Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Technisch? Kom op...het is Nederland. :-)
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Heb je wel eens andere MTBers zien biken @awinkel. Het lijkt soms dat sommige MTBers een gebrek hebben aan technische vaardigheden. Voor mij is de groene lus een leuk rondje.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ja, vooral bij toertochten in de herfst en winter is het om te huilen om sommige te zien rijden.
Maar om dan een route aan te gaan passen zodat deze foolproof is zou ik erg jammer vinden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

gpsguido schreef: wo 25 september 2019, 23:04 Net op trailforks ook nog de trails van Harderwijk en Ermelo toegevoegd.
Ze staan nu nog ter beoordeling.
als ze goedgekeurd zijn dan komen ze ook zichtbaar op je Garmin en in de app.
Goedgekeurd. Op je Garmin duurt wel iets langer. Garmin brengt slechts 2 keer paar jaar een nieuwe kaart uit.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Thierry le Brun schreef: wo 25 september 2019, 20:48 1 van de leukere stukken uit groen is er al weer uit: de haal ik het wel, haal ik het niet klim plus de daarop volgende afdaling zijn volledig dichtgegooid en dus weer onbegaanbaar. Jammer

Nb. Achter Sonnevanck dus, komende vanaf het Cyriasischeveld

Welke was dat dat steile zand ding naar beneden waarna je gelijk weer om hoog moest? Daar is mijn zus zelfs zonder problemen vanaf gereden. En zo "technisch" is mijn zus niet, zeg maar gerust niet. Andere klim die ik mij voor de geest kan halen stelde ook niks voor. Beetje jammer dat de route aangepast wordt aan mensen die echt niet kunnen rijden. Want juist die grappen maken het leuk. Promoot de clinics van je sponsor. Maak er een leuke actie van.
◼︎ Go round the outside.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Sterker nog...mijn zoontjes van 10 en 8 rijden daar zelfs zonder problemen omhoog en omlaag...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mijn neefje van 12 gaat daar zo hard dat ik 'm zelfs niet bij hou. :D (maar hij rijd in de LJC, en ik ben geen wedstrijd rijder)
◼︎ Go round the outside.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

awinkel schreef: vr 27 september 2019, 12:59 Sterker nog...mijn zoontjes van 10 en 8 rijden daar zelfs zonder problemen omhoog en omlaag...
het is, of beter, was op het stuk met wat eerste makkelijke klimmetjes en afdalingen waarna je een soort van s-bocht klim kreeg. bocht naar rechts was dusdanig mul dat het mij zou verbazen als je zoontjes daar zomaar even omhoog reden :wink: Afdaling daarentegen stelde in mijn ogen dan weer wat minder voor.

deze dus, met dank aan DennisP:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Die gastjes wegen niks, dus ze zakken ook niet zo diep weg. Gewoon blijven trappen zegt mijn neefje dan.
◼︎ Go round the outside.
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Gewoon blijven trappen inderdaad. :-q
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Tijgerhaai schreef: vr 27 september 2019, 12:48
gpsguido schreef: wo 25 september 2019, 23:04 Net op trailforks ook nog de trails van Harderwijk en Ermelo toegevoegd.
Ze staan nu nog ter beoordeling.
als ze goedgekeurd zijn dan komen ze ook zichtbaar op je Garmin en in de app.
Goedgekeurd. Op je Garmin duurt wel iets langer. Garmin brengt slechts 2 keer paar jaar een nieuwe kaart uit.
Bedankt, de linkjes werken nu niet meer, waarschijnlijk een andere plek gekregen.
Ermelo Blauw: https://www.trailforks.com/route/mtb-ro ... elo-blauw/
Harderwijk Groen: https://www.trailforks.com/route/mtb-route-harderwijk/

Vanmorgen nieuwe gedeelte Blauw gereden en tegen 2 dingen aangelopen:
  • Bij de eerste keer oversteken van de Leuvenumseweg, dus richting de hei, geeft het bordje bij het verlaten van het bos aan rechtdoor de Leuvenumseweg oversteken, maar dat is niet juist, je moet eerst naar links het fietspad een paar honderd meter volgen en dan pas oversteken.
  • Vlak voor het crossterrein moet je naar rechts, hier staat inderdaad nog geen bordje dus ik schoot in eerste instantie vrolijk rechtdoor.
    Gelukkig had ik de gpx van @gpsguido al eerder gedownload dus kon de fout snel herstellen.
Onderweg zowaar nog een groepje van 3 tegengekomen, die dachten dat ze op de groene route zaten dus ze maar even uit de droom geholpen en de goede kant opgestuurd, en 2 man die de route klaarblijkelijk al vaker hadden gereden.

Het nieuwe gedeelte moet echt nog wel even goed inslijten.
Over de hei is het pad nog best smal, met als gevolg dat je moet opletten om niet met je trappers in de heiplaggen te blijven hangen, en de zwijnen hadden ook al flink huisgehouden naast de track in het bos, dus ook daar lekker smal op sommige stukken.
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zag toch nog een foutje. Ik heb gpsguido via Trailforks even een berichtje gestuurd. (hoeven wij hier niet iedereen mee te vermoeien) Komt goed.
◼︎ Go round the outside.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

toch lijkt de groene route ook nog niet helemaal 'af' (voor zover een route ooit 'af' is): net na de duintjes voorbij de oude vuilnisbelt Harderwijk loopt de route nu nog min of meer strak langs Beekhuizerzand. Er ligt echter al een tweede, net nieuw aangelegd pad welke wat meer het bos ingaat. Komt uiteindelijk wel weer op de oude route uit.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Volgens mij is dat het 'oude' pad welke niet dichtgegooid zou worden maar welke uiteindelijk wel begraven werd onder het zand welke afgegraven is voor de 'nieuwe' route
Just do Ti, or did i die?
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Big Deef schreef: di 1 oktober 2019, 16:34 Volgens mij is dat het 'oude' pad welke niet dichtgegooid zou worden maar welke uiteindelijk wel begraven werd onder het zand welke afgegraven is voor de 'nieuwe' route
Tis sowieso een nieuw aangelegde strook, niet een oude bestaande track. Netjes overal een meter breed. Weet bijna zeker dat die er een maand geleden nog niet was.
Plaats reactie