Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

-
Laatst gewijzigd door ManfredM op do 23 december 2021, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

Thierry le Brun schreef: do 23 december 2021, 14:41 ijskuilen?? :-D
betekenis & definitie

IJskuilen zijn voor privégebruik aangelegde, primitieve opslagplaatsen voor natuurijs. In deze kleine uit planken, stro en graszoden opgebouwde opslagplaatsen kan men dranken koel houden, voedsel opslaan en geschoten wild bewaren. Ook meel en koren worden er behoed tegen wormen.
DOODijskuilen :kiss: :lol:
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Het zijn zandafgravingen waar on 50 jaar geleden wit zand is uitgehaald voor de aanleg van de A1.

Vroeger kon men daar naar hartelust motorcrossen, trial rijden met de auto, etc 😀
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

Hoe dan ook, er is nog wel het één en ander te vinden al vind ik het er gauw te mul voor het mooie.
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Vandaag Ermelo, Harderwijk en de Trek trail gereden. Duidelijk zichtbaar dat op Ermelo en Harderwijk veel onderhoud is gedaan. Wat stukken asfalt en ook wat bospaden, maar het aandeel single track is lekker hoog. Eigenlijk maar een paar stukjes modderig, waarvan het ergste stuk in Harderwijk zit na het lange stuk fietspad. Er stond een omleiding maar die was te onduidelijk aangegeven voor iemand die de route niet kent.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Komend vanaf de zandeplas in Nunspeet vandaag ook Harderwijk meegepakt. De zandstukken lagen er mooi bij maar de bosgrond was echt wel prut. Heb het laatste stuk maar afgestoken.
De omleiding stond na het eerste bord op het fietspad niet aangegeven maar was ook niet erg ingewikkeld. De bocht terug de route op zou je kunnen missen als je niet bekend bent en geen sporen volgt
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Vanochtend/vanmiddag heerlijk gereden op de route Harderwijk. Als je de nieuwe omgelegde route en de omleiding meepakt, kom je geen plasje water tegen.
Ondergrond prima tot goed, heerlijke temperatuur.

Kortom, goed begin van het nieuwe jaar.
Gaat dat nieuwe omgelegde stuk iets na het begin zo blijven (vanwege de plannen op de Veluwe)? Of is dit tijdelijk omdat het andere deel wordt aangepakt? Want je snijdt hier wel echt een stuk af van de originele route.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Goofyduck schreef: za 1 januari 2022, 16:01 Vanochtend/vanmiddag heerlijk gereden op de route Harderwijk. Als je de nieuwe omgelegde route en de omleiding meepakt, kom je geen plasje water tegen.
Ondergrond prima tot goed, heerlijke temperatuur.

Kortom, goed begin van het nieuwe jaar.
Gaat dat nieuwe omgelegde stuk iets na het begin zo blijven (vanwege de plannen op de Veluwe)? Of is dit tijdelijk omdat het andere deel wordt aangepakt? Want je snijdt hier wel echt een stuk af van de originele route.
Het nieuwe stuk is blijvend maar het oude stuk kan/mag gereden worden.
"This species has amused itself to death"
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Maar waarom is dit stuk eruit gehaald dan? Puur vanwege de staat (er was een hoop modder daar inderdaad)? Of heeft dit nog iets met de nieuwe plannen te maken?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Omdat het heuvelrugje helemaal aan gort gereden werd. Maar nogmaals; het is er niet uit voor degene die het weet te liggen.
Voor beginners is de heuvel in de zomer al te moeilijk dus het is prima zo. Als je het stuk wil rijden dan kan dat gewoon.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kan niet meer schreef: zo 2 januari 2022, 18:22 Omdat het heuvelrugje helemaal aan gort gereden werd. Maar nogmaals; het is er niet uit voor degene die het weet te liggen.
Voor beginners is de heuvel in de zomer al te moeilijk dus het is prima zo. Als je het stuk wil rijden dan kan dat gewoon.
Thnx, goed om te weten :-q
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Gaat het heuveltje dan ook nog hersteld worden of is deze geen onderdeel meer van de route en daarmee het onderhoud dus ook van de baan?
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Big Deef schreef: zo 2 januari 2022, 21:13 Gaat het heuveltje dan ook nog hersteld worden of is deze geen onderdeel meer van de route en daarmee het onderhoud dus ook van de baan?
Voor zover ik weet geen onderhoud. Dus in de natte periodes beter dat stuk links (rechts :D ) laten liggen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Net de eerste rit van het nieuwe jaar op route Hwijk gereden. Als je de omleiding pakt ligt de route er grotendeels droog bij. Voor een maandag was er nog best wat verkeer op de route :-D

Afbeelding
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb de route 31 december 2021 nog gereden, het lag zeker goed bij. Ik heb er nog een kort filmpje van gemaakt. https://youtu.be/Oh19FS6iTAo
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Plaats reactie