NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Horsthil schreef: za 20 augustus 2022, 19:03 Ik heb al veel te veel gezegd, maar goed...in het echt praat ik ook te veel...
:lol: :lol:
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Zal ook nog maar eens wat stof doen opwaaien. Deze week reed ik een paar keer achter gravelfietsers aan om ze daarna in te halen :-D . Deze fietsen hebben smallere banden dan een reguliere mtb. De druk per m2 ligt dan veel hoger en zag ze diepe sporen trekken door de "kwetsbare" stukken. Het is niet mogelijk om te dit type uit te sluiten, maar juist dit type fietser/fiets sloopt extra veel als het droog is.
What goes around comes around.
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

Biker M schreef: za 20 augustus 2022, 23:04 Zal ook nog maar eens wat stof doen opwaaien. Deze week reed ik een paar keer achter gravelfietsers aan om ze daarna in te halen :-D . Deze fietsen hebben smallere banden dan een reguliere mtb. De druk per m2 ligt dan veel hoger en zag ze diepe sporen trekken door de "kwetsbare" stukken. Het is niet mogelijk om te dit type uit te sluiten, maar juist dit type fietser/fiets sloopt extra veel als het droog is.
Ik zeg,iedereen een fatbike :winkie:
Met 12 cm breede banden op een druk van 0,4 tot 0.8 bar flow je overal overheen en sloop je niets en routes hoeven niet afgesloten te worden.
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

HV (de stukken die open waren 😜) lag er vanochtend top bij.
Viel mij wel op dat er weer hele volksstammen de hilversumsestraatweg oversteken (waar de officiële oversteek vroeger was) ipv rechtsaf en verderop de Zevenlindenweg in te gaan. Lijkt erop alsof de takken er niet meer liggen om dit tegen te gaan.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Quartje schreef: zo 21 augustus 2022, 12:19 HV (de stukken die open waren 😜) lag er vanochtend top bij.
Viel mij wel op dat er weer hele volksstammen de hilversumsestraatweg oversteken (waar de officiële oversteek vroeger was) ipv rechtsaf en verderop de Zevenlindenweg in te gaan. Lijkt erop alsof de takken er niet meer liggen om dit tegen te gaan.
Is nooit een officiële oversteek geweest, er hebben altijd al paaltjes gestaan richting de normale oversteekplaats bij zevenlindenweg. Voor de rest zou het goed kunnen dat de takken zijn verdwenen. Ik vond er ook al wat minder liggen. Daar op die plek oversteken is volkomen zinloos en levert met het huidige verloop van de route totaal geen tijdswinst.

Vanuit het route onderhoud zijn we heel ver gegaan om dit gedrag tegen te gaan (route onder andere verlegd en daarmee ingekort). De bal ligt bij de provincie als er iets van een fysieke barrière moet komen. Maar die zien geen probleem, omdat de route met de paaltjes overduidelijk anders loopt
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je leeft op eigen risico. Ook als je een drukke provinciale weg oversteekt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Horsthil schreef: zo 21 augustus 2022, 12:51
Quartje schreef: zo 21 augustus 2022, 12:19 HV (de stukken die open waren 😜) lag er vanochtend top bij.
Viel mij wel op dat er weer hele volksstammen de hilversumsestraatweg oversteken (waar de officiële oversteek vroeger was) ipv rechtsaf en verderop de Zevenlindenweg in te gaan. Lijkt erop alsof de takken er niet meer liggen om dit tegen te gaan.
Is nooit een officiële oversteek geweest, er hebben altijd al paaltjes gestaan richting de normale oversteekplaats bij zevenlindenweg. Voor de rest zou het goed kunnen dat de takken zijn verdwenen. Ik vond er ook al wat minder liggen. Daar op die plek oversteken is volkomen zinloos en levert met het huidige verloop van de route totaal geen tijdswinst.

Vanuit het route onderhoud zijn we heel ver gegaan om dit gedrag tegen te gaan (route onder andere verlegd en daarmee ingekort). De bal ligt bij de provincie als er iets van een fysieke barrière moet komen. Maar die zien geen probleem, omdat de route met de paaltjes overduidelijk anders loopt
Voor de volledigheid: Deze niet-officiële oversteek wordt niet alleen door MTBers gebruikt. 'k Heb hier ook bejaarde e-bikers en scholieren op heterdaad betrapt. 8)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

