Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Sommige mensen hebben veel te veel vrije tijd dat ze dit soort droevige dingen kunnen uithalen.
Ik ben tegen een MTB route dus ik ga maar bomen omkappen en op de route leggen, wat een figuren heb je toch ook.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Er zit meer achter dan mensen met teveel vrije tijd. Het is heel het bos door op Harderwijks grondgebied. Dit is dan nog een stukje Ermelo`s gebied wat ik niet kan verklaren. Gisteren heb ik ergens wat aan de kant gegooid maar vandaag was het weer terug. Is dagelijkse routine dus mensen die er met de auto komen. Dat zijn jagers en militairen. Militairen waren gisteren al vertrokken en die hebben hier geen belang bij lijkt mij. Vandaag met de Gem. Harderwijk gebeld en gevraagd of ik de boswachter kon spreken. Zou teruggebeld worden maar dat is nog niet gebeurd. En als ik op internet lees dat de boswachter ook gemeentelijke jachthouder is dan krijg ik er geen fijn gevoel bij.

https://www.jagersvereniging.nl/nieuws/ ... gendommen/
"This species has amused itself to death"
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Waarom zouden jagers dat doen? Er wordt nu toch niet gejaagd?
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Omdat ze rustige plekken willen creëren voor het wild om te voorkomen dat het wild dieper het bos in gaat waar hun niet mogen jagen.
Overal langs de bosranden komen nu eenmaal meer mensen en heb je wat paadjes waar gewandeld en gefietst wordt.
Ik ben van plan om met een wethouder van de gem. Harderwijkin gesprek te gaan want anders mag hier straks helemaal niets meer. Denk niet dat ik er veel aan kan veranderen maargoed we zien het wel.
"This species has amused itself to death"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik wist serieus niet eens dat er hier in NL nog vrij gejaagd mag worden, dacht dat dat iets van vroeger was.

Vervelende kwestie.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

https://ermelovannu.nl/actueel/10474-me ... -vernielen


Visser: ,,Maar later ontvingen we signalen dat de bomenkap op één locatie in opdracht van Defensie was in overleg met de gemeente.” Dit vanwege overlast van MTB-ers terwijl er helemaal geen fietsroute ligt. ,,


Echt een diepgaande redenering! Ligt ook geen wandelroute, maar dagelijks vele tientallen wandelaars op dit terrein! Hoe dan??? Waar komen die vandaan???? :roll:
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Wat een grote onzin dat defensie daar last zou hebben van fietsers....

Ze zouden het ook goed in een oefening kunnen implementeren, zorg dat je niet gezien wordt ofzo....
Just do Ti, or did i die?
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Waarom schieten ze niet op indringers?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik heb zo het idee dat binnen afzienbare tijd de goodwill tegen MTBers helemaal afbrokkelt.
En dat hoeft niet eens te komen door de die-hard MTBers maar kan net zo goed komen door de nieuwe Corona aanwas en de gravelfietsers die overal opduiken.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hoe ligt de omgeving van deze routes erbij qua nattigheid na de grote hoeveelheid neerslag die gisteren is gevallen op vooral Flevoland maar volgens de kaart ook daar schuin onder?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3296
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hoe het exact erbij ligt weet ik niet, maar de ervaring leert dat Ermelo sneller last heeft van modder en Harderwijk op enkele stukken na vaak prima te doen is. De paden buiten de vaste route zijn vaak het beste te doen. Tip; de singletrack langs de a28 richting Nunspeet is super om te rijden!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Gisteren erg veel regen, vandaag ook een flinke bui. Denk dat zondag het wel wat beter is qua ondergrond dan zaterdag.
"This species has amused itself to death"
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Vanochtend maar eens verder richting Nunspeet gereden. Mooie singletracks inderdaad langs de A28.

Is er echter een aanbevolen rij richting? Ik ben nu rechts van de A28 richting Nunspeet gereden, toen bij de Brandsweg de snelweg overgestoken en links van de A28 weer richting Harderwijk. Had alleen het idee dat ik meer mensen tegenkwam dan normaal. Mogelijk reed ik dus tegen het verkeer in :-?
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Het is daar vrij rijden, dus je mag zelf kiezen ;) Ik hoop dat dat nog heeeeeel lang zo blijft :-q

Wij rijden meestal ten zuiden van de a28 naar nunspeet, en aan de noordkant terug.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Die houthakker van defensie heeft aardig zijn best gedaan. Zeker voor een rijksambtenaar.
Plaats reactie