Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

beetje leven en laten leven. Zelf rij ik 'in de richting' maar als iemand de andere kant op wil rijden ga ik me daar niet druk om maken. Hoewel er wel plekken zijn waar dat niet erg handig is. Ik ga liever fietsen dan me daar druk om maken :bier:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4657
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Beetje non argument .. ik fiets ook liever maar je kunt en hoeft niet elke dag te fietsen. Daarnaast is een discussie op z’n tijd juist goed voor onderling begrip.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Horsthil schreef: wo 11 november 2020, 18:54 Is goed, ik zal de volgende keer eens bij mijn thuisroutes op de heuvelrug opletten waar wel en geen verboden in te rijden bordjes staan, zodat ik ook gewoon leuke stukken van Amerongen tegen de richting in kan rijden. Bedankt voor de tip :-q
De oplossing voor Harry Slinger :-{
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik vind het asociaal om singletracks tegen de richting in te rijden en ik beschouw het gedrag van mensen die dat doen ook als asociaal gedrag.
Dit sluit overigens niet uit dat die zelfde mensen op andere momenten heel sociale wezens kunnen zijn.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik vind het niet zo erg als men op een vrijdag rustige middag wanneer de meesten aan het werk zijn je tegemoet komen komen rijden zoals afgelopen vrijdag middag. Het word anders als het in het weekend gebeurd wanneer het druk is op beide routes, de meeste rijden dan wel de zelfde richting op.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Veel singletracks zijn bestaande singletracks, deels zijn ze nieuw aangelegd voor de mtb-route. Ik fiets hier al 10-tallen jaren rond en veel van deze paden zijn nu ineens onderdeel van de mtb-route. De bestaande delen zijn meestal vrij berijdbaar in beide richtingen. Een flink aantal single-tracks zijn ook altijd andersom gereden omdat ze in tegengestelde richting van de nu aangegeven rijrichting veel leuker waren. Het is niet handig om tegen de richting in te rijden en ook echt niet nodig, maar het mag wel (bestaande tracks). Ik doe het misschien een keer per jaar ook, maar alleen op de rustige momenten en geef een evt. tegenligger dan ook voorrang.
En mocht ik met de richting meerijden en iemand tegenkomen....moaw....wat zou het....een vriendelijke groet en verder maar weer.

Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat heel Nederland op deze route wilt rijden, dus ik leg niemand ook maar een strobreed in de weg. Want het is DE verzameling mooie paden en singletracks. Het is echt het mooiste wat deze omgeving te bieden heeft. Daarbuiten is het namelijk alleen maar maisland, prut, moeras en asfalt.....ik probeer mij wel te behelpen met alles buiten de route....dat kan ik psychisch nog wel volhouden tot mijn pensioen :(( :-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Laat ik dan eens duidelijk maken dat ik de spookrijders alleen op nieuw gegraven singletrack ben tegen gekomen.
Ik heb nergens gezegd dat ik spookrijden een probleem vind, maar bij deze wil ik wel zeggen, dat ik het verschrikkelijk onhandig vind en het ook op sommige plekken gewoon gevaarlijk kan zijn (Onoverzichtelijke bocht, klimmen vs dalen).
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

bduits schreef: do 12 november 2020, 10:44 Veel singletracks zijn bestaande singletracks, deels zijn ze nieuw aangelegd voor de mtb-route. Ik fiets hier al 10-tallen jaren rond en veel van deze paden zijn nu ineens onderdeel van de mtb-route. De bestaande delen zijn meestal vrij berijdbaar in beide richtingen. Een flink aantal single-tracks zijn ook altijd andersom gereden omdat ze in tegengestelde richting van de nu aangegeven rijrichting veel leuker waren. Het is niet handig om tegen de richting in te rijden en ook echt niet nodig, maar het mag wel (bestaande tracks). Ik doe het misschien een keer per jaar ook, maar alleen op de rustige momenten en geef een evt. tegenligger dan ook voorrang.
En mocht ik met de richting meerijden en iemand tegenkomen....moaw....wat zou het....een vriendelijke groet en verder maar weer.
Dit doe ik ook en met een beetje vooruitkijken (wat veel mensen niet doen) is dat goed te doen. Leven en laten leven.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Groetjes vanaf route Ermelo / Blauw :winkie:

Afbeelding
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Leuk voor je dat je iemand mee had. :-q
"This species has amused itself to death"
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Als je de blauwe route wel eens gereden hebt, weet je exact waar de foto genomen is 8)
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

McLambo schreef: za 21 november 2020, 20:55 Als je de blauwe route wel eens gereden hebt, weet je exact waar de foto genomen is 8)
Zekers, kom uit Hierden en heb vandaag wat delen van groen gedaan en rood ook nog even. Kom ook regelmatig op blauw.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vandaag met een ploegje mensen bezig geweest met onderhoud aan de groene route. Zo hoor je nog eens wat als je zo samen aan het scheppen bent, helaas ook wat mindere goede berichten. Op de groene route ter hoogte van Molenbeek/Leuvenumsebeek wordt het pad gedeeld met wandelaars en gezinnetjes die daar naar het watervalletje komen. Ook hier helaas weer klachten over mtb`ers die onvoldoende rekening houden met anderen en hun snelheid niet aanpassen. NatuurMonumenten heeft aangekondigd dit deel van de route af te gaan sluiten bij herhaaldelijke klachten. Dit zou wel jammer zijn dus mensen rij rustig en gedraag je als een heer en zegt het voort. :-q
"This species has amused itself to death"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kan de route niet iets verlegd worden en dan op een andere manier over het beekje, met bijv. een paar planken?
Op dat stuk lopen idd altijd een hoop mensen breeduit.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Rayb81 schreef: vr 11 december 2020, 23:11 Kan de route niet iets verlegd worden en dan op een andere manier over het beekje, met bijv. een paar planken?
Op dat stuk lopen idd altijd een hoop mensen breeduit.
Niet zo makkelijk. Links van het bruggetje is een gebied met rolstoelvriendelijke paden. Tussen die 2 beken is ook nog een moerasachtig stukje. Rechts staat nog een huis met een weilandje erachter. Zou niet weten wie de eigenaar is.
Probleem is dat daar een parkeerplaats en horeca (Roode Koper) in de buurt is dus veel mensen.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie