NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

All in due time..
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: wo 13 oktober 2021, 20:23
Stunning schreef: wo 13 oktober 2021, 19:51 Op zich is dat nieuwe stukje leuk, maar ik mis een rustig stuk op beide banen waar ik tijdens het rijden even fatsoenlijk een banaan naar binnen kan werken. Althans, dat deed ik altijd op het vals plat stuk.

Nou ja, tijdens mijn 2x LV en 1x HV rondjes, ben ik 3x op dat stuk daar geweest. Echter het middelste rondje heb ik gewoon het vals plat gepakt voor mijn bananen ritueel :-D

Het ligt er nog steeds, dus je hoeft het niet persé te missen :wink: maar ik wil dit ook niet aanmoedigen hè, je moet er ook gewoon pragmatisch mee om gaan :-q
Inderdaad pragmatisch mee omgaan. Het is vanaf heden officieel verboden te fietsen. De singletrack is mede aangelegd om de recreantenstromen te scheiden. En je gelooft niet, maar dat was op dit brede pad echt noodzakelijk.
Geen zorgen, Fredje 2.0 pakt gewoon de singletrack. :-q
Als ik brede paden en/of rustig wil toeren zonder al te veel inspanning, dan zijn er andere trails en heb ik ook een andere fiets
Het "missen" wat ik aanhaalde in mijn post gisteren, niet al te serieus nemen. (telt voor meeste van mijn bijdrages :winkie: )
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Weet iemand of het er nu een beetje bij ligt?
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

I_do schreef: do 14 oktober 2021, 09:34 Weet iemand of het er nu een beetje bij ligt?
Gezien het feit dat het gisteren bijna de hele dag droog is geweest zal de track er perfect bij liggen!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

I_do schreef: do 14 oktober 2021, 09:34 Weet iemand of het er nu een beetje bij ligt?
Gisterenmiddag gereden en op paar plekjes na (feitelijk wat niet aangelegd is) kon je zonder modderspetters op je fiets rond gaan.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Beiden bedankt! Ik was gisteren in limburg en thuis in Utrecht ziet het er best nat uit, dus had zelf even geen idee...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag moest ik toch even bij het paleis zijn. (Die van de rijwielen :tong ) Dan gelijk Hoge & Lage Vuursche meepakken want voor alleen één kabeltje ga je niet een uur rijden. :-D

Het “nieuwe” stukje is weer een toffe toevoeging. :-q

Maar toch even benieuwd naar de meningen over de locale horeca. Ik zelf bezoek Buiten in de Kuil al sinds die hut er staat. Ik vond het een goede tent, maar de laatste keren dat ik ben geweest valt het mij steeds een beetje tegen. Het Theehuis lees ik ook niet al te beste reviews. Wat is jullie ervaring?
◼︎ Go round the outside.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Klemde de deur bij entree?
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Theehuis is echt een prima tent, kom er vaker dan de Kuil. Enige wat bij theehuis soms wel eens voorkomt, is dat het wat lang kan duren als het druk is. Maar met de personeelstekorten is dat overal wel een beetje
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als je van koffie in vingerhoedjes á 2,00 euro houdt, kun je het in het pannenkoekendorp proberen :roll:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik geef zonder blikken of blozen €20,- uit voor een goede burger. (Kuil is €13,50) Maar dan wil ik wel een goede. Niet één waarbij het broodje verbrande randjes heeft met een paar frietjes die je in je holle kies stopt. Of als er zalm op de kaart staat verwacht ik ook zalm. Als in een goede moot, niet dat je ‘m moet zoeken tussen de salade. Dat het allemaal wat langer duurt hoor je mij verder niet over. Iedereen heeft moeite personeel te vinden. Zal de volgende keer het Theehuis eens bezoeken. Als ik het bord zo bord en de trail zo zag is het toch de bedoeling dat je daar je voertuig deponeert.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Tijgerhaai schreef: wo 20 oktober 2021, 21:58 Ik geef zonder blikken of blozen €20,- uit voor een goede burger. (Kuil is €13,50) Maar dan wil ik wel een goede. Niet één waarbij het broodje verbrande randjes heeft met een paar frietjes die je in je holle kies stopt. Of als er zalm op de kaart staat verwacht ik ook zalm. Als in een goede moot, niet dat je ‘m moet zoeken tussen de salade. Dat het allemaal wat langer duurt hoor je mij verder niet over. Iedereen heeft moeite personeel te vinden. Zal de volgende keer het Theehuis eens bezoeken. Als ik het bord zo bord en de trail zo zag is het toch de bedoeling dat je daar je voertuig deponeert.
Ik had laatst bij het theehuis een hamburger en die beviel mij heel goed. Voor 13,50 heb je een burger die spreekt (niet omdat hij rauw is hoor). Was op een groot stuk bruin brood en daar lagen twee (!) hamburgers op. Hoop dat het altijd zo is, want dan is het wel waar voor je geld.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Eens mbt Buiten in de Kuil. Locatie is key, maar ze zouden daar zeker de keuken kunnen en mogen verbeteren (als is de BBQ in de zomer daar top), netzoals speelmogelijkheden voor de kids.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

HarrySlingerLove schreef: do 21 oktober 2021, 03:07 Eens mbt Buiten in de Kuil. Locatie is key, maar ze zouden daar zeker de keuken kunnen en mogen verbeteren (als is de BBQ in de zomer daar top), netzoals speelmogelijkheden voor de kids.
Als daar een speeltuintje zou komen, is de chaos in de kuil daar wel compleet. Weet zeker dat het er dan nog drukker wordt. Maar buiten dat is het nog steeds wel een leuk idee/mooie toevoeging
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ze zijn ingehaald door hun eigen succes denk ik. Wat ik zei, toen ze net open waren vond ik een goed tentje. Maar sinds het steeds meer begint uit te dijen de kuil in wordt de kwaliteit slechter. Afbouwen, en weer kiezen voor kwaliteit en service in plaats van kwantiteit. Klanten van het eerste uur lopen nu weg. :-?
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie