoon naar de rechter stappen, aangezien de gemeente hun burgers moeten vertegenwoordigen en ik neem aan dat die willen dat het pad openbaar blijft. Wie heeft dat pad eigenlijk onderhouden? en hoe lang is dat pad al niet toegankelijk voor wandelaars en fietsers

De Wegenwet regelt in artikel 4 duidelijk wanneer een weg een openbare weg is. Een weg is openbaar: I. wanneer deze gedurende dertig achtereenvolgende jaren (na 1902) voor een ieder toegankelijk is geweest; II wanneer deze gedurende tien achtereenvolgende jaren (na 1902) voor een ieder toegankelijk is geweest en tevens is onderhouden door rijk/provincie/gemeente/waterschap; III. wanneer de rechthebbende aan de weg de bestemming van openbare weg heeft gegeven. Voor een ieder toegankelijk
Een weg is voor een ieder toegankelijk indien er sprake is van vrije toegankelijkheid van de weg. Van vrije toegankelijkheid is sprake indien de eigenaar van de grond waarop de weg is gelegen het gebruik van de weg door het publiek heeft toegelaten.
Plaats reactie