George schreef: za 20 augustus 2022, 19:28
Fred (mtb-sport) schreef: za 20 augustus 2022, 18:39 Dat nostalgische gevoel heb ik totaal niet. Ging bij LV 1.0 er altijd met een grote boog omheen. 10 vd 12 maanden gaten en putten die nooit opdroogde,
Dit heb je al vaker geschreven maar ik blijf me afvragen hoe je zoveel weet van een parcours waar je naar eigen zeggen altijd met een grote boog omheen reed :winkie:
Scherp, nee heel scherp :-q
Laat ik dit nog aan toevoegen: Toen 1.0 er net was en nog niet naar de kl*te was gereden vond ik het zelfs leuk rondje. Maar toen al initieel verkeerd aangelegd en niet met de kennis/kunde en ervaringen die de UHR nu wel heeft. Dat icm met vrijwel 0,0 onderhoud maakt 1.0 "ietsjes" minder geliefd bij mij om het voorzichtig uit te drukken. Als ik kon kiezen tot trapas in de zooi of daarnaast mooi niet kapotgereden bospad dan weet je wel waar ik voor koos.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Bahco schreef: zo 21 augustus 2022, 13:53
Horsthil schreef: zo 21 augustus 2022, 12:51

Is nooit een officiële oversteek geweest, er hebben altijd al paaltjes gestaan richting de normale oversteekplaats bij zevenlindenweg. Voor de rest zou het goed kunnen dat de takken zijn verdwenen. Ik vond er ook al wat minder liggen. Daar op die plek oversteken is volkomen zinloos en levert met het huidige verloop van de route totaal geen tijdswinst.

Vanuit het route onderhoud zijn we heel ver gegaan om dit gedrag tegen te gaan (route onder andere verlegd en daarmee ingekort). De bal ligt bij de provincie als er iets van een fysieke barrière moet komen. Maar die zien geen probleem, omdat de route met de paaltjes overduidelijk anders loopt
Voor de volledigheid: Deze niet-officiële oversteek wordt niet alleen door MTBers gebruikt. 'k Heb hier ook bejaarde e-bikers en scholieren op heterdaad betrapt. 8)
En ruiters maken er ook veelvuldig gebruik van
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Horsthil schreef: zo 21 augustus 2022, 15:56
Bahco schreef: zo 21 augustus 2022, 13:53

Voor de volledigheid: Deze niet-officiële oversteek wordt niet alleen door MTBers gebruikt. 'k Heb hier ook bejaarde e-bikers en scholieren op heterdaad betrapt. 8)
En ruiters maken er ook veelvuldig gebruik van
En mocht het nieuwe fietspad hier ooit daadwerkelijk komen, dan zal het nog veel meer gebruikt gaan worden. Weer iets waar de gemeentes en de provincie niet over na hebben gedacht bij de plannen van dit nieuwe (nutteloze) fietspad
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: zo 21 augustus 2022, 18:07
Horsthil schreef: zo 21 augustus 2022, 15:56

En ruiters maken er ook veelvuldig gebruik van
En mocht het nieuwe fietspad hier ooit daadwerkelijk komen, dan zal het nog veel meer gebruikt gaan worden. Weer iets waar de gemeentes en de provincie niet over na hebben gedacht bij de plannen van dit nieuwe (nutteloze) fietspad
Dat is toch geen verrassing, over het feit dat het fietspas over een bestaande mtb route van bijna 20 jaar oud loopt is ook niet nagedacht. En ondertussen geen fietspad en door de stilgelegde sloopwerkzaamheden ook geen mtb trail meer
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Vandaag lag de track er een stuk beter bij dan vorige week. Toen moest ik nog afstappen op het mulle stuk en nu lag er een mooi paadje waar je met veel snelheid overheen kon.

De herfst is al wel begonnen , al veel bomen die hun bladeren laten vallen. Maar dit heeft ongetwijfeld te maken met de droogte.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Mountainbiken is natuurlijk ook een wintersport, gewoon wegblijven in de zomer 🤪
Begint weer te kriebelen, vorige week de MTB uit het vet gehaald om klaar te maken voor de herfst.
Heb LVHV wel een beetje gemist, hopelijk ligt het er vanaf oktober weer goed bij.
Have fun!
Rinse.
Jroelie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 22 november 2010, 10:25
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Nee, MTB is een zomersport, in de winter moet je skieën/snowboarden. In het baggerseizoen rijd je de tracks ook kapot, dus in de lente/herfst is het ultieme MTB-siezoen blijkbaar :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Zomersport. Inderdaad, want nu met al dat zand rijd je de tracks gelukkig niet kapot...

Als je niet 4 seizoen rijdt, doe je jezelf echt tekort, denk ik.

Maar dat maakt het wel rustiger op de routes :-q
Plaats reactie