Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

"This species has amused itself to death"
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Lees ook even de reacties onder het artikel, ik denk dat deze goed vertegenwoordigen wat de gemiddelde veluwnaar op 2-wielen hiervan denkt.


ze maken mij de pis niet lauw! 😅.

Corona is bijna voorbij, straks zit iedereen weer lekker op de sportschool/voetbalveld/disco/terras en is het weer heerlijk rustig in het bos.

Kijken of ze dan nog zo hoog van de toren moeten blazen met hun papieren plannen.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Die zonering gaat wel door verwacht ik. Hoe dat te rijmen is met die militaire oefeningen dat moet ik nog even zien.
"This species has amused itself to death"
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

https://www.destentor.nl/apeldoorn/meep ... ~a1051136/

Bospad

Vinke is vooral geïnteresseerd in een bospad dat direct langs het spoor loopt en de Brandsweg verbindt met de Hierderweg. Deze route wordt al tientallen jaren veelvuldig gebruikt door mountainbikers en wandelaars, maar staat op de nominatie om te worden afgesloten. Een klein deel van het pad loopt namelijk over het stuifzand en dat is voor Natuurmonumenten een ‘no-go’.

Aanvankelijk reageert Van Rosmalen afhoudend op de protesten van Vinke tegen de afsluiting, maar uiteindelijk maken de mannen een afspraak om op een later moment samen het bos in te gaan, om te kijken of het mogelijk is het bospad toch open te houden. Ook de andere excursie-deelnemers zijn uitgenodigd.

De afspraak zal nooit plaatsvinden. Vinke krijgt een belletje van Natuurmonumenten en hem wordt verteld dat Van Rosmalen het bospad in z’n eentje heeft bezocht. Zijn conclusie is dat er geen alternatieven zijn: het bospad moet dicht. Einde discussie.


Gaat lekker zo. Het besproken pad is een mooie aanuiting op de route Harderwijk. Net voordat je de 2,5 km asfalt oo draait, rechtdoor steken richting Nunspeet.

Super mooi pad!
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ah, dus zo doet natuurmonumenten dat. Goede insteek om zo draagvlak te creëren…
Overigens ben ik niet verrast door hun houding.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Misschien gaat het alleen tijdens het broedseizoen dicht, althans dat hoop ik dan maar.
"This species has amused itself to death"
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

kan niet meer schreef: za 21 augustus 2021, 19:20 Misschien gaat het alleen tijdens het broedseizoen dicht, althans dat hoop ik dan maar.
The Everly Brothers hadden daar al eens een liedje over geschreven……
Dream, dream, dream,
Dream, dream, dream, dream, dreeeeeaaam….

De natuurterroristen trekken overal aan het langste touwtje, hoe pietluttig de reden ook is.
Bicycle, bicycle, bicycle
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

kan niet meer schreef: za 21 augustus 2021, 19:20 Misschien gaat het alleen tijdens het broedseizoen dicht, althans dat hoop ik dan maar.
De excursie wordt geleid door boswachter Remko van Rosmalen van gebiedseigenaar Natuurmonumenten. Hij vertelt dat de open vlaktes op het Hulshorsterzand tussen maart en september op slot gaan. Voor de aanwezigen is dat even slikken, maar de boswachter wil de groep geen valse hoop geven. Het periodieke toegangsverbod komt er. Punt.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tja, ik weet niet of alle locals zich daar aan gaan houden en zeker niet in deze periode.
Juist de periode waarin het heerlijk is om in de natuur te zijn.
Er is vanuit de verschillende dorpen veel weerstand tegen de plannen, ook vanuit bestuurlijk niveau.
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Kunnen ze het niet op bepaalde dagen/tijden op slot doen?
Ik heb net rondje Harderwijk gedaan (toch nog een hoop nattigheid helaas), en werkelijk 0,0 mensen tegen gekomen…. Dus hoezo druk? Afsluiten voor wie?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2229
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

De wee weekend dagen zijn de drukste dagen van de week in de natuur. Ik moet er wel bij melden dat als je een zaterdag morgen rond 9 uur komt er nog gewoon rust is en rond 12 uur terug bij de parkeerplaats komt dat het druk is, ik denk dat de zondag ook zal zijn en daarbij blijven de meeste mensen rondom de parkeerplaats waar ze hun auto hebben geparkeerd.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Leuke route en natuur , alleen jammer dat sommige stukken redelijk " nat" waren met veel modderpoeltjes > logisch na de regenval .

Weet niet of ik er vignet voor over zou hebben mocht dat er ooit komen ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Deze week zit ik paar daagjes in Garderen. Zijn daar leuke mtb route's uitgepeild? Of komt deze route daar in de buurt?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik heb Ermelo gedaan dit weekend.
De lus over de heide, achterlangs de schaapskooi en camping De Paalberg tot de kazerne is leuk. Heide is schitterend, door het bos een aantal stukken lekker slingerende knikkerbaan die best wat stuurvaardigheid vraagt op volle snelheid.
Echter, de andere lus is gewoon ruk. Slecht onderhouden, moddergaten/poelen, niet lekker fietsen.
Hoe Harderwijk er nu bij ligt weet ik niet.
Bicycle, bicycle, bicycle
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

ijskonijn schreef: ma 6 september 2021, 11:56 Deze week zit ik paar daagjes in Garderen. Zijn daar leuke mtb route's uitgepeild? Of komt deze route daar in de buurt?
Vanuit Garderen paddestoelen richting Drie volgen, ddaar kun je de blauwe route op, en halverwege de groene er aan lussen
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Plaats reactie