NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: do 9 december 2021, 20:51 Gelukkig doe ik de gravelroute, die paden lagen er vandaag redelijk droog bij.
Help het je hopen, weet uit ervaring dat er een paar witte gravelpaden liggen die bij nattigheid een aanslag zijn op blokjes. Hoe dan ook, veel plezier :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Gisteren een stress dagje op het werk gehad, dus ik moest er echt even uit vanochtend. Het zou lekker droog moeten zijn. Ja hoor, regen vanacht / vanochtend...

Tegen beter weten in toch gegaan. Was het modderig ? Nou niets dat mijn Forekaster/Rekon Race banden niet aan zouden kunnen. Ook niet toen ik thuis kwam iets wat mijn Kärcher niet aan kon. En de sauna scrub zout van mijn vrouw, om mijn benen weer moddervrij te krijgen ook niet.

Het waren LV1.0 taferelen. Diepe, gitzwarte diepe plassen die je aankeken en je ziel lieten weerspiegelen, met de vraag, gast, waarom ben je toch gegaan....

Besef, ik reed nog voor de WTSHNN toertocht die hier vandaag wordt gereden. €35 voor een hamburger en een biertje, inclusief de tocht zelf veelal over de vaste routes ging zag ik. €35 voor een hamburger en een biertje, die prijs heb ik voor die combinatie nog niet eens in Oslo betaald...

De deelnemers die geparkeerd stonden in de kuil, keken mij verschrikt aan, toen ze de enkele modderspatten op mijn gezicht zagen. €35, voor de vaste routes en een hamburger en een biertje. Nou ja, super gaaf voor op je Insta natuurlijk. Het mag wat kosten.

Inmiddels is al het vuil weer van mij los geweekt en zit ik aan de thee, gniffelt te denken aan al die Insta Hipster Millenials en boswielrenners die voor €35 van de vaste routes mogen genieten. Maar dan wel met een hamburger en een biertje toe.

Ah ja, ieder z'n ding :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Stunning schreef: za 11 december 2021, 14:11 Gisteren een stress dagje op het werk gehad, dus ik moest er echt even uit vanochtend. Het zou lekker droog moeten zijn. Ja hoor, regen vanacht / vanochtend...

Tegen beter weten in toch gegaan. Was het modderig ? Nou niets dat mijn Forekaster/Rekon Race banden niet aan zouden kunnen. Ook niet toen ik thuis kwam iets wat mijn Kärcher niet aan kon. En de sauna scrub zout van mijn vrouw, om mijn benen weer moddervrij te krijgen ook niet.

Het waren LV1.0 taferelen. Diepe, gitzwarte diepe plassen die je aankeken en je ziel lieten weerspiegelen, met de vraag, gast, waarom ben je toch gegaan....

Besef, ik reed nog voor de WTSHNN toertocht die hier vandaag wordt gereden. €35 voor een hamburger en een biertje, inclusief de tocht zelf veelal over de vaste routes ging zag ik. €35 voor een hamburger en een biertje, die prijs heb ik voor die combinatie nog niet eens in Oslo betaald...

De deelnemers die geparkeerd stonden in de kuil, keken mij verschrikt aan, toen ze de enkele modderspatten op mijn gezicht zagen. €35, voor de vaste routes en een hamburger en een biertje. Nou ja, super gaaf voor op je Insta natuurlijk. Het mag wat kosten.

Inmiddels is al het vuil weer van mij los geweekt en zit ik aan de thee, gniffelt te denken aan al die Insta Hipster Millenials en boswielrenners die voor €35 van de vaste routes mogen genieten. Maar dan wel met een hamburger en een biertje toe.

Ah ja, ieder z'n ding :-q
Was inderdaad vanmorgen "minder" weer dan gedacht. Voor mij minder een issue gezien klapper vorige week en nu weer volop in revalidatie zit met de Addict op de indoortrainer.
Met dit weer in ieder geval blij dat ik niet ingeschreven heb (dat is al kunst op zich geloof ik) en voor inschrijfgeld wat kabouters ingeslagen en even bij de keurslager langs geweest.
Die hamburger / bier gemist? Geen zorgen, komt wel goed straks...........
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... NST05adnhn

Maar wordt wel weer eens tijd voor wat drogere periode :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Fred (mtb-sport) schreef: za 11 december 2021, 16:20
Stunning schreef: za 11 december 2021, 14:11 Gisteren een stress dagje op het werk gehad, dus ik moest er echt even uit vanochtend. Het zou lekker droog moeten zijn. Ja hoor, regen vanacht / vanochtend...

Tegen beter weten in toch gegaan. Was het modderig ? Nou niets dat mijn Forekaster/Rekon Race banden niet aan zouden kunnen. Ook niet toen ik thuis kwam iets wat mijn Kärcher niet aan kon. En de sauna scrub zout van mijn vrouw, om mijn benen weer moddervrij te krijgen ook niet.

Het waren LV1.0 taferelen. Diepe, gitzwarte diepe plassen die je aankeken en je ziel lieten weerspiegelen, met de vraag, gast, waarom ben je toch gegaan....

