Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

McLambo schreef: ma 12 oktober 2020, 12:49 Afbeelding


sja.... dit was te verwachten natuurlijk. Ondanks beloftes vooraf..
Ik vermoed dat er nog wel meer van dit soort bordjes in het bos rondom Beekhuizerzand zullen verschijnen... :roll:
Dit is overal op de Veluwe zo. Ook daar waar geen nieuwe routes zijn aangelegd worden paden afgesloten en wordt recreatie geconcentreerd. Je moet elke keer opnieuw afwachten of paden nog open zijn.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Daarbij is dit grote onzin dat hier een te hoge recreatiedruk zou zijn, maar ja ik maak het beleid dan ook niet
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Big Deef schreef: ma 12 oktober 2020, 14:07 Daarbij is dit grote onzin dat hier een te hoge recreatiedruk zou zijn, maar ja ik maak het beleid dan ook niet
Hoe kun je dat nu zeggen Dave? :D
Vorige week waren de militairen er nog aan het kamperen.
Want ja, het is een oefenterrein en de snelweg loopt op 100m parallel aan het pad wat afgesloten wordt.
"This species has amused itself to death"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

O ja.... Hoe dom kan ik zijn dat niet te begrijpen :winkie:
Just do Ti, or did i die?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Is dit een pad dat in de knarsende tanden route zit?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Rayb81 schreef: ma 12 oktober 2020, 17:25 Is dit een pad dat in de knarsende tanden route zit?
Moet zeggen dat ik die nooit gefietst heb ondanks dat de route langs mijn huis liep.
Nu niet meer want ben verhuisd. Dit pad loopt vanaf de Hierdenseweg ri Harderwijk tot de fietsbrug aan de parallelweg.
"This species has amused itself to death"
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Ik snap de afsluiting ook niet echt.
100 meter van de snelweg, 35 meter van het hek, 30 meter parallel aan een ongebruikte beheersweg. En het pad wordt niet eens onderhouden! (Het onderhoud zichzelf, fietsers houden het open, de beheerder heeft er volgens mij in 15 jaar geen kloot aan gedaan)
Wat wil je met het afsluiten bereiken?

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Niemand snapt het. Het is eerder afgesloten maar er kwam weer een pad naast. Is een leuke sluiproute als je van bv Harderwijk ri Nunspeet wil of vice versa. De vaste route loopt iets van een km verder het bos in en min of meer parallel maar is ri Harderwijk tegen het verkeer in.
Het is overigens geen druk pad.
"This species has amused itself to death"
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Jammer, was inderdaad een mooie manier om richting Nunspeet te gaan vanuit Harderwijk.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Ja, snapte de term 'robuuste natuur' ook al niet echt.

Ondanks de afsluiting moet ik wel een plusje geven aan het feit dat er eindelijk een a4'tje met verklaring hangt. Is al weer beter dan anonieme takken/struiken/compleet omgezaagde bomen op de vertrouwde paadjes :evil:

Ben benieuwd of ze de wat meer gebruikte paden buiten de vaste route om echt dicht kunnen houden..

Waar een wil is... 😇
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

kan niet meer schreef: ma 12 oktober 2020, 18:00
Rayb81 schreef: ma 12 oktober 2020, 17:25 Is dit een pad dat in de knarsende tanden route zit?
Moet zeggen dat ik die nooit gefietst heb ondanks dat de route langs mijn huis liep.
Nu niet meer want ben verhuisd. Dit pad loopt vanaf de Hierdenseweg ri Harderwijk tot de fietsbrug aan de parallelweg.
Nee zit niet in knarsende tanden.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

In de Leuvenumse bos is er ook al een pad afgesloten voor alle recreanten, dit is meer vanwege onderhoud van het pad en bomen naast het pad.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gister Harderwijk gereden met de mini-me, leuk rondje, omstandigheden waren grijs en nat :winkie: Deel langs de zandvlakte lag er super bij, de rest was wat vettig :wink:
Hier wat beelden ... ook van het Trek rondje en Almere indoor MTB https://youtu.be/zFnnB9ZYuGw
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

yo-eddy schreef: vr 30 oktober 2020, 23:09 Gister Harderwijk gereden met de mini-me, leuk rondje, omstandigheden waren grijs en nat :winkie: Deel langs de zandvlakte lag er super bij, de rest was wat vettig :wink:
Hier wat beelden ... ook van het Trek rondje en Almere indoor MTB https://youtu.be/zFnnB9ZYuGw
Leuk filmpje. Zie in het laatste fragment dat je ook een van de leukere stukjes net naast de route gevonden hebt. :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

DennisP schreef: za 31 oktober 2020, 12:58
yo-eddy schreef: vr 30 oktober 2020, 23:09 Gister Harderwijk gereden met de mini-me, leuk rondje, omstandigheden waren grijs en nat :winkie: Deel langs de zandvlakte lag er super bij, de rest was wat vettig :wink:
Hier wat beelden ... ook van het Trek rondje en Almere indoor MTB https://youtu.be/zFnnB9ZYuGw
Leuk filmpje. Zie in het laatste fragment dat je ook een van de leukere stukjes net naast de route gevonden hebt. :-q
sssssttt :wink: .... zag het in mijn ooghoek en ben toen gelijk maar even omhoog gefietst, op zich mogen dit soort dingen van mij ook als optie gewoon in een route worden opgenomen uiteraard.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie