NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: di 8 september 2020, 12:32 Ik zet er 2 cent op in dat als je wiewatwaar komt vragen en drie voorbeelden wilt zien, dat het dan heel stil blijft. Problemen die ineens oppoppen en dan heel belangrijk en heel urgent zijn. En parallel lopen met je wensen en belangen.
Ze hebben inderdaad nog nooit specifiek benoemd wat er voor soort overlast voor de natuur is. Noem dan op zijn minst een of andere bijzondere hazelworm. Maar die is waarschijnlijk daar niet meer te vinden sinds er allemaal vakantiehuisjes staan gebouwd, er auto's rijden en een gigantische vuilniswagen over de weg dendert
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik moet bekennen: ik heb zondag een ree of hert weg gejaagd bij de rotonde. Telt dat?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Horsthil schreef: di 8 september 2020, 13:31
bert l. schreef: di 8 september 2020, 12:32 Ik zet er 2 cent op in dat als je wiewatwaar komt vragen en drie voorbeelden wilt zien, dat het dan heel stil blijft. Problemen die ineens oppoppen en dan heel belangrijk en heel urgent zijn. En parallel lopen met je wensen en belangen.
Ze hebben inderdaad nog nooit specifiek benoemd wat er voor soort overlast voor de natuur is. Noem dan op zijn minst een of andere bijzondere hazelworm. Maar die is waarschijnlijk daar niet meer te vinden sinds er allemaal vakantiehuisjes staan gebouwd, er auto's rijden en een gigantische vuilniswagen over de weg dendert
Dan baal je als je als mountainbiker daar een vakantiehuisje gehuurd hebt :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

vibemaker schreef: di 8 september 2020, 07:13 Het pad is dicht omdat er een paar (te) dure huizen aan gebouwd zijn en de kopers de belofte kregen van absolute rust; dat hun gedeelde oprijlaan dus alleen voor aanwonenden is.
Het draait dus, ook in deze, om geld. Hij heeft veel verdiend en kan zodoende boa’s betalen. Het is inderdaad zijn tuin en binnen de gestelde regels kan hij kennelijk het fietspad wat jaren gebruikt is, iemand ‘recht van overpad’, afsluiten. De strijd om het pad weer te openen is al gelopen. Hij heeft centen zat en zal procederen tot de tegenpartij het opgeeft, lees het geld op is.
Betreffende gemeentes hebben al conclusies getrokken. Wellicht voor de vorm nog bezig met een onderzoek. Externe onderzoeksbureaus leven er van.

LV, het modderpad achter de camping gaat verdwijnen, als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: di 8 september 2020, 13:51 Dan baal je als je als mountainbiker daar een vakantiehuisje gehuurd hebt :lol:
:lol:
baron062 schreef: di 8 september 2020, 13:49 Ik moet bekennen: ik heb zondag een ree of hert weg gejaagd bij de rotonde. Telt dat?
Die zitten daar wel vaker, ook veel eekhoorns
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Het zal een ree geweest zijn.

Ik kom ze met enige regelmaat tegen. Laatst nog eentje die eigenlijk niet of nauwelijks onder de indruk was, vlak naast de track. Altijd weer een mooi moment. Of het fietsen nu lekker gaat of niet. Als ik zo'n mooi beest zie is m'n ritje geslaagd.

Eekhoorns zie ik relatief weinig maar dat zijn ook prachtige dieren inderdaad.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Bottecchia schreef: wo 9 september 2020, 10:18 Als ik zo'n mooi beest zie is m'n ritje geslaagd.
Ja eens!!
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Was weer gezellig druk op de route vandaag! Ik zie dat er gelukkig vanaf woensdag weer regen op het programma staat, het wordt alweer rap mul
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Ik was er afgelopen zondag (vanaf 15.30u). Toen best druk rondom de Kuil, op de route viel het nog wel iets mee. Al heb ik me toen ook wel weer verbaasd over de routegebruikers... :~

...gisteravond vanuit het werk na een bouwbezoekje om de hoek maar weer eens de route opgedoken rond 17.20u. Als je er dan toch in de buurt bent?! Inderdaad was binnen een weekje al best goed te merken dat de route al een stuk droger was geworden. Met name de Sahara op Lage Vuursche ligt er lekker mul bij voor het betere ploegwerk. :winkie: Uiteindelijk net als zondag HV 2x gedaan en LV 1x en toen was het eigenlijk al net te kort tegen donker aan om LV nog een keer te doen. Dan maar een biertje bij De Kuil pakken... :bier: :tong

Verder zijn de routes nog wel goed te rijden vind ik; het is hooguit iets meer glijden in de bochten als je lekker de gang er in hebt zitten. Kon in ieder geval de 3e tijd op de combinatie HV+LV neerzetten. Als hij er nog iets harder bijligt na een stevig buitje moet die KOM er ook wel inzitten. 8)
Maar goed op zo’n vrijdagmiddag/-avond is het eigenlijk best lekker rijden, al zal dat binnenkort ook wel over zijn met de vroeg inzettende duisternis.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mooi clipje van Shimano: https://youtu.be/MacyICdMrOE
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Usual suspects
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Tijgerhaai schreef: wo 23 september 2020, 15:03 Mooi clipje van Shimano: https://youtu.be/MacyICdMrOE
Boswielrenners confirmed
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wel een mooie promotie.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: wo 23 september 2020, 18:24 Wel een mooie promotie.
Zorg dat je d'r bij komt:
https://www.youtube.com/watch?v=4CdpvB4qrs0
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bert l. schreef: wo 23 september 2020, 21:03
Tijgerhaai schreef: wo 23 september 2020, 18:24 Wel een mooie promotie.
Zorg dat je d'r bij komt:
https://www.youtube.com/watch?v=4CdpvB4qrs0
Ik hark zo nu en dan wel eens wat aan op Schoorl. :D Maar bij elkaar op visite reken ik zeker goed. :-q
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie