Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 282
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

aanleg nieuwe TTF?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Omgewaaide bomen en sporen van bosbouw machines kan je best leuke dingen mee. :winkie:
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

tsja...Dit is denk ik geen verstoring ofzo :roll:
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Inmiddels is er een graafmachine op de blauwe route (Ermelo) geweest. Afgelopen dinsdag al met een ploegje mensen bezig geweest om af te werken maar dat is nog niet klaar. Komende dinsdagmorgen weer.
Het eerste stuk van blauw (Plaggeweg tot Koeweg) is onderhanden geweest en als je bijna rond bent van de Staringlaan parallel aan de Haspel. Dit waren wel de slechtste en de meest hobbelige stukken van de route. Alleen een stukje bij die omgevallen bomen achter De Ark is nog slecht. Nog niet alles afgewerkt dus maar al wel open. Vandaag gefietst en al prima te doen. Dat gaat dus de goede kant op. Van de crossbaan naar de Staringlaan is ook een supermooi en snel stuk . :wink:

Harderwijk is een beetje een ondergeschoven kindje. Natuurmonumenten wil wat delen van de route verplaatsen. Het segment "technisch en klim kammetje" en het stuk wat na de 2,5 km fietspad komt zal eruit gaan. Daardoor is het nu zinloos daar groot onderhoud te doen. En eigenlijk moeten er meer vrijwilligers komen. (Wielervereniging Noord-Veluwe ???)
Mensen die hier meelezen zijn natuurlijk ook welkom. Als je met z`n tweeën komt is nog beter want er wordt gewerkt met ploegjes van 2 mensen.
"This species has amused itself to death"
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Gisteren even een klein stukje van Ermelo gereden (de kleine lus). En was zichtbaar verrast door de verbeteringen. Tenminste, in mijn ogen ‘verbeteringen’. Ik snap dat wortels e.d. leuk zijn qua technisch aspect, maar de flow van de track nu vind ik echt beter rijden dan voorheen. Er liggen nog genoeg wortels en heuveltjes om de uitdaging te houden. Maar doordat alles nu wat egaler is, rijdt het gewoon lekkerder.
Mogelijk mede door de werkzaamheden ook vrijwel geen enkele natte plek gezien in dit deel, dat voorheen toch altijd een behoorlijke modder bende was. Er is namelijk de afgelopen week best veel hemelwater naar beneden gekomen, maar dit was in dit stuk van de route echt niet terug te zien.

Enige minpuntje: door de werkzaamheden, ligt er nu veel meer mul/los zand. Heeft wel wat MTB’ers nodig om even aan te stampen / aan te rijden. Ben wel een paar keer bijna onderuit gegaan doordat de grip dan echt weer anders ligt. Maar ja, ook dat is een leuke uitdaging :D Ach dit zal de komende weken steeds lekkerder rijden worden :-q
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

De UHR routes zijn eigenlijk mijn thuis routes.

Heb Ermelo en Harderwijk eigenlijk nog nooit gereden. Zijn de deze routes de moeite waard een keer te rijden ?

Hoe is de bewegwijzering en knoop je de routes makkelijk aan elkaar ?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ja, ik vind de routes de moeite waard. Harderwijk kent wel een stuk van 2,5 km fietspad (door het bos en je kan ook het naastgelegen karrenspoor nemen), maar is voor de rest leuk afwisselend. Ermelo heeft een paar stukjes die erg modderig kunnen zijn, wat langere stukken zonder bijzonderheden, maar ook hele leuke singletracks. Aan elkaar koppelen is kwestie van weg oversteken. Goed uitkijken dat je niet wordt aangereden. Bordjes zijn oké.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ok top, dan ga ik daar binnenkort eens buurten :-q
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Willem Altes schreef: do 14 oktober 2021, 18:51 Ja, ik vind de routes de moeite waard. Harderwijk kent wel een stuk van 2,5 km fietspad (door het bos en je kan ook het naastgelegen karrenspoor nemen), maar is voor de rest leuk afwisselend. Ermelo heeft een paar stukjes die erg modderig kunnen zijn, wat langere stukken zonder bijzonderheden, maar ook hele leuke singletracks. Aan elkaar koppelen is kwestie van weg oversteken. Goed uitkijken dat je niet wordt aangereden. Bordjes zijn oké.
Zitten zowel in Ermelo als Harderwijk wel een paar dramatisch slechte modder-stuiter stukken.
Is dat noord-deel van Ermelo vlakbij Harderwijk dan nu opgeknapt?
Bicycle, bicycle, bicycle
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Heb mij even zitten inlezen...

Beide routes kunnen vanaf de Boekhorstlaan worden gestart. Echter als ik op Google maps street view kijk vind ik niet een duidelijk startpunt ? Behalve een KFC restaurant :lol:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Watertorenweg is een startpunt voor beide routes.
"This species has amused itself to death"
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Watertorenweg inderdaad. Kun je prima je auto kwijt. Harderwijk start aan de kant waar je je auto neerzet. Ermelo start als je de weg oversteekt.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En je kunt je bidon er bijvullen, want er is een watertrappend t.h.v. het fietspad bij de informatieborden.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

daniel1975 schreef: do 14 oktober 2021, 19:27
Willem Altes schreef: do 14 oktober 2021, 18:51 Ja, ik vind de routes de moeite waard. Harderwijk kent wel een stuk van 2,5 km fietspad (door het bos en je kan ook het naastgelegen karrenspoor nemen), maar is voor de rest leuk afwisselend. Ermelo heeft een paar stukjes die erg modderig kunnen zijn, wat langere stukken zonder bijzonderheden, maar ook hele leuke singletracks. Aan elkaar koppelen is kwestie van weg oversteken. Goed uitkijken dat je niet wordt aangereden. Bordjes zijn oké.
Zitten zowel in Ermelo als Harderwijk wel een paar dramatisch slechte modder-stuiter stukken.
Is dat noord-deel van Ermelo vlakbij Harderwijk dan nu opgeknapt?
Ja. Ermelo heeft een graafmachine gehad en alleen ergens achter dierenpension "De Ark" liggen nog wat modderstukken.
"This species has amused itself to death"
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Okay top, incl watertappunt nog wel :-D mooi !

Ik heb net de site bezocht en de video van de Ermelo route bekeken. Erg leuk, lekker parcours om door te trappen.

Eerdaags maar eens gaan, tis een half uurtje rijden voor me. Dan maar hopen niet te modderig :wink:
Plaats reactie