Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3267
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Persoonlijk vind ik Harderwijk veel leuker dan Ermelo.
Meer afwisseling en meer hoogteverschil.
Bij Ermelo is het stuk over de hei dan wel weer erg mooi.
Ik ben benieuwd wat jij er van vindt.
Spijt van je reis er naartoe zal je zeker niet krijgen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

awinkel schreef: do 14 oktober 2021, 23:02 Persoonlijk vind ik Harderwijk veel leuker dan Ermelo.
Meer afwisseling en meer hoogteverschil.
Bij Ermelo is het stuk over de hei dan wel weer erg mooi.
Ik ben benieuwd wat jij er van vindt.
Spijt van je reis er naartoe zal je zeker niet krijgen.
Ik laat zeker mijn bevindingen even weten hier :-q

Ja, ik denk ook dat Harderwijk mij meer aanspreekt op basis van wat ik zie en lees, maar wil Ermelo ook gewoon gedaan hebben en dan gaan we die samen eens mooi combineren.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Check anders mijn ervaringen op pagina 62. Vergeet ook het korte Trek lusje bij het hoofdkantoor niet. Best en leuk kort rondje met wat uitdagingen. Wellicht kan en local vertellen of dat nu nog steeds open is in het weekend omdat een deel van het terrein als corona teststraat wordt gebruikt. Ten minste dat was zo in augustus.
Overigens ben ik de routes van de Maashorst gewend en die zijn heel vlak, dus dit was voor mij toch best wat klimwerk al vergen de routes van Nijmegen die ik ook el eens heb gereden meer klimwerk.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2229
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

De groene route van Harderwijk is zeker leuker dan de blauwe route van Ermelo. Ik las laatst een bericht dat ze de groene route voorlopig niet onderhouden omdat Natuurmonumenten heeft gevraagd om de route op een paar punten aan te passen. Afgelopen week was er een graafmachine bezig geweest om de route van Ermelo(blauwe route) op te knappen, ik weet niet of die al klaar is. Voor de actuele informatie zou ik op de Facebook pagina van MTB route Harderwijk/Ermelo kijken.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 282
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

ermelo lag er mooi bij afgelopen zondag, er is erg veel werk verricht en eigenlijk alle modderstukjes zijn eruit, maar gelukkig nog genoeg wortels overgelaten om het niet in een racebaan te veranderen. Hulde!
Jhborgers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 29 oktober 2019, 11:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem 1 27,5 2019

Naar mijn weten is de Trek route nog steeds te rijden.
Wel jammer dat deze slecht wordt onderhouden waardoor er vaak modder ligt en of is overgroeid door struiken.

(wel een tijdje geleden dat ik deze heb gereden, hopelijk is het opgelost)
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Na van het weekend Ermelo gereden te hebben (wilde de mooie werkzaamheden zelf even ervaren), gisteren Harderwijk nog even aangedaan. Maar ook deze route heeft het nodige onderhoud gehad.
Daar waar normaal hele stukken echt erg modderig waren, waren die ook met een graafmachine netjes gemaakt, net zoals bij Ermelo het geval was.

Wat ik alleen niet snapte, was dat aan het einde van het 2,5km stuk fietspad, een bordje “omleiding MTB” hing aan de rechterkant van het fietspad. Net voordat je het fietspad verlaat om het bos weer in te gaan. Nu weet ik dat het stuk dat dan volgt altijd erg slecht is, maar het was nu wel goed bereikbaar en berijdbaar. Zag er geen werkzaamheden. Ik heb het bordje omleiding dus ook niet gevolgd.
Wordt dit stuk binnenkort aangepakt, en hing het bordje er alvast? Of zijn ze al bezig? Of was dit bordje er door iemand voor de grap opgehangen? Hij hing ook ondersteboven, omdat je anders naar links gestuurd zou worden.
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

Voor zover ik begrepen heb wordt dit stuk tzt uit de route gehaald en omgelegd.
Aangezien er geen onderhoud meer op plaats zal vinden en het een gevoelig stuk is qua blubber en plassen is er een omleiding gemaakt die bebord is. Je hoeft deze dus niet te nemen, maar je kunt het slechte stuk dus omzeilen.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2229
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Jhborgers schreef: di 19 oktober 2021, 13:48 Naar mijn weten is de Trek route nog steeds te rijden.
Wel jammer dat deze slecht wordt onderhouden waardoor er vaak modder ligt en of is overgroeid door struiken.

