Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Aan de andere kant als je een goede route krijgt wat boeit een simpel paadje dan nog? (behalve dan dat je altijd het zelfde rondje rijd) Met goede route bedoel ik dan wel een route die voldoet aan de wensen van de echte mountainbiker. (ik gebruik expres niet de term "uitdagende" wat dat noemen ze 90Km fietspad op Texel ook) Dus niet het zoveelste bochtje naar links, bochtje naar rechts boswielrenrondje op de locale molshoop.
◼︎ Go round the outside.
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Veel voor mij, omdat ik niet vast wil zitten aan één route. Ik rijd liever vrij rond dan drie keer per week dezelfde ronde, hoe goed deze route ook aangelegd is.
Het gaat niet om één simpel paadje, het goed om een netwerk van 'simpele paadjes' welke samen prachtige routes vormen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Afwisseling is wel zo leuk. Heel de tijd hetzelfde rondje is niet echt goed voor de motivatie...althans bij mij niet. :-)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Uiteraard is het mooi om je eigen route te kunnen samenstellen vooral als je langere afstanden wil rijden. Voor zo ver ik begreep mag je gewoon vrij blijven rijden op de Veluwe. Dus nog geen rede voor paniek zou ik zeggen. Ik verkies echter wel een goed MTB pad (en dan bedoel ik dus stukken met dikke wortel ongein, drops, moeilijk technisch) boven een standaard wandel of bosbouwpad. Uiteraard zijn er ook hele mooie paadjes te vinden die leuk zijn op een MTB, maar wellicht zijn er nog mooiere stukken te vinden en worden deze opgenomen in de route.
◼︎ Go round the outside.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

dat stuk tussen Harderwijk en Nunspeet vlak naast de snelweg en spoor. Als dat maar toegankelijk blijft.
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Tijgerhaai schreef:Uiteraard is het mooi om je eigen route te kunnen samenstellen vooral als je langere afstanden wil rijden. Voor zo ver ik begreep mag je gewoon vrij blijven rijden op de Veluwe. Dus nog geen rede voor paniek zou ik zeggen. Ik verkies echter wel een goed MTB pad (en dan bedoel ik dus stukken met dikke wortel ongein, drops, moeilijk technisch) boven een standaard wandel of bosbouwpad. Uiteraard zijn er ook hele mooie paadjes te vinden die leuk zijn op een MTB, maar wellicht zijn er nog mooiere stukken te vinden en worden deze opgenomen in de route.
Dat zijn ook precies de paden waar we ons zorgen om maken, wij hopen dat de uitdagende paden toegankelijk blijven.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zure wandelaars wandelaars zullen daar niet zo snel willen lopen dus het gaat wel meevallen denk ik. Nog mooier als die parels dus in de route komen. Het zou mooi zijn als Harderwijk/Ermelo de eerste "2.5 route" van Nederland wordt. Begrijp mij niet verkeerd UHR ed. hartstikke mooi, maar vergeleken met over de grens gaat het nog nergens over. Het is mountainbiken niet met je accufiets een rondje door het stadspark. :D
◼︎ Go round the outside.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Dat stuk langs de snelweg zal voor een gedeelte opgenomen worden in de nieuwe route, over de zandverstuiving naar de beek.

De oversteek naar het viaduct blijft als het goed is een vrij pad, daar komen inderdaad geen wandelaars dus die zal wel behouden blijven. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat Nunspeet niet mee zal gaan met de tijd en ze de route nog door zullen trekken met het zandenbos erbij...

Persoonlijk zou ik het toejuichen als ze een goede singletrack weten aan te leggen tussen Nunspeet en Epe. Op de tongerense hei ligt echt een super leuke singletrack, alleen is er nog geen leuk paadje naartoe...
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

@ George, is het dan niet beter om het andere draadje open te houden ivm dat er vaste routes worden gemaakt van Ermelo/Harderwijk?

Ik vind het overigens ook geen bezwaar om in dit draadje door te gaan maar dan is het misschien handig dat de TS de titel veranderd
Just do Ti, or did i die?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ben even wezen biken. Het stuk langs de N302 van de huidige route heeft men al een paar bochten een positieve verkanteling aangebracht en her en der een kuil waar water bleef staan dicht gemaakt. Maar goed het is maar 1 mini graver die 2,5 dag bezig is.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Big Deef schreef:@ George, is het dan niet beter om het andere draadje open te houden ivm dat er vaste routes worden gemaakt van Ermelo/Harderwijk?

Ik vind het overigens ook geen bezwaar om in dit draadje door te gaan maar dan is het misschien handig dat de TS de titel veranderd
In beide topics werden inmiddels dezelfde dingen besproken, ook de aanleg van de nieuwe(re) vaste routes. ik heb eenvoudig de oudste open gelaten en vooralsnog ga ik er van uit dat het zo een stuk duidelijker is. Als dat niet zo is kan ik de titel aanpassen en zo nodig ook dingen uit het andere topic overzetten maar omdat het vooral over de toekomst gaat leek me dat niet zo nodig.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ok, duidelijk. Bedankt voor je antwoord :D
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik ben vorige week ook nog even op de 'oude' route van Harderwijk geweest.

Het is dan toch wel fijn te bemerken dat Patrick er zich tegenaan bemoeit. Het leek al een heel stuk beter te lopen als eerst, dat geeft hoop voor de rest van de baan.

Ik ben wel benieuwd naar het onderhoud, misschien had ik het al een keer gezegd maar de oude baan heeft heel weinig tot geen onderhoud gehad op een paar bomen weghalen na, de bewijzering kon volgens veel mensen ook beter dus... vingers gekruist...
Just do Ti, or did i die?
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Afgelopen week is er heel veel gebeurd volgens mij, bij het voetbalveld en de tennisbaan is een nieuw pad gemaakt zodat je niet meer over het normale fietspad en langs die snackbar hoeft. Het hele stuk langs de Leuvenumse weg is veel fijner geworden. Was iets te laat van huis vertrokken dus toen ik daarna midden in 't bos op een singletrack pad bijna omver gelopen werd door een zwijn ben ik maar via de bredere paden naar huis gefietst :) Vanmiddag nog meer keer een poging doen.

Ik denk trouwens wel dat het goed komt met het onderhoud, daar zijn nu afspraken over gemaakt met o.a. de wielervereniging.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Oeh, dat klinkt goed, misschien morgen maar even een blik werpen dan :D
Just do Ti, or did i die?
Plaats reactie