NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

NelizRijn schreef: ma 4 maart 2019, 23:48 Rondom de Goudsberg kun je leuk spelen maar het ligt hier idd ook tussen Hilversum en Soest. Maar graag geen uithangbord, keep it om the lowpro nu lekker rustig zo.
Overal heb je leuke stukjes die meer uitdaging bieden, maar vooral bij locals bekend zijn. Ook rondom Soester Hoogt etc. zijn vast spannendere zaken te vinden. Maar om die spots aan de grote klok te hangen is zoals Niel aangeeft misschien niet het slimst.
Maar we hebben hier te maken met de aangelegde routes op LV/HV waarvan ik denk dat het maximaal haalbare is gehaald uit de omgeving en voor (denk ik) 95% dik in orde is. :-q
Wil je echt spannende/extreme zaken? Wil je lang klimmen? Wil je ***** etc.? Dan heb je een "probleem" op LV/HV
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

bert l. schreef: ma 4 maart 2019, 21:13 Organiseer eens een uitje naar Lunteren. Daar kun je serieuze lijnen rijden. Iedere nieuweling die daar op alle lijnen fietsen boven en beneden komt zonder voetjes aan de vloer, krijgt van mij een biertje.
Ik ben daar opgegroeid, en reed als 16/17 jarige daar heel veel rondjes, en kan me zeker verschillende drops daar herinneren. Ruim 25 jaar later heb ik wat minder lef, en ben ik veel voorzichtiger. Anyhow, alle technische uitdagingen van LV zijn nu onder de knie.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Fred (mtb-sport) schreef: di 5 maart 2019, 09:12
NelizRijn schreef: ma 4 maart 2019, 23:48 Rondom de Goudsberg kun je leuk spelen maar het ligt hier idd ook tussen Hilversum en Soest. Maar graag geen uithangbord, keep it om the lowpro nu lekker rustig zo.
Overal heb je leuke stukjes die meer uitdaging bieden, maar vooral bij locals bekend zijn. Ook rondom Soester Hoogt etc. zijn vast spannendere zaken te vinden. Maar om die spots aan de grote klok te hangen is zoals Niel aangeeft misschien niet het slimst.
Maar we hebben hier te maken met de aangelegde routes op LV/HV waarvan ik denk dat het maximaal haalbare is gehaald uit de omgeving en voor (denk ik) 95% dik in orde is. :-q
Wil je echt spannende/extreme zaken? Wil je lang klimmen? Wil je ***** etc.? Dan heb je een "probleem" op LV/HV
Ik kan niet spreken over Soest of Hilversum maar over Lunteren kan ik wel wat zeggen.
In en rond de Goudsberg wordt nl. al een aantal jaren de Veluwe winter competitie gereden waar een paar 100 man op af komt. Het is al algemeen bekend in de MTB wereld wat er te doen is. Daarbij loopt de officiële mtb route ook door het gebied en zover ik weet gaat de 2.0 route waar nu aan gewerkt wordt er ook weer gewoon doorheen.

Al met al blijft het een groot zandgat met allerlei korte technische afdalinkjes, voor sommigen een speeltuin.
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om de flybys op strava te bekijken. Ik vind het leuk om te zien welke route men zoal gereden heeft en soms leer je er nog wat van.
Wat me dan opvalt is dat zeer weinig van de mtb-ers veel tijd in het zandgat door brengt , 95% rijdt er rondje omheen, pakt een klimmetje en vervolgt z'n route naar elders om toch aan de strava kilometers te komen.

Anyway, dit topic gaat niet over Lunteren maar over LV-HV dus.... :wink:
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Dat komt overal terug; het merendeel van de MTB'ers op welke route dan ook vermijden de technische stukken. Behalve op het forum, dan rijden we ze allemaal. 8)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Jefro98 schreef: di 5 maart 2019, 10:11Anyway, dit topic gaat niet over Lunteren maar over LV-HV dus.... :wink:
Ter afsluiting dan, voor wie het interesseert hier een 'Lunteren' topic, inclusief wat foto's voor de beeldvorming.
Het noordelijk deel tov de afgraving, het gebied thv 'het middelpunt van Nederland', is helaas afgesloten voor MTB / alle fietsers maar er is nog ruim voldoende leuks overgebleven.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Blastfromthepast schreef: di 5 maart 2019, 10:28 Dat komt overal terug; het merendeel van de MTB'ers op welke route dan ook vermijden de technische stukken. Behalve op het forum, dan rijden we ze allemaal. 8)
Nee hoor, ik durf het vermijden wel te bekennen. :winkie:
Op HV vermijd ik dat kleine (technische) lusje. Niet omdat ik het niet kan, maar er niks aan kan vinden. Niet mijn ding, heel simpel.
Voordeel dat het niet moet en je daar ook gewoon door kan rijden zonder dat (in mijn beleving) "gedoe" op de vierkante cm...........
Maar we hebben het in geval weer over LV/HV :D
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Waar jij naar links gaat, ga ik naar rechts. En dat is helemaal prima (dus we zijn het voor een keertje eens volgens mij ;) ). Wat dat betreft kan ik het ontstaan van officiele alternatieve lijntjes zoals op HV/LV alleen maar toejuichen. Desnoods met bordjes met disclaimers erbij (al zullen die juist weer een negatief effect hebben bij sommigen die dan juist gaan verkrampen)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Blastfromthepast schreef: di 5 maart 2019, 10:28 Dat komt overal terug; het merendeel van de MTB'ers op welke route dan ook vermijden de technische stukken. Behalve op het forum, dan rijden we ze allemaal. 8)
:lol: :-q



Maar inderdaad staan 99,9% van de sporen altijd om (o.a.) een wortel heen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar op een wortel zie je toch ook helemaal geen sporen? Of je moet met spikes rijden....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

suravida schreef: di 5 maart 2019, 16:22 Maar op een wortel zie je toch ook helemaal geen sporen? Of je moet met spikes rijden....
Nou, ná een wortel zie je vaak wel sporen.
In de meest uiteenlopende richtingen :winkie:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 4 maart 2019, 19:25
BM'09 schreef: ma 4 maart 2019, 19:23 Dorst, LV, wat maakt het uit :wink: Als de techniek maar goed zit, en je niet blind volle bak gaat :D
Nee, precies, Finale Ligure, maakt niet uit, als je techniek maar goed is... .
Exact :-q
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Fred (mtb-sport) schreef: di 5 maart 2019, 09:12 Wil je echt spannende/extreme zaken? Wil je lang klimmen? Wil je ***** etc.? Dan heb je een "probleem" op LV/HV
Nee hoor, op een steenworp afstand liggen hele leuke stukken die je legaal mag rijden en prima te combineren zijn met de vaste rondjes HVLV.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

funride schreef: di 5 maart 2019, 22:22
Fred (mtb-sport) schreef: di 5 maart 2019, 09:12 Wil je echt spannende/extreme zaken? Wil je lang klimmen? Wil je ***** etc.? Dan heb je een "probleem" op LV/HV
Nee hoor, op een steenworp afstand liggen hele leuke stukken die je legaal mag rijden en prima te combineren zijn met de vaste rondjes HVLV.
Met "probleem" doel ik puur op de aangelegde route. Ik weet ook wel plekjes die in het verleden vaker reed en nu denk "laat maar". Iets met leeftijd/broze botten/boswielrenner. Doorhalen wat niet van toepassing is :-D
Btw, dan kan jij zo'n steen vast een eind werpen :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Anna's hoeve, de kuil bij Bluk. Sijsjesberg, Woensberg, Bosberg.

Allemaal leuke aanrijd routes richting Lage Vuursche
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Fred (mtb-sport) schreef: di 5 maart 2019, 22:38 Btw, dan kan jij zo'n steen vast een eind werpen :winkie:
Ja dat moet wel lukken, ik denk dat je HV bij de golfbaan zo'n 50m van de grens met GNR af rijd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie