Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

De routes staan op de site. De 30km gaat niet door de gaten, de rest alleen door het meest noordelijke gelegen gat (gemeente Ermelo).
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

het oefen terrein had ik per ongeluk ook opgenomen in mijn route ....wat een geploeg over die tankbanen :lol:

maar leuk om weer eens gezien te hebben ...dank voor de antwoorden .
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Ze waren gisteren aan het werk aan de kant van het van der valk hotel.

Het lijkt erop dat de nieuwe route aan de Ermelo kant helemaal klaar is, er staan nog geen bordjes, maar het is allemaal redelijk makkelijk te vinden. Heb hem gisteren grotendeels gereden, maar had gerekend op een klein rondje dus kon hem niet helemaal afmaken. :D
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2229
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Sloth schreef: di 16 oktober 2018, 09:47 Ze waren gisteren aan het werk aan de kant van het van der valk hotel.
Dat was me gisteren ook al opgevallen. Er komt een nieuw pad langs de N302.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

Voor de mensen die het leuk vinden om een keer mee te helpen aan de tot standkoming van de nieuwe mtb route.Je kan je dan aanmelden via de mail. :-q
mtbroute.harderwijkermelo@gmail.com
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

efi schreef: di 16 oktober 2018, 16:09 Voor de mensen die het leuk vinden om een keer mee te helpen aan de tot standkoming van de nieuwe mtb route.Je kan je dan aanmelden via de mail. :-q
mtbroute.harderwijkermelo@gmail.com
Weet je toevallig ook een site waarop we de ontwikkelingen kunnen zien?

Daar worden denk ik een hoop mensen enthousiast van, de UHR heeft ook een facebookpagina waarop regelmatig de vorderingen worden geplaatst, dat werkt om mensen te werven.
Just do Ti, or did i die?
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

Er is wel een Facebook pagina,

MTB Route Harderwijk-Ermelo is lid van Facebook. Meld je aan of maak een account om contact te maken met MTB Route Harderwijk-Ermelo.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2229
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik kwam een bericht in de stentor tegen.
https://www.destentor.nl/veluwe/nieuwe- ... 9dPiN2piZ0
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

En wie staat er weer met z'n neus vooraan :P

Veel succes, mannen/vrouwen in Harderwijk.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

"Wij denken dat we hiermee kunnen concurreren met bijvoorbeeld het top-parcours bij Amerongen op de Utrechtse Heuvelrug.’’

Nou nou...ze maken de verwachtingen zo wel torenhoog. :-D
Ik ben benieuwd...
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2229
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Qua lengte zal de route kunnen concurreren met Amerongen, voor de rest heb ik mijn twijfels. Ik heb al over een aantal nieuwe paden van de route gereden. Op zich word het leuke route, op in de top 15 te verwachten is wel erg hoog gegrepen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Er zijn daar helaas geen grote heuvels zoals bij Amerongen, waardoor die route heel moeilijk wordt te evenaren. Maar bedenk hoe fraai Leersum is na camping Ginkelduin. Heel gaaf zonder grote heuvels. Dat kan hier ook. Deze omgeving heeft nog een troef. Er ligt al veel singletracks omdat je er vrij mag rijden. ik zag dat die soms in de route wordt opgenomen. Dat kan een mooie karaktertrek worden die deze route anders maakt.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Top zoveel op mtbroutes is niet zo heel moeilijk hoor. Nieuwtje is er wel van af bij andere recente routes, en als de route open is gaan daar toch weer mensen kijken geven een reactie en een dus een stem. Vervolgens stijg je op de lijst als men enthousiast genoeg is. Kan je nog een beetje helpen als elke local een stem geeft. Sta je zomaar top 10 hebben ze van Lelystad al een keer geflikt nadat er iemand gefrustreerd was dat ik een slechte resentie had gegeven.

Maar eigenlijk boeid dat allemaal niet. Als het een toffe route is kom ik er vaker. Is het niet mijn smaak dan niet meer. Ik hoop dat men er een route van maakt met een eigen karakter en niet een geforceerde kopie van wat wij elders in het land al vinden omdat dat zo populair is. Want dat maakt het het juist leuk om langs te komen. Elke dag pindakaas op je broodje gaat ook vervelen als je begrijpt wat ik bedoel. Dus in plaats van bochtje links, bochtje rechts, met kombochten om de kombochten gooi en maar lekkere technische zaken in. :-q
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Een paar keer heb ik een klein stukje gedaan van de route. Waar ik benieuwd naar ben is wat er gaat gebeuren als het een droge zomer gaat worden.De bestaande toplaag is afgegraven dus het is nu los zand wat mul gaat worden. Het mulle zand hier op de Veluwe is bepaald geen pretje als het droog is. Als er geen toplaag van een andere grondsoort wordt aangebracht dan voorzie ik een fiasco voor delen van de route.
"This species has amused itself to death"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik deel de mening van kan niet meer, op 1 of andere manier komt er wel heel erg fijn en droog zand onder het pad wat afgegraven is vandaan...

Lijkt ook een behoorlijk andere onderlaag als op bijvoorbeeld de UHR. Misschien valt het mee als het veel bereden wordt en misschien daardoor compacter. Patrick Jansen bemoeid zich er aan de andere kant natuurlijk wel tegenaan dus die zal ook wel rekening houden met hoe diep de grond afgegraven moet worden voor de juiste onderlaag.

Vraag is ook nog even of de route tegen de klok in om met de klok mee gereden gaat worden. Van het weekend maar eens even een kijkje gaan nemen.
Just do Ti, or did i die?
Plaats reactie