Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Harderwijk vond ik ook een aangename verassing. Niet zo glad gestreken als op de UHR.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Rayb81 schreef: wo 22 juli 2020, 17:56 Harderwijk vond ik ook een aangename verassing. Niet zo glad gestreken als op de UHR.
Zoek je nog meer uitdaging voor Harderwijk :pak de crossfiets.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Gisteren nog de route van Ermelo wezen biken, ondanks dat het niet de moeilijkste route is toch vermaakt. Helaas kon ik niet echt lekker door rijden vanwege dat er sommige plekken mensen(ik denk toeristen) op de route liepen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Dit jaar vakantie in eigen land, in dit geval een camping in Ermelo.
Was ook erg verrast door deze routes, Ermelo is erg afwissend en mooie natuur.

Harderwijk is ook erg leuk met technische stukken omdat erosie hier zijn werk heeft gedaan (graag zo houden :P )
wat mij alleen wel tegenstond na een tijdje dat het wel heeeeel veel draaien en keren is waar dat niet altijd nodig is, maar de trail op het kammetje maakte weer een hoop goed :-q

Trek route is grappig om een keer te doen als je er toch ben maar niet meer dan dat.

Wat mij wel opviel een de routes dat er erg veel wandelaars op de route lopen en zelfs hun (loslopende) honden er uit laten
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

De TREK lus bij Harderwijk en Ermelo, wat zijn daar nou precies de openingstijden van? Soms lees ik alleen doordeweeks, maar kom ook maandag t/m zaterdag tegen.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

De TREK lus kun je gewoon van maandag t/m zaterdag tussen 9:00uur en 17:00uur rijden. Het is maar een klein rondje van 1,1 KM lang.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

zwaantje schreef: ma 3 augustus 2020, 09:16 De TREK lus kun je gewoon van maandag t/m zaterdag tussen 9:00uur en 17:00uur rijden. Het is maar een klein rondje van 1,1 KM lang.
Ik ben er op goed geluk heen gegaan maar ik heb nergens een ingang kunnen ontdekken (ronde langs het hek gemaakt). Waar zit de ingang precies, misschien dat ik er komende week nog eens langs fiets.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Er zit een hek vlakbij de route alleen is deze niet zo vaak geopend, je kan ook aan de zijde van het trekgebouw erin. Dat is beneden aan de afdaling bij de watertoren links het fietspad op richting de snelweg en dan ook links aanhouden, gebouw van trek verschijnt uiteindelijk ook aan je linkerhand.
Just do Ti, or did i die?
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Da's letterlijk door de grote poort naar binnen
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Rob.Erto schreef: di 4 augustus 2020, 13:39
zwaantje schreef: ma 3 augustus 2020, 09:16 De TREK lus kun je gewoon van maandag t/m zaterdag tussen 9:00uur en 17:00uur rijden. Het is maar een klein rondje van 1,1 KM lang.
Ik ben er op goed geluk heen gegaan maar ik heb nergens een ingang kunnen ontdekken (ronde langs het hek gemaakt). Waar zit de ingang precies, misschien dat ik er komende week nog eens langs fiets.
Het is de ingang van de bouw en infrapark aan de Centuurbaan/N302, de hele TREK lus als Trek Benelux is op deze park.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Vanaf de fietsbrug wordt het Trek-rondje zelfs aangegeven met bordjes, rode pijl met rode bolletjes eronder.
Word je zo naar de ingang geleid van Bouw en Infra en dan na het hek, linksaf een boomschorspaadje volgen en dan fiets je zo langs het gebouw van Trek.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vanochtend de 3 routes gefietst. Waarbij het Trek rondje al vergane glorie trekken begint te krijgen (kapotte north shore, overhangende struiken, kapotte kombochten.

Harderwijk was zeg maar nogal nat :P diverse malen aan het drijven 8) We waren erg blij dat we beiden voor onze Trek Stache hadden gekozen. Met de plusbanden kwam ik net overal boven. Maar ik geef het je momenteel te doen op normale banden. Echt heel veel mulle stukken. Is een leuke route met wel een heel hoog gehalte flowtrails. Hier begrijp ik die benaming wel. Echt een racerondje. Jammer van het stuk fietspad maar je kunt niet alles hebben :roll:
Wat me ook opviel is dat er bij enigszins leuke stukjes een zodanig uitgesleten trail langsop is komen te liggen dat niet duidelijk meer is welke lijn je voor de leukere variant moet kiezen. Je ziet ook duidelijk dat de easy line het meest gereden wordt en daarmee ook het meest ingesleten. Ook op stukjes waar je van denkt waarom dan? Het beruchte ruggetje met de boomwortels is definitief uit de route gehaald zag ik? Tenminste daar geldt ook voor wat ik hierboven schrijf. Het viel me te laat op dat dit het bultje was waar toen over te doen is geweest :-{

Ermelo is momenteel minder mul en heeft wat meer natuurlijke trails naar mijn idee. Wel zitten er een paar lange saaie stukken in waar hopelijk in de toekomst nog wat meer mag. Over de hei is mooi maar wel lang rechtdoor. Over het algemeen een leuke route met wel wat weinig hoogteverschil maar ja die kun je niet maken hè ..
Verder is blauw voor mij een onduidelijke kleur. Toch enkele malen verkeerd gereden waarbij ik dacht li of juist re te moeten terwijl dit andersom was :~ dat heb ik eerlijk gezegd nooit. Ben juist iemand dat alles heel scherp opmerkt in bos en tijdens fietsen. Dus hoe dat kan ik weet niet?

Ik kom graag nog eens terug en zal dan denk ik een groot deel van de knarsende tanden route rijden aangevuld met de vaste routes. Veel mooie singletracks door de natuur.

En niet onbelangrijk we zijn redelijk op tijd vertrokken zodat we niet op het heetst van de dag zouden fietsen. Het watertappunt is fantastisch :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Bij de groene route waar je het lange stuk fietspad neemt was de bedoeling dat je rechtdoor zou gaan om over en langs de Hulshorsterzand te gaan, jammer genoeg werkte gemeente Nunspeet op dit punt niet mee voor deze route. Je had dan een route van 30KM gehad in plaats van de huidige 21KM.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Wat zwaantje zegt klopt deels....

Ik denk dat als de gemeente betrokken was in het overleg dat hier misschien wel meer mogelijk was geweest. Daarnaast is de grond niet van de gemeente Nunspeet maar hebben ze te maken met natuurmonumenten daar welke de zandstuifgebieden als rustgebied willen toewijzen voor broedende vogels etc.

Desalniettemin is het natuurlijk wel een gemis dat daar een stuk fietspad zit ipv lekker door de natuur maar ben ik persoonlijk wel blij dat het gedeelte langs de snelweg nu nog steeds niet een verplichte rijrichting heeft.
Just do Ti, or did i die?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3296
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik denk dat eenrichtingsweg op de singletrack langs de snelweg zodanig veel mensen in het verkeerde keelgat zou schieten, dat niet veel mensen zich daaraan zouden houden...
Plaats reactie