NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

bert l. schreef: zo 18 november 2018, 21:50 theehuis Pijnenburg
Wel even vragen of ze dan wel slagroom hebben. :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Dunc@n schreef: ma 19 november 2018, 13:42
Jefro98 schreef: ma 19 november 2018, 12:09 Klopt ja, daar parkeren wij ook altijd. De HV route loopt daar letterlijk over de parkeer plaats.
Dit is dus niet de parkeer plaats die recht voor het klimbos ligt maar een eindje in het bos rechts achter het thee huis.
Kan iemand de coördinaten of een overzichtelijk kaartje posten. Ik ben lokaal niet bekend, maar de keer dat ik hier gereden heb heb ik geparkeerd bij de kuil en dat was een drama. Thanks!
Rode lijn is de stava route van de LTHT Let's ride van een paar weken geleden.
We begonnen op de P recht voor het klimbos die ook druk is op de zondag middag.
Het blauwe vlak met de P is een parkeer plaats die niet veel mensen gebruiken. Daar was elke keer dat ik er geweest ben ruimte zat.

Afbeelding
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kaartje staat op onze site. De route gaat strak langs het Klimbos en het Theehuis. Google Maps weet het adres.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dunc@n schreef: ma 19 november 2018, 13:42
Jefro98 schreef: ma 19 november 2018, 12:09 Klopt ja, daar parkeren wij ook altijd. De HV route loopt daar letterlijk over de parkeer plaats.
Dit is dus niet de parkeer plaats die recht voor het klimbos ligt maar een eindje in het bos rechts achter het thee huis.
Kan iemand de coördinaten of een overzichtelijk kaartje posten. Ik ben lokaal niet bekend, maar de keer dat ik hier gereden heb heb ik geparkeerd bij de kuil en dat was een drama. Thanks!
Dunc@n, hier onder het adres en de site :-D
Hoge Vuurseweg 11, 3749 AB Lage Vuursche
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... udWr8xmgnO :-q
Vanaf hier start je gelijk op HV....en heb je gelijk het meeste zand achter de rug :D tenzij je LV mee pakt dan krijg je daar het zand kasteel + nog een aantal kleine stukjes...maar je kunt lekker uitrijden naar waar je bent gestart :-D :-q
Laatst gewijzigd door Mario070 op ma 19 november 2018, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

naze1975 schreef: ma 19 november 2018, 13:46
bert l. schreef: zo 18 november 2018, 21:50 theehuis Pijnenburg
Wel even vragen of ze dan wel slagroom hebben. :winkie:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Mario070 schreef: ma 19 november 2018, 17:10
Dunc@n schreef: ma 19 november 2018, 13:42

Kan iemand de coördinaten of een overzichtelijk kaartje posten. Ik ben lokaal niet bekend, maar de keer dat ik hier gereden heb heb ik geparkeerd bij de kuil en dat was een drama. Thanks!
Dunc@n, hier onder het adres en de site :-D
Hoge Vuurseweg 11, 3749 AB Lage Vuursche
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... udWr8xmgnO :-q
Vanaf hier start je gelijk op HV....en heb je gelijk het meeste zand achter de rug :D tenzij je LV mee pakt dan krijg je daar het zand kasteel + nog een aantal kleine stukjes...maar je kunt lekker uitrijden naar waar je bent gestart :-D :-q
Thanks :-q
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vanmorgen (voor eerst na operatie) maar weer eens een kort MTB ritje op de Scale gemaakt en onderweg een paar maal gedacht: Hoe kan een track veranderen van horror naar hemel (OK, beide uitersten overdreven).
Lang, heel lang met wijde boog om Lage Vuursche heen en vanmorgen een ritje LV/HV zelfs als doel.
Voor zover ik kon bepalen lag het er super snel bij en van het neerslag tekort is gelukkig niets meer te merken. Natuur heeft vast wel wat nodig, maar trails zijn momenteel super :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooi dat je weer op de mountainbike zit! :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Gisteren ook LV gedaan. Voor de eerste keer me niet steeds in hoeven te houden na mijn kniepeesblessure. Geen modder en zo goed als geen los zand. Het was drukker dan ik gewend ben (van die paar keer dat ik mer eerder was). Het leek wel of vrijdag een vrije dag is voor MTB-ers. Erg leuke route.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

38x10 schreef: ma 19 november 2018, 10:57
NelizRijn schreef: zo 18 november 2018, 22:22 (...)O ja er zit in LV trouwens 2 keer een dubbele drop, 1 officiële met bordjes en 1 leukere, deze zit aan je rechterzijde vlak voordat je het voetpad kruist als je de zandbak in gaat.
Die "officiële" heb ik uiteraard gevonden, die andere niet, en ik snap je aanwijzing niet. Kun je iets preciezer zijn?
Na een paar kilometer kom je bij een grote zandbak. Die begint met een klein stukje omhoog, dan daal je af door het zand en ga je uiteindelijk weer licht omhoog. Allemaal zand dat in het verleden vaak erg mul was. Tegenwoordig hebben we daar minder last van omdat er veel meer fietsers actief zijn.

Als je aan dat stuk begint heb je de passage waar NelizRijn op doelt net gemist. :D

Uit m'n hoofd zo'n 100 meter voor dit stuk kruis je een wandelpad. Direct voor die kruising zit die dubbele drop aan je rechterhand. Het leuke van deze drop is dat je er meer snelheid hebt dan bij diegene verderop. Het is géén onderdeel van de route maar dit ligt er wel echt direct naast.

Er zitten wel meer leuke passages in de route die de meeste mensen niet rijden. Even verderop bijvoorbeeld, in dat zandstuk heb je een dropje waarbij je rechtsaf gaat. Daarna rij je langs een hek richting een boom. Vrijwel iedereen gaat rechtsom die boom terwijl er linksom een leuk worteltrapje ligt. Die wel eens geprobeerd?

Vandaag heb ik hier ook weer eens rondgereden. Een rondje HV en twee rondjes LV. Lekker op het gemak en wat van dat soort obstakels meegepakt. Eind van de middag kwam ik bij een gevallen fietser. Die had een behoorlijke klap gemaakt en had even wat assistentie nodig om terug rechtop te komen en daarna naar zijn vrienden en de auto. Z'n ribben zullen 'm de komende weken nog regelmatig aan dit moment herinneren. Da's niet fijn maar het kan ook slechter aflopen. Mocht je hier meelezen, beterschap! Fijn om te zien dat na mij nog meer mensen stopten en even hebben meegeholpen. :-q
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Er zitten wel meer leuke passages in de route die de meeste mensen niet rijden. Even verderop bijvoorbeeld, in dat zandstuk heb je een dropje waarbij je rechtsaf gaat. Daarna rij je langs een hek richting een boom. Vrijwel iedereen gaat rechtsom die boom terwijl er linksom een leuk worteltrapje ligt. Die wel eens geprobeerd?
Ik zit mijn hoofd te breken over waar dit zou kunnen zijn. Heb wel een idee maar zeker weet ik het niet. Is dat bij het houte hekje, stukje wat na de heide komt?

Vallen deze obstakels in dezelfde categorie als het dropje rechts van de boom bij de Amerikaanse Eiken, waar de meerderheid van de fietsers er links langs fietst (en daarmee de 'officiele' track volgt)??
Laatst gewijzigd door Rob.Erto op zo 25 november 2018, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dat trapje is omhoog toch? Die is geinig idd, en met een beetje vaart goed te doen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Vandaag ook even rondje LV gepakt.
Wat ik echt niet kan begrijpen is dat ze een clinic op de route aan het geven waren :~
Op het klimmetje net na de eiken,stond een groep van minstens 10 man stil!
Om 1 voor 1 omhoog proberen te rijden.
Kunnen ze dat niet gewoon lekker op het veld bij de kuil gaan doen?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Trappen / drop bij Amerikaanse eik? Ben ik afgelopen vrijdag wel op de LV geweest? Ik ben geen held, dus dan zouden dit soort dingen me opgevallen zijn. :D
@bonkie: Jij hebt ze bezig gezien, heb je het niet even gevraagd aan de instructeur van de clinic ter plekke? Dan heb je direct antwoord op je vraag. :winkie:
Overigens geef je aan "in de kuil fietsen". Mag dat dat wel?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

@fred...ik was net iets te geïrriteerd om het nog netjes te vragen....
Weet niet of het op het veld bij dat restaurant mag,maar daar heeft niemand last van je..
Plaats reactie