NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Als ik nu naar buiten kijk (Soest) is er weinig tot niets van sneeuw over, dus leuk snowbiken op LV/HV zit er echt niet in.
Benieuwd hoeveel (tegen beter weten in) toch met dat idee naar LV/HV gaan en achteraf zeggen “wat een bende”......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zondagochtendautistclubjes. Need i say more? :roll:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wandelweer
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Weer om bij de open haard te zitten en straks een ‘kabouter’ klein te zien krijgen. Nee, niet nu al om 10:00u, zijn grenzen........
Dan iets met een “eitje” en houtskool, dan weet ik ook weer waarom ik hypotheek betaal :winkie:
Oh ja de FB reacties op het bericht zijn al weer zoals vanouds :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Ik zou vanochtend ook richting lv gaan, maar ga maar niet. Bagger bende ongetwijfeld.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

2 graden boven 0, of 2 graden onder 0 maakt voor vandaag het grote verschil. Probeer dat maar correct te voorspellen. Gelukkig zijn er wijsneuzen die prima achteraf het weer kunnen voorspellen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ach, we lezen het wel op Strava. Lekker wezen baggeren, echt MTB weer etc.
Met -2 had ik lang op dit moment 11:15u er een leuk aantal mooie km’s op zitten. gelukkig was daar afgelopen vrijdag voor....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Fred (mtb-sport) schreef: zo 17 januari 2021, 12:17 Lekker wezen baggeren, echt MTB weer etc.
Dit is écht een hardnekkige kwaal. Dit zie je dus nergens in de wereld, behalve dan in de lage landen.
Bagger is voor veldrijders, bwr's... en heeft in mijn ogen werkelijks niéts te maken met mtb-en.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Op Facebook staat dat de UHR routes gesloten zijn. En wat op Facebook staat is altijd waar :-q
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Giant-E schreef: zo 17 januari 2021, 12:32
Fred (mtb-sport) schreef: zo 17 januari 2021, 12:17 Lekker wezen baggeren, echt MTB weer etc.
Dit is écht een hardnekkige kwaal. Dit zie je dus nergens in de wereld, behalve dan in de lage landen.
Dat is niet waar, kijk maar eens naar de UK bijvoorbeeld. Daar zijn ook veel gebieden waar het vrijwel altijd slecht weer is en je dus de keuze hebt om niet te gaan fietsen of dit in de bagger te gaan doen. Ze hebben daar op sommige plekken wel wat meer steen voorhanden wat het mogelijk maakt om trails weerbestendiger aan te leggen.

Of door de bagger ploeteren leuk is (of goed voor de trails) is weer een ander verhaal ;)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

George schreef: zo 17 januari 2021, 13:02 Of door de bagger ploeteren leuk is (of goed voor de trails) is weer een ander verhaal ;)
Afbeelding

Mudfest!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

George schreef: zo 17 januari 2021, 13:02
Giant-E schreef: zo 17 januari 2021, 12:32 Dit is écht een hardnekkige kwaal. Dit zie je dus nergens in de wereld, behalve dan in de lage landen.
Dat is niet waar, kijk maar eens naar de UK bijvoorbeeld. Daar zijn ook veel gebieden waar het vrijwel altijd slecht weer is en je dus de keuze hebt om niet te gaan fietsen of dit in de bagger te gaan doen. Ze hebben daar op sommige plekken wel wat meer steen voorhanden wat het mogelijk maakt om trails weerbestendiger aan te leggen.

Of door de bagger ploeteren leuk is (of goed voor de trails) is weer een ander verhaal ;)
Niet alleen daar hoor, ook genoeg in winterberg of la Bresse en lac Blanc geweest in omstandigheden waar je bijna naar beneden kon raften.
ondergrond is daar natuurlijk wel iet meer erosie bestendig.

Al heb ik in NL wel het idee dat de routes met dit weer minder slijten dan met de droogtes in de zomer waar er veel hoogte verschil verdwijnt door het mulle zand.
In de winter is vooral het probleem dat mensen langs plassen gaan rijden waardoor nieuwe paden ontstaan.

Zelf heb ik er juist een sport van gemaakt om door elke plas met een manual te rijden, leuk om te doen (lees proberen) en je blijft optie manier ook nog schoon.
Of door modder fietsen leuk is? is natuurlijk een persoonlijke voorkeur maar zelf vind ik het er bij horen en ook wel leuk om te doen.
Have fun!
Rinse.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dus je hebt vandaag de hele route al manual gedaan :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Net rondje door het bos gefietst over de fietspaden op dr stadsfiets. Zover ik de route kon zien was het inderdaad erg drassig. Ook wat mountainbikers gezien en die zagen er vooral modderig uit.... Hopen dat het snel weer droger wordt....
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Vergeet 't maar. Voorlopige voorspelling voor dinsdag: +19mm en de rest van de week ook nat.
Plaats reactie