(wel een tijdje geleden dat ik deze heb gereden, hopelijk is het opgelost)
Laatste keer dat ik de Trek route heb gereden was het laatste stukje afgesloten. Van de omleiding kon je wel zien dat ze met het terrein bezig waren.
Goofyduck schreef: di 19 oktober 2021, 13:58 Wat ik alleen niet snapte, was dat aan het einde van het 2,5km stuk fietspad, een bordje “omleiding MTB” hing aan de rechterkant van het fietspad. Net voordat je het fietspad verlaat om het bos weer in te gaan. Nu weet ik dat het stuk dat dan volgt altijd erg slecht is, maar het was nu wel goed bereikbaar en berijdbaar. Zag er geen werkzaamheden. Ik heb het bordje omleiding dus ook niet gevolgd.
Wordt dit stuk binnenkort aangepakt, en hing het bordje er alvast? Of zijn ze al bezig? Of was dit bordje er door iemand voor de grap opgehangen? Hij hing ook ondersteboven, omdat je anders naar links gestuurd zou worden.
Ik heb het gelezen op facebook, wat ik heb begrepen is het niet echt een omleiding maar meer een mogelijkheid om een slechte stuk na het fietspad te meiden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Goofyduck schreef: di 19 oktober 2021, 13:58

Wat ik alleen niet snapte, was dat aan het einde van het 2,5km stuk fietspad, een bordje “omleiding MTB” hing aan de rechterkant van het fietspad. Net voordat je het fietspad verlaat om het bos weer in te gaan. Nu weet ik dat het stuk dat dan volgt altijd erg slecht is, maar het was nu wel goed bereikbaar en berijdbaar. Zag er geen werkzaamheden. Ik heb het bordje omleiding dus ook niet gevolgd.
Wordt dit stuk binnenkort aangepakt, en hing het bordje er alvast? Of zijn ze al bezig? Of was dit bordje er door iemand voor de grap opgehangen? Hij hing ook ondersteboven, omdat je anders naar links gestuurd zou worden.
Natuurmonumenten wil niet dat daar machinaal onderhoud gepleegd wordt en op termijn gaat dat stuk eruit. Is tenminste wat ik begrepen heb maar ik ben niet van alles op de hoogte. Ook op Harderwijk is trouwens wel een graafmachine bezig geweest. Op grond van de gemeente gaat dat allemaal iets makkelijker om er toestemming voor te krijgen.

Hierboven zie ik dat deze vraag al beantwoord is. :roll:
"This species has amused itself to death"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3267
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als je nog een beetje wilt kunnen blijven mountainbiken op de Veluwe, dan is het wel handig om deze petitie te ondertekenen: https://veluwenietopslot.petities.nl/
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Goed dat je het plaats awinkel.

Ze moeten proberen draagkracht te krijgen bij de bevolking, als wij laten merken dat deze er niet is valt er misschien nog tijd en wie weet nog wel meer te winnen :-q
Just do Ti, or did i die?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3267
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hopelijk in ieder geval de singletrack van Harderwijk naar Zwolle. ;-)
Je rijdt daar praktisch in de berm van de A28, dus waarom die dicht moet is mij een vraag...
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

1 november hebben wij een overleg met natuurmonumenten en de gemeente en zal dit 1 van de vragen zijn.
Just do Ti, or did i die?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3267
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Heel fijn! :-q
Plaats reactie