NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

bert l. schreef: wo 22 september 2021, 09:07 Wie heeft er in de vijfde klas cq groep zeven verkeersles gehad?
Da's lang geleden! Iets minder lang geleden zijn rijbewijzen A en B waar ik ook niets meer mee doe.

Vanwaar deze vraag? 8)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Horsthil schreef: wo 22 september 2021, 11:24
bert l. schreef: wo 22 september 2021, 09:07 Wie heeft er in de vijfde klas cq groep zeven verkeersles gehad?
Ik hoop iedereen
Dat denk ik ook. En dan is het simpel. Doe bij het oversteken wat je daar geleerd hebt.
“Kijk links, kijk rechts, kijk weer links. Stap af als het onoverzichtelijk is.”
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

bert l. schreef: wo 22 september 2021, 15:14
Horsthil schreef: wo 22 september 2021, 11:24

Ik hoop iedereen
Dat denk ik ook. En dan is het simpel. Doe bij het oversteken wat je daar geleerd hebt.
“Kijk links, kijk rechts, kijk weer links. Stap af als het onoverzichtelijk is.”
Juistem , al heb ik vaak genoeg groepjes als een blind paard achter elkaar zien oversteken op HV en dat de automobilist gelukkig aan het opletten was.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Sabai schreef: wo 22 september 2021, 15:36
bert l. schreef: wo 22 september 2021, 15:14

Dat denk ik ook. En dan is het simpel. Doe bij het oversteken wat je daar geleerd hebt.
“Kijk links, kijk rechts, kijk weer links. Stap af als het onoverzichtelijk is.”
Juistem , al heb ik vaak genoeg groepjes als een blind paard achter elkaar zien oversteken op HV en dat de automobilist gelukkig aan het opletten was.
Dat was een klassieker op de illegale oversteek bij het bosbad, einde hoge vuursche noord. Daar toch zeker 2 keer zelf flink op de rem getrapt terwijl ik zelf in de auto zat, maar ook het een paar keer met getoeter bijna fout zien gaan.

Tot mijn verbazing zag ik zelfs laatst dat automobilisten bij de nieuwe oversteek een aantal keer gewoon voorrang verleenden. Dat is nog eens netjes
grapmg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 6 september 2016, 16:35

Dus naast een mtb vinget is een verkeersdiploma nu ook verplicht? :-D
On topic ik denk dat het niet verkeerd is om de signalen die hier worden gemeld mbt de oversteken serieus te nemen en waar nodig met de wegbeheerders te bespreken. Iets met kalf en put.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Bij het Beaufort huis (topic Zeist eigenlijk) dat is b.v wel een punt waar het vaak maar net goed gaat zie ik vaak.
Vele fietsers die oversteken en fietsers die elkaar kruisen vanaf verschillende kanten fietspaden.
Je ziet vaak Mtbers fietspad op duiken vanaf Austerlitz die racerts op snelheid niet zien.
Op Soesterhoogt is vorig jaar ook een mtber doodgereden bij oversteek hier wordt ook vaak afgesproken net als bij Beaufort huis. Illegale oversteekplaats HV is ook niet voor niks aangepakt.
Ik denk dat velen ook wel groep 7 zijn doorgekomen dus snap die opmerking wel en vind reactie van wc eend erg flauw
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

NelizRijn schreef: wo 22 september 2021, 20:27 Bij het Beaufort huis (topic Zeist eigenlijk) dat is b.v wel een punt waar het vaak maar net goed gaat zie ik vaak.
Vele fietsers die oversteken en fietsers die elkaar kruisen vanaf verschillende kanten fietspaden.
Je ziet vaak Mtbers fietspad op duiken vanaf Austerlitz die racerts op snelheid niet zien.
Op Soesterhoogt is vorig jaar ook een mtber doodgereden bij oversteek hier wordt ook vaak afgesproken net als bij Beaufort huis. Illegale oversteekplaats HV is ook niet voor niks aangepakt.
Ik denk dat velen ook wel groep 7 zijn doorgekomen dus snap die opmerking wel en vind reactie van wc eend erg flauw
De situatie bij Beaufort is bekend en ligt in handen van de wegbeheerder. Helaas zijn er geen eenvoudige oplossingen, mede door het vele afslaande verkeer. Wij hebben ons ding daar gedaan (melden) en kunnen verder niets doen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

bert l. schreef: wo 22 september 2021, 20:33
NelizRijn schreef: wo 22 september 2021, 20:27 Bij het Beaufort huis (topic Zeist eigenlijk) dat is b.v wel een punt waar het vaak maar net goed gaat zie ik vaak.
Vele fietsers die oversteken en fietsers die elkaar kruisen vanaf verschillende kanten fietspaden.
Je ziet vaak Mtbers fietspad op duiken vanaf Austerlitz die racerts op snelheid niet zien.
Op Soesterhoogt is vorig jaar ook een mtber doodgereden bij oversteek hier wordt ook vaak afgesproken net als bij Beaufort huis. Illegale oversteekplaats HV is ook niet voor niks aangepakt.
Ik denk dat velen ook wel groep 7 zijn doorgekomen dus snap die opmerking wel en vind reactie van wc eend erg flauw
De situatie bij Beaufort is bekend en ligt in handen van de wegbeheerder. Helaas zijn er geen eenvoudige oplossingen, mede door het vele afslaande verkeer. Wij hebben ons ding daar gedaan (melden) en kunnen verder niets doen.
Ik verbaas me telkens weer dat er voor het Beauforthuis geen drempel ligt in de Woudenbergseweg maar iets verderopin de track wel in de Austerlitzseweg waar minder auto's kruizen met minder fietsers ...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Bahco schreef: wo 22 september 2021, 20:41
bert l. schreef: wo 22 september 2021, 20:33

De situatie bij Beaufort is bekend en ligt in handen van de wegbeheerder. Helaas zijn er geen eenvoudige oplossingen, mede door het vele afslaande verkeer. Wij hebben ons ding daar gedaan (melden) en kunnen verder niets doen.
Ik verbaas me telkens weer dat er voor het Beauforthuis geen drempel ligt in de Woudenbergseweg maar iets verderopin de track wel in de Austerlitzseweg waar minder auto's kruizen met minder fietsers ...
De eerste is een provinciale weg en de tweede een gemeentelijke weg. Ik vermoed dat het daardoor lastiger is. Maar bij de provincie hebben wij al meerdere keren de situatie aangekaart. Er gaat iets veranderen,... ooit
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: wo 22 september 2021, 20:44
Bahco schreef: wo 22 september 2021, 20:41

Ik verbaas me telkens weer dat er voor het Beauforthuis geen drempel ligt in de Woudenbergseweg maar iets verderopin de track wel in de Austerlitzseweg waar minder auto's kruizen met minder fietsers ...
De eerste is een provinciale weg en de tweede een gemeentelijke weg. Ik vermoed dat het daardoor lastiger is. Maar bij de provincie hebben wij al meerdere keren de situatie aangekaart. Er gaat iets veranderen,... ooit
Waarschijnlijk moet het daarvoor eerst goed fout gaan, want zo werkt het helaas vaak.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

grapmg schreef: wo 22 september 2021, 16:52 Dus naast een mtb vinget is een verkeersdiploma nu ook verplicht? :-D
En de corona-app!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Wel handig want zonder kan je niet op het terras van het jagershuys zitten.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Gistermiddag, na mijn werk, waarschijnlijk mijn laatste droge en zonnige after-work-ride gedaan op HVLV. Wat lag het er heerlijk bij.
Was bang voor wel heel veel mulle stukken, maar alleen de bekende zandbak op LV was het even ploeteren, maar wel fietsbaar.

Het nieuwe deel voorbij de camping een paar keer gedaan. Nog wat wennen, maar denk dat het best een leuk stukje kan worden. Het rustmomentje op het lange brede pad is er nu wel uit, wat het geheel wel wat pittiger maakt.

Mijn auto heb ik bij het klimbos neergezet en vandaar over het nieuwe deel naar de kuil gefietst om daar 'echt' te starten. Beetje autistisch gedrag is mij ook niet vreemd ;)

Op het stuk na de kuil zag ik ineens wel hele grove bandafdrukken en dan met name op bergop stukjes en bocht-uit. Een te grove afdruk voor een hele dikke mtb-band. Ik dacht meer aan een crossmotor. En idd, toen ik de, volgens mij, Zwarteweg overstak zag ik in de verte een crossmotor staan. Omgedraaid en die kant op gefietst om hem/haar erop aan te spreken. Helaas vertrok ie al voor ik in de buurt kon komen. Ik hoorde geen benzine motor, dus waarschijnlijk een elektrische crossmotor?!?
Zonde, zulke eikels....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

erwin.burgers schreef: wo 29 september 2021, 11:03 Helaas vertrok ie al voor ik in de buurt kon komen. Ik hoorde geen benzine motor, dus waarschijnlijk een elektrische crossmotor?!? Zonde, zulke eikels....
Tesla rijders op 2 wielen rukken op :evil:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Tesla rijders op 2 wielen zijn ruk :evil:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie