NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Singletrack Sundays schreef: ma 13 januari 2020, 22:03 “Stronk 4” ligt er niet altijd even goed bij. In het begin lag er wel wat zand voor maar laatste keer dat ik er reed was dat alweer weggespoeld.
Vertrouwen op het zand is sketchy, betere bunnyhop voor de stronk.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

NelizRijn schreef: zo 12 januari 2020, 01:19 Hoogste dropje ligt nog op HV is ongeveer 26 inch wiel hoog

hoogste drop die ik ken is op LV, ~ 1,5 m verticaal (meer als je het niet erg vindt om plat te landen)

Afbeelding
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

void schreef: di 14 januari 2020, 13:24
NelizRijn schreef: zo 12 januari 2020, 01:19 Hoogste dropje ligt nog op HV is ongeveer 26 inch wiel hoog

hoogste drop die ik ken is op LV, ~ 1,5 m verticaal (meer als je het niet erg vindt om plat te landen)

Afbeelding
Ja daar dacht ik later ook aan, je hebt daar 2 keer zo'n mini eilandje waar ik nog nooit wat mee heb gedaan maar waar wel potentie ligt.
Ik denk dat er nog een mooiere sprong ligt midden in de "zandbak". Als je dus de onofficiële dubbele drop (wat al in oude route lag) hebt genomen kruis je een wandelpad en begint de zandbakzone. Het middelste bultje volgens mij kun je links van de normale lijn een hoge dropmogelijkheid pakken (ik heb m nog nooit helemaal uiterst links aangedurfd) je moet weer op het harde pad zien te landen i.p.v het mulle n.l.
Stronk nummer 4 weet ik nog steeds niet waar dit ligt. Als ik zojuist even op het vrijwilligerskaartje inzoom op LV10 tot 11 (wat Funride en Lars aangeven) dan ligt hier juist die Joost Wichers stobbe, dus waar liggen dan de 1e 3. Ik neem aan dat we dat jumpie voor de rotonde niet meetellen omdat dit min of meer officieel jumpie is.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

NelizRijn schreef: di 14 januari 2020, 14:39 Stronk nummer 4 weet ik nog steeds niet waar dit ligt. Als ik zojuist even op het vrijwilligerskaartje inzoom op LV10 tot 11 (wat Funride en Lars aangeven) dan ligt hier juist die Joost Wichers stobbe, dus waar liggen dan de 1e 3. Ik neem aan dat we dat jumpie voor de rotonde niet meetellen omdat dit min of meer officieel jumpie is.
JW stronk, dan doorrijden, pad over, slinger, slinger, dan draai linksom omhoog, rechtsom naar beneden, dan rechts die nr. 4. Maar nu ben ik er even een paar kwijt... Maar dat is die waar Funride en ik op doelen. Denk ik.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Lars TB schreef: di 14 januari 2020, 15:36
NelizRijn schreef: di 14 januari 2020, 14:39 Stronk nummer 4 weet ik nog steeds niet waar dit ligt. Als ik zojuist even op het vrijwilligerskaartje inzoom op LV10 tot 11 (wat Funride en Lars aangeven) dan ligt hier juist die Joost Wichers stobbe, dus waar liggen dan de 1e 3. Ik neem aan dat we dat jumpie voor de rotonde niet meetellen omdat dit min of meer officieel jumpie is.
JW stronk, dan doorrijden, pad over, slinger, slinger, dan draai linksom omhoog, rechtsom naar beneden, dan rechts die nr. 4. Maar nu ben ik er even een paar kwijt... Maar dat is die waar Funride en ik op doelen. Denk ik.
Die dikke die we bewust met de aanleg zo hebben laten liggen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bouwpakket schreef: di 14 januari 2020, 15:56
Lars TB schreef: di 14 januari 2020, 15:36

JW stronk, dan doorrijden, pad over, slinger, slinger, dan draai linksom omhoog, rechtsom naar beneden, dan rechts die nr. 4. Maar nu ben ik er even een paar kwijt... Maar dat is die waar Funride en ik op doelen. Denk ik.
Die dikke die we bewust met de aanleg zo hebben laten liggen
Inderdaad die.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: di 14 januari 2020, 15:56
Lars TB schreef: di 14 januari 2020, 15:36

JW stronk, dan doorrijden, pad over, slinger, slinger, dan draai linksom omhoog, rechtsom naar beneden, dan rechts die nr. 4. Maar nu ben ik er even een paar kwijt... Maar dat is die waar Funride en ik op doelen. Denk ik.
Die dikke die we bewust met de aanleg zo hebben laten liggen
Fantastisch dat jij ook gewoon effe zo uit de pols gooit welke het is :lol: :lol:
@Lars jou uitleg is echt helemaal top he! hahahhaha
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RoySmit schreef: di 14 januari 2020, 16:00
bouwpakket schreef: di 14 januari 2020, 15:56
Die dikke die we bewust met de aanleg zo hebben laten liggen
Fantastisch dat jij ook gewoon effe zo uit de pols gooit welke het is :lol: :lol:
@Lars jou uitleg is echt helemaal top he! hahahhaha
Omdat we bij de aanleg inderdaad al stonden te filosoferen of je eroverheen zou kunnen jumpen!

Ik kan het hele parcours voor je uitrollen op die manier :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: di 14 januari 2020, 16:40
RoySmit schreef: di 14 januari 2020, 16:00

Fantastisch dat jij ook gewoon effe zo uit de pols gooit welke het is :lol: :lol:
@Lars jou uitleg is echt helemaal top he! hahahhaha
Omdat we bij de aanleg inderdaad al stonden te filosoferen of je eroverheen zou kunnen jumpen!

Ik kan het hele parcours voor je uitrollen op die manier :lol:
je bent een topper! :tong
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

void schreef: di 14 januari 2020, 13:24
NelizRijn schreef: zo 12 januari 2020, 01:19 Hoogste dropje ligt nog op HV is ongeveer 26 inch wiel hoog

hoogste drop die ik ken is op LV, ~ 1,5 m verticaal (meer als je het niet erg vindt om plat te landen)

Afbeelding
Ja die is ook leuk al hoef je hem niet helemaal 1,5m te droppen, rollen kan zelfs ook nog.
In het begin van LV heb je ook een diepe kuil die je helemaal tot onderin kan (in)droppen, zal ook iets van 1,5m zijn. vlak daarna krijg je aan de rechterkant naast de trail een soort dubbele traptrede.
Vlak na LV11 heb je ook nog een mooie drop tegen de route in van ongeveer 60cm. (weet het niet de bedoeling maar is op een open stuk waar het overzichtelijk is en je niemand in de weg staat)
Have fun!
Rinse.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

RoySmit schreef: di 14 januari 2020, 16:00
bouwpakket schreef: di 14 januari 2020, 15:56
Die dikke die we bewust met de aanleg zo hebben laten liggen
Fantastisch dat jij ook gewoon effe zo uit de pols gooit welke het is :lol: :lol:
@Lars jou uitleg is echt helemaal top he! hahahhaha
Ja ik snap nu wel tenminste wat nummero 4 is
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Hier zie je wat dingen voorbijkomen die leuk zijn op of naast de route.

https://www.youtube.com/watch?v=hVlAjXe8K2Y

5:33- 5:47 drop in in kuil met daarna rechts dubbele traptreden

6:33 links technische dropje over wortel.

14:24 stronk4 aan de rechterkant

15:07 drop tegen route in

17:20 drop void

26:10 kleine natuurlijke tafel, stelt niet zo veel voor maar heeft wel duidelijk een take off en een landing.
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op di 14 januari 2020, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Singletrack Sundays schreef: di 14 januari 2020, 21:15
void schreef: di 14 januari 2020, 13:24


hoogste drop die ik ken is op LV, ~ 1,5 m verticaal (meer als je het niet erg vindt om plat te landen)

Afbeelding
Ja die is ook leuk al hoef je hem niet helemaal 1,5m te droppen, rollen kan zelfs ook nog.
In het begin van LV heb je ook een diepe kuil die je helemaal tot onderin kan (in)droppen, zal ook iets van 1,5m zijn. vlak daarna krijg je aan de rechterkant naast de trail een soort dubbele traptrede.
Vlak na LV11 heb je ook nog een mooie drop tegen de route in van ongeveer 60cm. (weet het niet de bedoeling maar is op een open stuk waar het overzichtelijk is en je niemand in de weg staat)
Ja die 1 e voor die dubbele traptrede is echt lekker en weinig tricky, zoiets kan je ook doen voor het handgegraven stuk (epische gaten heet t). Die dubbele traptreden noemen we ook wel onofficiële dubbele drop omdat die niet bordje heeft zoals verderop. Nog nooit geprobeerd om die in 1 keer te pakken volgens mij kan je m ook uiterst rechts over lengte wortels rijden.
Dat stuk tegen route in weet ik wat je bedoelt zonder nader uit te leggen. Je hebt daar mooi overzicht op tegenliggers, maar nog niet gedaan. Die dubbel van jouw video bij pumptrack ging soepeltjes op de HT, mooie skillz
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: di 14 januari 2020, 22:08Hier zie je wat dingen voorbijkomen die leuk zijn op of naast de route.
Mooi uitzoekwerk, zijn idd leuke stukjes :-q
Maar ik dacht toen alle berichten op voorgaande pagina's las dat het ineens heel erg spannend geworden was op LV, maar (gelukkig voor mij) niet het geval. Ik ben geen thrillseeker en niet zo'n behoefte aan al dat gedrop/ttf's/etc. Zal de leeftijd icm botjes wel zijn. :winkie:
Dus kan binnenkort met gerust hart die kant op zonder "bang" te zijn.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Singletrack Sundays schreef: di 14 januari 2020, 22:08 Hier zie je wat dingen voorbijkomen die leuk zijn op of naast de route.

https://www.youtube.com/watch?v=hVlAjXe8K2Y

5:33- 5:47 drop in in kuil met daarna rechts dubbele traptreden

6:33 links technische dropje over wortel.

14:24 stronk4 aan de rechterkant

15:07 drop tegen route in

17:20 drop void

26:10 kleine natuurlijke tafel, stelt niet zo veel voor maar heeft wel duidelijk een take off en een landing.
Toen ik de video zag hoopte ik al dat dit niet jouw video was (zomaar inschatting nav eerdere posts) blijkt niet zo te zijn, het is een voorbeeld video. Want rijder laat alles liggen weinig snelheid en flow, met alle respect voor de rijder overigens.
De beschrijving klopt grotendeels maar toch weer die stronk 4 op 14.24 dat noem ik dat Joost wichers stronkje. Tenminste dacht ik toen op video te zien, die is wel te doen toch, kan je ook makkelijk herhalen.
Op 15.07 bedoelde ik dus niet als tegen richting in die ken ik niet, die andere is hoger kan aan beide kanten zelfs en komt later, niet nader te noemen.
17.20 eens goed bekijken (jeukt laatste tijd als ik passeer) daar vroeg iemand in dit topic ook enige tijd geleden naar nav foto ergens. Bewust niet gereageerd moet geen stilstaan kijken oefen plek worden voor het doorgaand verkeer nl.
26.10 zie ik niet echt
Plaats reactie