Besef, ik reed nog voor de WTSHNN toertocht die hier vandaag wordt gereden. €35 voor een hamburger en een biertje, inclusief de tocht zelf veelal over de vaste routes ging zag ik. €35 voor een hamburger en een biertje, die prijs heb ik voor die combinatie nog niet eens in Oslo betaald...

De deelnemers die geparkeerd stonden in de kuil, keken mij verschrikt aan, toen ze de enkele modderspatten op mijn gezicht zagen. €35, voor de vaste routes en een hamburger en een biertje. Nou ja, super gaaf voor op je Insta natuurlijk. Het mag wat kosten.

Inmiddels is al het vuil weer van mij los geweekt en zit ik aan de thee, gniffelt te denken aan al die Insta Hipster Millenials en boswielrenners die voor €35 van de vaste routes mogen genieten. Maar dan wel met een hamburger en een biertje toe.

Ah ja, ieder z'n ding :-q
Was inderdaad vanmorgen "minder" weer dan gedacht. Voor mij minder een issue gezien klapper vorige week en nu weer volop in revalidatie zit met de Addict op de indoortrainer.
Met dit weer in ieder geval blij dat ik niet ingeschreven heb (dat is al kunst op zich geloof ik) en voor inschrijfgeld wat kabouters ingeslagen en even bij de keurslager langs geweest.
Die hamburger / bier gemist? Geen zorgen, komt wel goed straks...........
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... NST05adnhn

Maar wordt wel weer eens tijd voor wat drogere periode :winkie:
Goed bezig Fred - die spekballen vragen erom om door een kabouter te worden weggespoeld :P

Maarreuh... Klapper ? Die heb ik ff gemist ? Niet te ernstig ? Materiaal nog heel :wink:
grapmg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 6 september 2016, 16:35

Zowel vandaag als gisteren een rondje LV/HV gedaan. Persoonlijk vind ik een groot deel zoals de lus van LV nog prima te doen. Zeker geen LV1.0 modderbak. Wel zag ik op stukken van HV een groot verschil in het parcours tussen vrijdag en vandaag. Mischien dat de tourtocht hier ook wel aan heeft bijgedragen. Verder zag ik weer ee nieuw stuk in voorbereiding dus ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Stunning schreef: za 11 december 2021, 17:18 Goed bezig Fred - die spekballen vragen erom om door een kabouter te worden weggespoeld :P
Maarreuh... Klapper ? Die heb ik ff gemist ? Niet te ernstig ? Materiaal nog heel :wink:
Idd 1: kabouters waren er voorradig.
Idd 2:Vorige week vrijdag keihard op links gevallen (op de Rhens breuk uit 2013). Ritje Ambulance, dacht aan breuk maar dat niet.
https://www.strava.com/activities/6337270675 (fiets in orde, ondergeschikt belang)
Maar zit aardig in elkaar en kruip wat door huis op krukken en nu dagelijks een uurtje op de indoortrainer om de spieren los te krijgen.

Dus voorlopig geen HV/LV :((
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Auw…dat is niet leuk.
Beterschap!
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik heb in het totaal 500m vaste route gereden tijdens wtshnn, rest allemaal onbekende paden/wegen. In verhouding waren er ook veel meer die de gravel reden tov MTB.
Tja en qua kosten vind ik het wel meevallen hoor, als ik normaal hamburger, speciaal biertje en twee koffie bij de kuil bestel ben ik ook al rond de €20,- kwijt.
Tel daarbij op onderweg, koffie, energie bar, kampvuur met marshmallows, en krentenbollen.
Dan denk ik dat je voor de deelname zelf nog €10 betaald.
Ik heb in ieder geval leuke dag gehad en weer paar nieuwe stukken ontdekt om te fietsen.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: zo 12 december 2021, 10:35 Ik heb in het totaal 500m vaste route gereden tijdens wtshnn, rest allemaal onbekende paden/wegen. In verhouding waren er ook veel meer die de gravel reden tov MTB.
Tja en qua kosten vind ik het wel meevallen hoor, als ik normaal hamburger, speciaal biertje en twee koffie bij de kuil bestel ben ik ook al rond de €20,- kwijt.
Tel daarbij op onderweg, koffie, energie bar, kampvuur met marshmallows, en krentenbollen.
Dan denk ik dat je voor de deelname zelf nog €10 betaald.
Ik heb in ieder geval leuke dag gehad en weer paar nieuwe stukken ontdekt om te fietsen.
Veel gravel tov bospaden zal vast met vergunningen te maken hebben. Qua kosten is het vraag/aanbod en deze tocht is blijkbaar populair genoeg dat het vlot uitverkocht is. Zelf ben ik meer van “the old school” tochtjes bij de plaatselijke wielerclubs ipv dit soort events. Wil rijden en klaar, persoonlijk geen behoefte aan kampvuur, burger, biertje want dat pak ik thuis wel.
Belangrijkste in je laatste zin (leuke dag), daar gaat het toch om. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Fred (mtb-sport) schreef: zo 12 december 2021, 08:57
Stunning schreef: za 11 december 2021, 17:18 Goed bezig Fred - die spekballen vragen erom om door een kabouter te worden weggespoeld :P
Maarreuh... Klapper ? Die heb ik ff gemist ? Niet te ernstig ? Materiaal nog heel :wink:
Idd 1: kabouters waren er voorradig.
Idd 2:Vorige week vrijdag keihard op links gevallen (op de Rhens breuk uit 2013). Ritje Ambulance, dacht aan breuk maar dat niet.
https://www.strava.com/activities/6337270675 (fiets in orde, ondergeschikt belang)
Maar zit aardig in elkaar en kruip wat door huis op krukken en nu dagelijks een uurtje op de indoortrainer om de spieren los te krijgen.

Dus voorlopig geen HV/LV :((

Ugh... Beterschap !

Indoortrainer helpt altijd.
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Stunning schreef: za 11 december 2021, 14:11 Gisteren een stress dagje op het werk gehad, dus ik moest er echt even uit vanochtend. Het zou lekker droog moeten zijn. Ja hoor, regen vanacht / vanochtend...

Tegen beter weten in toch gegaan. Was het modderig ? Nou niets dat mijn Forekaster/Rekon Race banden niet aan zouden kunnen. Ook niet toen ik thuis kwam iets wat mijn Kärcher niet aan kon. En de sauna scrub zout van mijn vrouw, om mijn benen weer moddervrij te krijgen ook niet.

Het waren LV1.0 taferelen. Diepe, gitzwarte diepe plassen die je aankeken en je ziel lieten weerspiegelen, met de vraag, gast, waarom ben je toch gegaan....

Besef, ik reed nog voor de WTSHNN toertocht die hier vandaag wordt gereden. €35 voor een hamburger en een biertje, inclusief de tocht zelf veelal over de vaste routes ging zag ik. €35 voor een hamburger en een biertje, die prijs heb ik voor die combinatie nog niet eens in Oslo betaald...

De deelnemers die geparkeerd stonden in de kuil, keken mij verschrikt aan, toen ze de enkele modderspatten op mijn gezicht zagen. €35, voor de vaste routes en een hamburger en een biertje. Nou ja, super gaaf voor op je Insta natuurlijk. Het mag wat kosten.

Inmiddels is al het vuil weer van mij los geweekt en zit ik aan de thee, gniffelt te denken aan al die Insta Hipster Millenials en boswielrenners die voor €35 van de vaste routes mogen genieten. Maar dan wel met een hamburger en een biertje toe.

Ah ja, ieder z'n ding :-q
Ik vind hem leuk :lol:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

We hebben vandaag 700 meter nieuwe trail geopend bij Hoge Vuursche. In plaats van dat we over het asfalt van de parkeerplaats achter het Theehuis fietsen mogen we van de terreineigenaar nu eromheen door het bos. Het is een verrassend leuk stuk geworden. Morgen komt er nog een stukje bij
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

bouwpakket schreef: vr 17 december 2021, 23:18 We hebben vandaag 700 meter nieuwe trail geopend bij Hoge Vuursche. In plaats van dat we over het asfalt van de parkeerplaats achter het Theehuis fietsen mogen we van de terreineigenaar nu eromheen door het bos. Het is een verrassend leuk stuk geworden. Morgen komt er nog een stukje bij
wow gaaf daar had ik nog helemaal niks van gezien :) leuk! ben benieuwd
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

bouwpakket schreef: vr 17 december 2021, 23:18 We hebben vandaag 700 meter nieuwe trail geopend bij Hoge Vuursche. In plaats van dat we over het asfalt van de parkeerplaats achter het Theehuis fietsen mogen we van de terreineigenaar nu eromheen door het bos. Het is een verrassend leuk stuk geworden. Morgen komt er nog een stukje bij
Ik zag het liggen. Ik moest me inhouden om het niet even stiekem te testen :-D Zag er erg goed uit! Is ook een stuk beter dan over het asfalt.

Alleen balen dus dat we kennelijk een paar uur te vroeg waren :-{ Hebben we eindelijk een dagje samen vrij om ergens heen te rijden en lekker te fietsen loop je net een mooi stukje mis :((

Maar evengoed genoten van een rondje HV/LV. HV had ik zelf al 1x eerder gedaan. Nu LV voor het eerst maar daar werd ik wel positief verrast :-q Echt een hele leuke trail!

Goed bezig dat onderhoud/bouwteam.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

bouwpakket schreef: vr 17 december 2021, 23:18 We hebben vandaag 700 meter nieuwe trail geopend bij Hoge Vuursche. In plaats van dat we over het asfalt van de parkeerplaats achter het Theehuis fietsen mogen we van de terreineigenaar nu eromheen door het bos. Het is een verrassend leuk stuk geworden. Morgen komt er nog een stukje bij
Ik zag jullie vorige week al buffelen.

Leuk, ik ben benieuwd. In de kerstvakantie eens gaan rijden dan.

Is de HV route daarmee ook langer geworden nu ?
Plaats reactie