NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Leesbaar? Echte bord is op A3-formaat :)

Afbeelding
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

dubbelop schreef:Leesbaar? Echte bord is op A3-formaat :)

Afbeelding
Ik zou voor matrixborden en verdrijvingsvlakken gaan :P

Zonder gein: duidelijker kan niet. Een mooi stukje vlijt
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zondag LV en HV gereden en ik ben geen bordje tegengekomen. Wel bikers, 100+ bikers. Mijn hemel wat een drukte, en dat al behoorlijk vroeg.
Veel groepen (herkenbare) boswielrenners ook, en dat verbaasde ons daar het toch prachtig weer was voor een rondje asfalt.
Maar goed, ik heb genoten van de routes. Man, wat liggen ze er prima bij nu. Rondje om de kuil extra gereden, blijft toch een leuke speeltuin. :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 1 oktober 2018, 21:00 Zondag LV en HV gereden en ik ben geen bordje tegengekomen. Wel bikers, 100+ bikers. Mijn hemel wat een drukte, en dat al behoorlijk vroeg.
Veel groepen (herkenbare) boswielrenners ook, en dat verbaasde ons daar het toch prachtig weer was voor een rondje asfalt.
Maar goed, ik heb genoten van de routes. Man, wat liggen ze er prima bij nu. Rondje om de kuil extra gereden, blijft toch een leuke speeltuin. :-q
Zondag om 15.00 aan een rondje HV begonnen. Maar twee andere bikers tegen gekomen (en één paddestoelen plukker op een stadsfiets....) :-q
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

vibemaker schreef: ma 1 oktober 2018, 21:09
Giant-E schreef: ma 1 oktober 2018, 21:00 Zondag LV en HV gereden en ik ben geen bordje tegengekomen. Wel bikers, 100+ bikers. Mijn hemel wat een drukte, en dat al behoorlijk vroeg.
Veel groepen (herkenbare) boswielrenners ook, en dat verbaasde ons daar het toch prachtig weer was voor een rondje asfalt.
Maar goed, ik heb genoten van de routes. Man, wat liggen ze er prima bij nu. Rondje om de kuil extra gereden, blijft toch een leuke speeltuin. :-q
Zondag om 15.00 aan een rondje HV begonnen. Maar twee andere bikers tegen gekomen (en één paddestoelen plukker op een stadsfiets....) :-q
dat zijn denk ik ook de betere tijden om te gaan. zelf ook wel eens in de late middag erheen gereden en je ziet meteen dat het veel "stiller" is op de zondag, ook op de parkeerplaats.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Wij waren er zondag behoorlijk op tijd, voor 9:00. Toen viel de drukte nog mee, en we hebben een lekker rondje HV gefietst. Mijn hemel wat was het druk in de kuil toen we weer terugwaren! Auto's die rondjes reden op zoek naar een leeg plekje.. Eenmaal onderweg (ik heb in mn 1tje LV gedaan) viel het wel mee, een paar keer achterop medebikers gereden, maar niet aan de lopende band.

Een paar berichten geleden had ik het nog over de moeilijkheidsgraad van HV, en of dat OK zou zijn voor m'n vrouw. Nou dat was prima te doen! Niks aan de hand, lekker rondje gefietst. Ook lage Vuursche gewoon lekkere ronde. Wel op een stukje dat omhoog gaat na een snelle afdaling van het pad gelanceerd door een bultje, verder geen spektakel :D
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Ook afgelopen zondag geweest. Op Strava waren er eind van de dag 240 man gepasseerd. Dus ruim 250 man kan je zeker zeggen. Op de baan was het dus gezellig druk. Geen probleem, maar ik verbaasde me wel over een paar mannen die bezig waren met records te breken, en er links of rechtsom voorbij wilden. Eentje ging in de haast bijna op zijn muil. Moet je niet willen op zo'n dag, vind ik.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Zeker niet. Als je records wil breken moet je vooral niet op zondag gaan fietsen :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je hebt toch ook zo iets als het 'zondag record'? :winkie:


(moet dan wel tussen 10 en 14u neergezet worden :bier: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik was er zaterdag om half 1. Druk op de parkeerplaats, maar op de route slechts een paar mensen tegen gekomen.
Het was voor mij de eerste keer LV/HV en ik moet zeggen, het is het uurtje reizen meer dan waard.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: di 2 oktober 2018, 12:35 Je hebt toch ook zo iets als het 'zondag record'? :winkie:


(moet dan wel tussen 10 en 14u neergezet worden :bier: )
Daar ga ik altijd voor Lars "het zondag record"

Ging best hoor afgelopen zondag je moet alleen wat creatief inhalen soms :D :D
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

RoySmit schreef: di 2 oktober 2018, 13:24
Lars TB schreef: di 2 oktober 2018, 12:35 Je hebt toch ook zo iets als het 'zondag record'? :winkie:


(moet dan wel tussen 10 en 14u neergezet worden :bier: )
Daar ga ik altijd voor Lars "het zondag record"

Ging best hoor afgelopen zondag je moet alleen wat creatief inhalen soms :D :D
Het waren gasten met hardtails, dus jij was het niet als je op je fully reed. :D
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Nog even over de route, het stuk dat door LV en HV gedeeld wordt is wel ERG strak zeg, daar zoef je overheen alsof het een (bochtig) fietspad is. Zou met een tijdritfiets ook prima lukken :wink:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wie zegt dat je geen PR's kan rijden op zondag? Gewoon in de middag gaan, genoeg PR's gepakt en ik deed niet eens mijn best. Op "LV naar beneden knallen" staat er nog maar 275 mensen voor mij. Kan nog wel iets sneller maar het lage rondje zat er een één of andere rammelbak voor mij die zich zo nodig moest bewijzen. (leuk ook voor z'n vriendin/vrouw/maîtresse) hoge rondje was ik toch niet fris meer. :D Volgende keer maar weer. Lekker rijden is belangrijker dan je Strava status. :-D
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Blastfromthepast schreef: di 2 oktober 2018, 14:43
RoySmit schreef: di 2 oktober 2018, 13:24

Daar ga ik altijd voor Lars "het zondag record"

Ging best hoor afgelopen zondag je moet alleen wat creatief inhalen soms :D :D
Het waren gasten met hardtails, dus jij was het niet als je op je fully reed. :D
Betrapt Roy :winkie:
Tijgerhaai schreef: di 2 oktober 2018, 15:41... maar het lage rondje zat er een één of andere rammelbak voor mij die zich zo nodig moest bewijzen. (leuk ook voor z'n vriendin/vrouw/maîtresse) ...
Nogmaals betrapt Roy :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie