Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Poah Lowlands.....
Ik vond alles na 1994 al minder
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

tiewrap schreef: do 12 augustus 2021, 20:34 Poah Lowlands.....
Ik vond alles na 1994 al minder
-hopeloos offtopic- Dynamo '95.. 25 gulden(ticket dan) voor 3 dagen feest en plezier. Beste festival ooit waar ik geweest ben (en het was mijn eerste ook nog). -einde hopeloos offtopic-

Misschien binnenkort Harderwijk weer eens een kans geven. Merk meestal dat als we daar gaan fietsen, dan we op de route Ermelo beginnen en eindigen..
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Meegs schreef: vr 13 augustus 2021, 08:36
tiewrap schreef: do 12 augustus 2021, 20:34 Poah Lowlands.....
Ik vond alles na 1994 al minder
-hopeloos offtopic- Dynamo '95.. 25 gulden(ticket dan) voor 3 dagen feest en plezier. Beste festival ooit waar ik geweest ben (en het was mijn eerste ook nog). -einde hopeloos offtopic-

Misschien binnenkort Harderwijk weer eens een kans geven. Merk meestal dat als we daar gaan fietsen, dan we op de route Ermelo beginnen en eindigen..
Iggy Pop, Henry Rollins en The Afghan Wigs kwamen langs toen ik er was.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Afbeelding

Maar dan in Ermelo/Harderwijk
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Mul zand garden :wink:
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Vlot door mulle stukken rijden is ook een techniek.
Eentje die ik redelijk onder de knie heb, dus vandaag nog kunnen inzetten op de groene route :-q
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

https://ibb.co/njmmhvH

Het lag er goed bij vandaag :-D
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Heeft iemand een gpx van leuke paadjes door de bossen ten Zuidwesten van Garderen? Heb morgen nog tijd voor 1 rit.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Rob.Erto schreef: za 14 augustus 2021, 17:52 Heeft iemand een gpx van leuke paadjes door de bossen ten Zuidwesten van Garderen? Heb morgen nog tijd voor 1 rit.
Er lopen paadjes genoeg maar word wel zoeken ik heb zo geen mooie of goede gpx! Misschien is heatmap een idee van Strava!?
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Noordwest van Garderen is leuker denk ik. Pak zeker even de garserense Duintjes mee :tong
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Vandaag rondje Ermelo gedaan, om even de spit-achtige klachten uit mijn onderrug-bil te fietsen. Wat blijft MtB’en toch lekker, zelfs als je lijf niet lekker aanvoelt :D
Maar Ermelo lag er weer prima bij, weinig tot geen natte plekken gezien en de heide stond zelfs weer mooi in bloei.

Wat me wel verbaast, is dat het lijkt of de route Ermelo beter wordt onderhouden dan de route Harderwijk. Terwijl ik Harderwijk toch veel mooier vindt om te rijden. Of lijkt dit maar zo? Zie regelmatig stukken in Ermelo die zichtbaar onderhoud hebben gehad, of heeft deze route gewoon meer onderhoud nodig?

Ik zeur er verder niet over, vind het nog steeds twee leuke routes.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Onderhoud is verdeeld in stukken. Meestal 2 man/vrouw die een deel van de route in onderhoud hebben. Ermelo heeft een paar man die heel ijverig hun best doen. Zag vandaag ook weer nieuwe kombochten liggen. :D
Zelf heb ik een stuk route van Harderwijk in onderhoud. (Met nog iemand)
Wij doen het iets rustiger aan qua grondverzetten en maken geen kombocht om de kombocht. Afwatering is waar we ons het meest om bekommeren. Wortels laten we ook meestal zitten. Het scheppen is ook best zwaar werk.
Blijven we nog steeds met oude stukken zitten (zowel Ermelo als Harderwijk) die groot machinaal onderhoud nodig hebben.
Deel wat wij doen is vanaf de watertoren tot aan de Hierdense Beek.
"This species has amused itself to death"
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Vandaag de routes gereden. Ik begon met Harderwijk omdat uit de reacties hier blijkt dat, dat toch wel de zwaarste route zou zijn.
Het was inderdaad best een pittige route met behoorlijk wat wortels, maar die vormde niet het probleem. Wel een paar klimmen. De 2e houtenklim was bijv mij wel iets teveel. Ik kwam daar niet lekker op. Ook bij de klim die smaller werd op het einde moest ik afstappen. Rest ging goed. Zaten ook best leuke afdalingen bij. Onderweg kwam ik ook nog een vrouw tegen die was gevallen, maar gelukkig niets ernstigs.
Na een rustmoment bij de watertap (wat staat die op een super goede plaats zo tussen de routes) was het tijd voor Ermelo. Deze begon ook eerst met wortels en daar haalde ik zowaar nog een aantal bikers in terwijl ik zelf ook niet de snelste ben. Onderweg kwam ik nog een heel orgineel bord tegen (die met de tank en ufo). Niet snel daarna kwam het stuk over de heide. Prachtig met de heide in bloei en wat was dat een groot stuk. Ook de herder met zijn hond vlak langs de route was leuk.
Daarna was het vals plat omhoog, maar de beloning daarvoor kwam al snel. Prachtige flowy afdalingen. Persoonlijk vond ik dat het mooiste stuk van de routes.
Daarna heb ik nog nog 2 rondjes rond het Trek hoofdkantoor gereden (was open ivm teststraat).
2e ronde wilde ik het stuk northshore pakken maar daar gleed ik een beetje weg. Al heb ik nog nooit op een northshore gereden, dus wellicht nam ik hem met te weinig vertrouwen. Uiteindelijk stond er ruim 50 km op de teller. Conclusie: Mooie routes. Ik heb mij vermaakt. Bedankt onderhoudsploeg!
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

kan niet meer schreef: zo 15 augustus 2021, 15:34 Onderhoud is verdeeld in stukken. Meestal 2 man/vrouw die een deel van de route in onderhoud hebben. Ermelo heeft een paar man die heel ijverig hun best doen. Zag vandaag ook weer nieuwe kombochten liggen. :D
Zelf heb ik een stuk route van Harderwijk in onderhoud. (Met nog iemand)
Wij doen het iets rustiger aan qua grondverzetten en maken geen kombocht om de kombocht. Afwatering is waar we ons het meest om bekommeren. Wortels laten we ook meestal zitten. Het scheppen is ook best zwaar werk.
Blijven we nog steeds met oude stukken zitten (zowel Ermelo als Harderwijk) die groot machinaal onderhoud nodig hebben.
Deel wat wij doen is vanaf de watertoren tot aan de Hierdense Beek.

In dit geval mijn complimenten voor het 'opschonen' van het stuk van de watertoren tot aan het fietspad.
Het rijdt nu heerlijk soepel met een leuke jump aan het eind! :-q :-q :bier:
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

[quote=McLambo post_id=2623141


In dit geval mijn complimenten voor het 'opschonen' van het stuk van de watertoren tot aan het fietspad.
Het rijdt nu heerlijk soepel met een leuke jump aan het eind! :-q :-q :bier:
[/quote]

Dank je wel :-q
Het stuk vanaf de watertoren was recent door iemand anders ook al gedaan maar idd zijn wij er ook nog een keer weer langs geweest en aan het eind hebben we die versperring gemaakt met de bedoeling dat daar niet het fietspad genomen wordt.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie