Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 282
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

oh beetje jammer, ik zag een spandoek met MTB tochten, dus hoopte toch wel op iets meer dan zandpaden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De MTB tochten komen in oktober en november.
Dan mag je weer in een treintje rijden en bij het eerste het beste heuveltje stoppen omdat die wielrenners die dan op de MTB zitten er niet omhoog komen. :D
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

awinkel schreef: ma 13 september 2021, 17:16 De MTB tochten komen in oktober en november.
Dan mag je weer in een treintje rijden en bij het eerste het beste heuveltje stoppen omdat die wielrenners die dan op de MTB zitten er niet omhoog komen. :D
Je mag met alle plezier een keertje meerijden met deze wielrenner. O nee, dat kan niet want ik heb geen MTB maar een crossfiets. Nog erger . :wink: 8)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb een echte racefiets. :D
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

awinkel schreef: ma 13 september 2021, 17:16 De MTB tochten komen in oktober en november.
Dan mag je weer in een treintje rijden en bij het eerste het beste heuveltje stoppen omdat die wielrenners die dan op de MTB zitten er niet omhoog komen. :D
Ahahahaha! :winkie: :winkie:
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 282
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

haha ok, nog niet eerder met zo'n tocht meegereden maar leek me wel leuk om een keer te doen. ik ben waarschijnlijk een stuk minder snel dan de wielrenners dus wie weet zijn die tegen die tijd al omhoog gelopen, ik ben op de veluwe nog geen bultjes tegengekomen die ik niet op kon komen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

guntherrex schreef: ma 13 september 2021, 14:36 gisteren nog hrderwijk en ermelo gereden, beide in goede staat, Het lijkt erop dat ermelo meer aandacht heeft gekregen van de onderhoudsploeg de laatste tijd, en eerlijk gezegd vind ik het wel fijn dat er wat meer erosie bij harderwijk is, maakt het wat meer afwisselend :-q
Ik heb ze toevallig zondag ook gereden.
De Ermelo lus over de heide, achterlangs schaapskooi en de campings is leuk. Heide mooi, stuk door bos leuk om te doen. Als je dan op het 2e deel van het "achtje" komt is de lol er snel af. Wat ligt dat beroerd, zal met een paar dagen regen helemaal drama zijn.
Harderwijk is leuk; meer hoogteverschil, paar mooie stukken en gemiddelde staat van onderhoud is goed. Alleen hier en daar een paar potentiele modderbaden die echt wat aandacht nodig hebben voor het nieuwe winterseizoen begint.
In de ideale wereld zou ik Harderwijk koppelen aan de zuidelijke Ermelo lus en er 1 lange route van maken. Nu moet je helaas het slechte deel van Ermelo ook mee pakken om op de Harderwijk route te komen.
Bicycle, bicycle, bicycle
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

daniel1975 schreef: di 14 september 2021, 11:52 Nu moet je helaas het slechte deel van Ermelo ook mee pakken om op de Harderwijk route te komen.
Hoeft niet, vanaf blauwe route bij het oversteken van de Leuvenumseweg naar het Oosten sturen en bij de Sandbergweg weer het bos in duiken, dan kom je zo weer op de groene route uit. Sla je de hele Noordlus van Ermelo lekker over. Zijn nog meer opties, maar dan moet je de weg een beetje kennen..
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

daniel1975 schreef: di 14 september 2021, 11:52
guntherrex schreef: ma 13 september 2021, 14:36 gisteren nog hrderwijk en ermelo gereden, beide in goede staat, Het lijkt erop dat ermelo meer aandacht heeft gekregen van de onderhoudsploeg de laatste tijd, en eerlijk gezegd vind ik het wel fijn dat er wat meer erosie bij harderwijk is, maakt het wat meer afwisselend :-q
Ik heb ze toevallig zondag ook gereden.
De Ermelo lus over de heide, achterlangs schaapskooi en de campings is leuk. Heide mooi, stuk door bos leuk om te doen. Als je dan op het 2e deel van het "achtje" komt is de lol er snel af. Wat ligt dat beroerd, zal met een paar dagen regen helemaal drama zijn.
Harderwijk is leuk; meer hoogteverschil, paar mooie stukken en gemiddelde staat van onderhoud is goed. Alleen hier en daar een paar potentiele modderbaden die echt wat aandacht nodig hebben voor het nieuwe winterseizoen begint.
In de ideale wereld zou ik Harderwijk koppelen aan de zuidelijke Ermelo lus en er 1 lange route van maken. Nu moet je helaas het slechte deel van Ermelo ook mee pakken om op de Harderwijk route te komen.
Je kan makkelijk een doorsteek maken van groen naar blauw ergens bij de 2e houten stellage.
Ik had de 1e staan maar het is de 2e. Er zijn 3 van die dingen inmiddels.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

mtbmorron schreef: za 14 augustus 2021, 20:26
Rob.Erto schreef: za 14 augustus 2021, 17:52 Heeft iemand een gpx van leuke paadjes door de bossen ten Zuidwesten van Garderen? Heb morgen nog tijd voor 1 rit.
Er lopen paadjes genoeg maar word wel zoeken ik heb zo geen mooie of goede gpx! Misschien is heatmap een idee van Strava!?
Sprak ik jou nu vandaag bij de Garderense gaten?
"This species has amused itself to death"
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

kan niet meer schreef: zo 19 september 2021, 21:34
mtbmorron schreef: za 14 augustus 2021, 20:26

Er lopen paadjes genoeg maar word wel zoeken ik heb zo geen mooie of goede gpx! Misschien is heatmap een idee van Strava!?
Sprak ik jou nu vandaag bij de Garderense gaten?
Ja dat klopt!🤣
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

mtbmorron schreef: zo 19 september 2021, 22:51
kan niet meer schreef: zo 19 september 2021, 21:34

Sprak ik jou nu vandaag bij de Garderense gaten?
Ja dat klopt!🤣
Zat wat te lezen over de marathon van Amerongen. Las dus jouw bericht over die persoon die gevallen was en dat was hetzelfde als wat je vandaag vertelde. :-D
"This species has amused itself to death"
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

awinkel schreef: ma 6 september 2021, 12:31 Daar gaat het inderdaad om.
Feitelijk rij je zowat in de berm van de a28…
Maar ja….natuurmonumenten hè. Die hebben het liefst alles en iedereen het bos uit behalve zichzelf.
Natuurmonumenten/- liefhebbers: "Mountenbikers verstoren de rust en het wild, en brengen grote schade toe aan bospaden."

Bosbouw luitjes: HOLD MY BEER!! :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Enkele single tracks die ik gebruik om vanaf Ermelo bij +/- de motorcross baan de blauwe route op te rijden zijn hier echt letterlijk gewoon 4 meter breed! Wat eerst een smal paadje door de bossages was, is nu gewoon een snelweg. Bodem compleet verrot gereden en overal ravage.

Zolang dit soort praktijken wel kunnen (en dat kan hier; omgeving is een productiebos), ben ik benieuwd welke argumenten men heeft om de mountainbikers de vaste routes op te 'dwingen' voor zover deze kunnen blijven bestaan in hun huidige vorm #natura2000
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Dat is denk ik geen NM-gebied.
"This species has amused itself to death"
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2229
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

kan niet meer schreef: ma 27 september 2021, 20:51 Dat is denk ik geen NM-gebied.
Ik denk zelf aan Staatsbosbeheer.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Plaats reactie