NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MTBRemco
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 11:59
Mijn mountainbike: Bird Aeris 145

Wil mijn nieuwe Kona Honzo testen. Voorvork afstemmen, 27,5+ en 29'' wielen met elkaar vergelijken. Kijken wat het verschil in dropouts doet etc. Nu zag ik laatst dat hoge vuursche een stukje met wat leuke features heeft zoals wat drops en steile klimmen. is dit stukje makkelijk meerdere keren te rijden vanaf een vast punt, zodat ik ter vergelijk vaak hetzelfde stuk kan rijden? Of is een ander parcours (misschien kwintelooijen) daar beter voor geschikt?
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

MTBRemco schreef: wo 5 februari 2020, 10:20 Wil mijn nieuwe Kona Honzo testen. Voorvork afstemmen, 27,5+ en 29'' wielen met elkaar vergelijken. Kijken wat het verschil in dropouts doet etc. Nu zag ik laatst dat hoge vuursche een stukje met wat leuke features heeft zoals wat drops en steile klimmen. is dit stukje makkelijk meerdere keren te rijden vanaf een vast punt, zodat ik ter vergelijk vaak hetzelfde stuk kan rijden? Of is een ander parcours (misschien kwintelooijen) daar beter voor geschikt?
Ik denk dat je het handgegraven rondje bedoelt. Ik weet niet of dat het beste stukje is om je vork te testen. Het totale rondje zal nog geen 100 meter lengte hebben (wel goed om meerdere keren te doen) maar de klimmetjes zijn niet meer dan een paar meter. Uit m'n hoofd zeg ik dat er 3 dropjes in zitten. Maar het is allemaal zo kort en krap dat je niet echt je vork tot het uiterste kunt brengen.

Overigens is dit verder geen waarde oordeel over dat stukje, want ik rij het graag :-q :kiss:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vork testen heeft hier amper nut. Rij naar Hoge Ginkel, en doe de Snakerun een aantal keer achter elkaar. (Wel effe linksom over wandelpad naar boven lopen)

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Voor dat soort afstelwerk gebruik ik altijd Amerongen. Vanaf de Bergweg kan je of alleen de eerste afdaling pakken van de Marmottenbak. Zitten net genoeg wortels en bochten in en als je je best doet een dropje. Als je net wat meer wil testen kan je de route iets verder volgen tot het bospad met de villa's rechts. Als je dat pad inslaat kom je vanzelf weer terug bij de Bergweg. Zoek segment "after eight" op strava. (Zo genoemd door mij omdat ik die vaak nog even pak als afsluiter na een mooie rit)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

suravida schreef: wo 5 februari 2020, 11:01 Voor dat soort afstelwerk gebruik ik altijd Amerongen. Vanaf de Bergweg kan je of alleen de eerste afdaling pakken van de Marmottenbak. Zitten net genoeg wortels en bochten in en als je je best doet een dropje. Als je net wat meer wil testen kan je de route iets verder volgen tot het bospad met de villa's rechts. Als je dat pad inslaat kom je vanzelf weer terug bij de Bergweg. Zoek segment "after eight" op strava. (Zo genoemd door mij omdat ik die vaak nog even pak als afsluiter na een mooie rit)
Deze ga ik ook onthouden, want ik moet ook nog het nodige aan mn vork en demper doen, hoewel hij al aardig staat afgesteld
MTBRemco
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 11:59
Mijn mountainbike: Bird Aeris 145

suravida schreef: wo 5 februari 2020, 11:01 Voor dat soort afstelwerk gebruik ik altijd Amerongen. Vanaf de Bergweg kan je of alleen de eerste afdaling pakken van de Marmottenbak. Zitten net genoeg wortels en bochten in en als je je best doet een dropje. Als je net wat meer wil testen kan je de route iets verder volgen tot het bospad met de villa's rechts. Als je dat pad inslaat kom je vanzelf weer terug bij de Bergweg. Zoek segment "after eight" op strava. (Zo genoemd door mij omdat ik die vaak nog even pak als afsluiter na een mooie rit)
Bedankt voor alle reacties. Dit had ik in gedachte, maar aangezien ik nooit hoge vuursche heb gereden, was ik benieuwd of dat een betere plek zou zijn.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Zou de route vooralsnog rijden, is wel de moeite waard als je sturen leuk vindt. En wat Hoge Vuursche ook leuk maakt, is dat het op een laag tempo ook leuk is. Vollebak is leuk, maar moeilijker door alle korte klimmetjes
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Wie heeft er rond Vuursche een route uitgezet met zwarte pijlen op schreewend geel plastic bordjes? DTV
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bahco schreef: za 8 februari 2020, 12:10 Wie heeft er rond Vuursche een route uitgezet met zwarte pijlen op schreewend geel plastic bordjes? DTV
Ja, die zag ik gisteren ook al, net buiten hilversum, waar je onder de a27 door gaat
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Bahco schreef: za 8 februari 2020, 12:10 Wie heeft er rond Vuursche een route uitgezet met zwarte pijlen op schreewend geel plastic bordjes? DTV
Strada Bianchi?
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

vibemaker schreef: za 8 februari 2020, 13:53
Bahco schreef: za 8 februari 2020, 12:10 Wie heeft er rond Vuursche een route uitgezet met zwarte pijlen op schreewend geel plastic bordjes? DTV
Ja, die zag ik gisteren ook al, net buiten hilversum, waar je onder de a27 door gaat
Begon al op het fietspad op de heide zag ik,achter de Annashoevense berg.

Daar waren ze wit met zwart :-{
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

VintigeBiker schreef: za 8 februari 2020, 15:33
vibemaker schreef: za 8 februari 2020, 13:53

Ja, die zag ik gisteren ook al, net buiten hilversum, waar je onder de a27 door gaat
Begon al op het fietspad op de heide zag ik,achter de Annashoevense berg.

Daar waren ze wit met zwart :-{
Even mezelf verduidelijken: De "pijlen" die ik zag waren de bekende twee cirkels met een driehoek: de MTB-pijl.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bahco schreef: za 8 februari 2020, 12:10 Wie heeft er rond Vuursche een route uitgezet met zwarte pijlen op schreewend geel plastic bordjes? DTV
Tempo Soest https://www.tempo-soest.nl/gooische-strade-bianche/
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Leuk en veel bekende stukken :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Ik vond dit achterlicht vandaag, begin van de middag, op HV.

Afbeelding

Stuur een PB als hij van jou is.
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
Plaats reactie