Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Ik reed er zaterdag. En zag ook al dat er het en der flink wat gerepareerd was. Dank daarvoor inderdaad. Hoop dat in het voorjaar, als alles wat droger is, de ‘extra paden’ weer verdwijnen op een natuurlijke manier.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Niet alleen met natte tracks te maken. Bepaalde groepen hebben maar oog voor 1 ding ... Gemiddelde dus een paar bochtjes die voor hen niet handig liggen worden afgesneden.

Ik zie het elk jaar terug komen. Rond de herfst winter als de toerclubjes weer het bos inkomen ontstaan er doorsteekjes.

Komt ook omdat grote groepen van 10-20 personen :~ :o de achterste het niet meer kan bijtrappen en dus stukken gaat afsnijden om weer bij de groep te kunnen aansluiten.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

kan niet meer schreef: ma 11 januari 2021, 23:25
guntherrex schreef: ma 11 januari 2021, 22:16 vanmiddag een rondje harderwijk gedaan. Geen fietser tegengekomen maar sommige stukken zijn wel wat uitgesleten, ook de nodige extra paden nu. Wel zag ik dat er op sommige secties werk is verricht, dank daarvoor!

Nattigheid viel grotendeels mee, ermelo maar niet gedaan
Dan moet je ons gezien hebben haast? Tussen 1 en 4 uur waren we aan het scheppen.
Sommige delen zijn zo slecht dat er een minigraver aan te pas moet komen.
Volgens mij heb ik je gister middag nog gegroet, ik reed over het naast gelegen pad(waar de zware boesbouw machines overheen zijn gereden). Jullie waren wel goed bezig.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

Is er hier iemand die een update kan geven over de staat van de route Harderwijk? Volgens mij blijft Ermelo héél lang modderig, ik heb goede hoop voor Harderwijk. Het zou mooi zijn als ik morgen niet al te veel modder tegenkom (na nog een nachtje vorst)🙂
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Best is het niet. Eigenlijk geldt hier hetzelfde advies als voor de andere routes; Te nat nu dus laat de routes even links liggen.
Beter even op de vrij toegankelijke paden blijven. Het mag nog steeds en morgen zal het niet heel druk zijn in het bos.
"This species has amused itself to death"
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

kan niet meer schreef: zo 31 januari 2021, 18:28 Best is het niet. Eigenlijk geldt hier hetzelfde advies als voor de andere routes; Te nat nu dus laat de routes even links liggen.
Beter even op de vrij toegankelijke paden blijven. Het mag nog steeds en morgen zal het niet heel druk zijn in het bos.
Dank je voor de update, jammer!

Ik ben in september van Amersfoort naar Hierden verhuist. Ik heb de afgelopen jaren vaak de toertochten van Ermelo en Nunspeet gereden, ik ben echter nog niet zo bekend in de omgeving om zelf een vrije route te rijden. Nog even wachten dus totdat de vaste route weer wat beter is of de GPS track van één van de toertochten een keer narijden🙂
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Het verkennen is gaaf, de snelweg in de gaten houden en dan kan je heel makkelijk singles vinden richting Nunspeet en visa versa. Je rijdt altijd wel tegen een weg aan, is een kwestie van durven.

Ik ben zelf 7 jaar geleden ook verhuisd maar zonder GPS mijzelf goed wijs gemaakt in de omgeving.
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

MTB DOC schreef: zo 31 januari 2021, 20:21
kan niet meer schreef: zo 31 januari 2021, 18:28 Best is het niet. Eigenlijk geldt hier hetzelfde advies als voor de andere routes; Te nat nu dus laat de routes even links liggen.
Beter even op de vrij toegankelijke paden blijven. Het mag nog steeds en morgen zal het niet heel druk zijn in het bos.
Dank je voor de update, jammer!

Ik ben in september van Amersfoort naar Hierden verhuist. Ik heb de afgelopen jaren vaak de toertochten van Ermelo en Nunspeet gereden, ik ben echter nog niet zo bekend in de omgeving om zelf een vrije route te rijden. Nog even wachten dus totdat de vaste route weer wat beter is of de GPS track van één van de toertochten een keer narijden🙂
Ha, ik woon ook in Hierden. Als je wil kan ik je wel wat wegwijs maken richting Nunspeet. Als het moet zelfs morgen.
"This species has amused itself to death"
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

kan niet meer schreef: zo 31 januari 2021, 21:36
MTB DOC schreef: zo 31 januari 2021, 20:21
Dank je voor de update, jammer!

Ik ben in september van Amersfoort naar Hierden verhuist. Ik heb de afgelopen jaren vaak de toertochten van Ermelo en Nunspeet gereden, ik ben echter nog niet zo bekend in de omgeving om zelf een vrije route te rijden. Nog even wachten dus totdat de vaste route weer wat beter is of de GPS track van één van de toertochten een keer narijden🙂
Ha, ik woon ook in Hierden. Als je wil kan ik je wel wat wegwijs maken richting Nunspeet. Als het moet zelfs morgen.
Ik stuur je even een DM!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Vandaag stiekeme hoop dat iedereen was wezen schaatsen.
Man man wat hebben wij heerlijk gewandeld.
De sneeuw leek nog zowat vers, meer dieren als mensen gezien.
Wat is het toch een prachtig gebied.

En lekker ouderwets ieder pad pakken wat je leuk lijkt, geen last van het "mijn pad" syndroom gehad.

Tot het tegen schemer hoog tijd werd om te gaan. De honden kregen nogal last van hun jachtinstinct.

Afbeelding
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

tiewrap schreef: zo 14 februari 2021, 22:22 Vandaag stiekeme hoop dat iedereen was wezen schaatsen.
Man man wat hebben wij heerlijk gewandeld.
De sneeuw leek nog zowat vers, meer dieren als mensen gezien.
Wat is het toch een prachtig gebied.

En lekker ouderwets ieder pad pakken wat je leuk lijkt, geen last van het "mijn pad" syndroom gehad.

Tot het tegen schemer hoog tijd werd om te gaan. De honden kregen nogal last van hun jachtinstinct.

Afbeelding
Ben daar nog nooit geweest. : Suprised : :D :D
"This species has amused itself to death"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooi werk Rene, eind van de middag vind ik zelf altijd het mooiste tijdstip om nog even in alle rust van het bos te kunnen genieten.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Serieus kan niet meer ?
Ik leidt jullie met alle plezier eens rond.
Op de kaart is dit een meertje...

Zo wandelend in de sneeuw is ideaal nieuwe paden ontdekken.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

tiewrap schreef: zo 14 februari 2021, 23:36 Serieus kan niet meer ?
Ik leidt jullie met alle plezier eens rond.
Op de kaart is dit een meertje...

Zo wandelend in de sneeuw is ideaal nieuwe paden ontdekken.
Heb het id dat de a28 onder die bult doorgaat? Als voormalig pachter bij NM herkennen ze mij op afstand dus dat probeer ik te voorkomen. Vandaag wel aan de noordkant op het landgoed gelopen. Het werkt wel want veel sporen van de herten daar.
https://www.sprengenbeken.nl/hierdense- ... verbeekje/
Het meertje is het begin van het Zilverbeekje.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Op de kaart zie je 2 meertjes bijna aan elkaar, vlakbij de watertorenweg net onder het noordelijke heideveld.
Ik houdt me in de regel redelijk aan de regels hoor :wink:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie