Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Is het daar wel vrij rijden? Of aan de andere kant van het fietspad? Dan vind ik volgende keer daar mijn weg wel.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

hanjovdberg schreef: ma 10 augustus 2020, 17:28 Is het daar wel vrij rijden? Of aan de andere kant van het fietspad? Dan vind ik volgende keer daar mijn weg wel.
Het is in principe overal vrij rijden met aandacht voor al het verkeer en bosgebruikers om je heen, dat houden we ook graag zo. :-q
Just do Ti, or did i die?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

awinkel schreef: ma 10 augustus 2020, 17:23 Ik denk dat eenrichtingsweg op de singletrack langs de snelweg zodanig veel mensen in het verkeerde keelgat zou schieten, dat niet veel mensen zich daaraan zouden houden...
Er zit toch in de route geen singletrack langs de snelweg? Die ligt er best ver vandaan. Of bedoel je het vrij te rijden deel richting Nunspeet?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Er loopt een singletrack richting Nunspeet, deze komt uit bij de klaterweg, daar ga je naar rechts richting de zandverstuiving, deze fiets je dan over richting de 'route'. De andere kant op richting Harderwijk is tie ook weer open
Just do Ti, or did i die?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Die zit in de knarsende tanden route toch? Die heb ik vorig jaar herfst gereden. Staat op het lijstje om nog eens te doen. Vooral de trails rondom Nunspeet zijn erg mooi. Leuk tochtje :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

hanjovdberg schreef: ma 10 augustus 2020, 19:50
awinkel schreef: ma 10 augustus 2020, 17:23 Ik denk dat eenrichtingsweg op de singletrack langs de snelweg zodanig veel mensen in het verkeerde keelgat zou schieten, dat niet veel mensen zich daaraan zouden houden...
Er zit toch in de route geen singletrack langs de snelweg? Die ligt er best ver vandaan. Of bedoel je het vrij te rijden deel richting Nunspeet?
Klopt, die zit niet in de route.
Ik reageerde op de opmerking van Big Deef dat hij blij is dat die singletrack niet in de route zit, omdat het dan eenrichtingsverkeer wordt.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

hanjovdberg schreef: ma 10 augustus 2020, 19:56 Die zit in de knarsende tanden route toch? Die heb ik vorig jaar herfst gereden. Staat op het lijstje om nog eens te doen. Vooral de trails rondom Nunspeet zijn erg mooi. Leuk tochtje :-q
Klopt helemaal! Inderdaad een erg mooie route die ik ook eens hoognodig weer moet gaan rijden.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Big Deef schreef: ma 10 augustus 2020, 17:16 Wat zwaantje zegt klopt deels....

Ik denk dat als de gemeente betrokken was in het overleg dat hier misschien wel meer mogelijk was geweest. Daarnaast is de grond niet van de gemeente Nunspeet maar hebben ze te maken met natuurmonumenten daar welke de zandstuifgebieden als rustgebied willen toewijzen voor broedende vogels etc.
Er zijn een aantal paden door Natuurmonumenten afgesloten voor MTBers, er is zelfs een stuk bij de ecoduct waar niemand mag komen. Deel van de paden waar de route in eerste instantie over zou lopen heeft Natuurmonumenten zelf al aangewezen waar MTBers mogen rijden(houten palen met witte kop). Het staat me bij van nieuwsberichten dat de gemeenteraad van Nunspeet dat ze voorlopig afzien in de gemeente Nunspeet. Na mij weten mag je overal vrij fietsen behalve op de voor MTBers afgesloten paden(staat per pad goed aangegeven)

De groene route gaat trouwens al grote deels door het gebied van Natuurmonumenten alleen door de gemeentes Harderwijk en Ermelo, het fietspad waar de route 2,5KM over gaat is deels gemeente Nunspeet. Er was wel dergelijk overleg met de terrein eigenaar.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Big Deef schreef: ma 10 augustus 2020, 19:53 Er loopt een singletrack richting Nunspeet, deze komt uit bij de klaterweg, daar ga je naar rechts richting de zandverstuiving, deze fiets je dan over richting de 'route'. De andere kant op richting Harderwijk is tie ook weer open
Klaterweg is bij Doornspijk. Neem aan dat je de Klarenweg (Hulshorst) bedoelt? Beiden worden misschien wel gekruist door de "knarsende tanden" route. dus om verwarring te voorkomen. :D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Hier de locatie en wat plaatjes van de wittepaatjesroute die ik vorig jaar tegenkwam:

https://mtb.waymarkedtrails.org/#route? ... 457!5.7207

https://www.mapillary.com/map/im/hJCz2-2IkHnNd1ygmb5K0Q

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

zwaantje schreef: di 11 augustus 2020, 08:30 Er zijn een aantal paden door Natuurmonumenten afgesloten voor MTBers, er is zelfs een stuk bij de ecoduct waar niemand mag komen.
Zou je misschien kunnen aangeven welke paden NM specifiek heeft afgelsotendat gaat, zodat ik dat kan verwerken in Openstreetmap ?
(dan houden routeplanners zoals Komoot en Strava, Osmand daar rekening mee.

Kan bijvoorbeeld door onderstaande links te gerbuiken voor een pad of gebied, de pointers naar de juiste plek te verslepen en dan de gewijzigde url (die vanzelf in de adresbalk van je browser verschijnt) terug te sturen, kan ook per PM. Plaatje is ook goed Thx :-q

Voorbeeld pad
http://brouter.de/brouter-web/#map=15/5 ... iking-beta

Voorbeeld gebied
http://brouter.de/brouter-web/#map=15/5 ... iking-beta
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

openkaart schreef: di 11 augustus 2020, 21:03
zwaantje schreef: di 11 augustus 2020, 08:30 Er zijn een aantal paden door Natuurmonumenten afgesloten voor MTBers, er is zelfs een stuk bij de ecoduct waar niemand mag komen.
Zou je misschien kunnen aangeven welke paden NM specifiek heeft afgelsotendat gaat, zodat ik dat kan verwerken in Openstreetmap ?
(dan houden routeplanners zoals Komoot en Strava, Osmand daar rekening mee.

Kan bijvoorbeeld door onderstaande links te gerbuiken voor een pad of gebied, de pointers naar de juiste plek te verslepen en dan de gewijzigde url (die vanzelf in de adresbalk van je browser verschijnt) terug te sturen, kan ook per PM. Plaatje is ook goed Thx :-q

Voorbeeld pad
http://brouter.de/brouter-web/#map=15/5 ... iking-beta

Voorbeeld gebied
http://brouter.de/brouter-web/#map=15/5 ... iking-beta
Paden zijn er niet meer. Dit is toch al een jaar of 5 zo dus niet meer aan de orde volgens mij.
"This species has amused itself to death"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Maar nog even mijn andere vraag herhalen; zit dat kleine klimmetje met die wortels nu nog wel of niet in de route? Waar toen ivm afsluiting zoveel over te doen was? Met die wortels net voordat je naar beneden rijdt. :~
Volgens mij ben ik die niet tegengekomen!?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

hanjovdberg schreef: wo 12 augustus 2020, 09:42 Maar nog even mijn andere vraag herhalen; zit dat kleine klimmetje met die wortels nu nog wel of niet in de route? Waar toen ivm afsluiting zoveel over te doen was? Met die wortels net voordat je naar beneden rijdt. :~
Volgens mij ben ik die niet tegengekomen!?
Daar rij je nu met een boogje omheen maar dat is 10m ernaast.
"This species has amused itself to death"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

kan niet meer schreef: di 11 augustus 2020, 17:05
Big Deef schreef: ma 10 augustus 2020, 19:53 Er loopt een singletrack richting Nunspeet, deze komt uit bij de klaterweg, daar ga je naar rechts richting de zandverstuiving, deze fiets je dan over richting de 'route'. De andere kant op richting Harderwijk is tie ook weer open
Klaterweg is bij Doornspijk. Neem aan dat je de Klarenweg (Hulshorst) bedoelt? Beiden worden misschien wel gekruist door de "knarsende tanden" route. dus om verwarring te voorkomen. :D
Uh die ja...... :roll: :roll: Dank je Lammert :-q
Just do Ti, or did i die?
Plaats reactie