Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik denk het laatste :wink:
Just do Ti, or did i die?
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Big Deef schreef: do 5 september 2019, 21:59 Ik denk het laatste :wink:
toch niet:

Rood gaat over Trek terrein (single track aan andere kant van het hek).
De route is voor iedereen toegankelijk en vrij om te fietsen. Maandag t/m zaterdag van 8 tot 17 uur. Door de poort meteen naar links. Dan voor het gebouw van Trek langs.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

aaah.....

Dat is goed om te weten, ik ben nog nooit op dat terrein geweest dus dat wil ik wel eens verkennen :-q
Just do Ti, or did i die?
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Oh, thnx! Ik ben er al te lang niet meer geweest, er zijn dus nu rode bordjes?
Binnenkort maar weer eens kijken, in 2016 en 2017 veel gereden, toen afgesproken om de route een beetje ‘open’ te houden door er een paar keer met mijn bike maatjes overheen te rijden..

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Van de week hoorde ik ook hoe de (strava) tijden tot stand komen op de groene route. Iemand uit de buurt hier rijdt een gemiddelde van rond de 27 km. Alleen pakken ze dan bij het Beekhuizerzand de weg die parallel aan de route loopt. :-{ Ontzettend waardeloos in mijn ogen en het geeft weer aan dat strava leuk is maar vooral in onderling vergelijk met je fietsmaten. Wat anderen doen daar heb je geen weet van en ga er maar van uit dat de snelsten sjoemelen waar ze de kans krijgen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ach ja, of je pakt een gekietelde e-bike. Hier in de polder had je ook zo'n kneus. Op heel veel segmenten KOM. Maar als je dan ging kijken hoe hij gereden had. Heel rustig naar het segment rijden, vervolgens als een idioot trappen, en dan rustig weer naar huis. Ondertussen is Strava een stuk populairder dus kom je daar ook niet meer mee weg tegenover echt snelle rijders.

Sowieso moet je Strava niet te serieus nemen. Als er vlak naast de trail een fietspad ligt en het beging en eind van het segment liggen daar ook dat pakt Strava rustig fietsers op het fietspad mee.(foutmarge GPS systemen zit er rustig 10 meter of meer naast) Daarom zijn al die korte k*t stukjes ook waardeloos.

Dus wil je betere vergelijkingen maken op Strava? Zorg er voor dat er lange segmenten zijn. Bij voorkeur van kruising tot kruising. (waar je ook wat anders kan/mag dus niet bij elk wandelpad dat je kruist) En gebruik dan ook de naam zoals dat genoemd is door de bouwers of zoals dat onder de locals heet. Ideaal is als de bouwers dat gelijk doen daarmee voorkom je hopelijk die korte k*t stukjes vooral die met "sprint" in de naam. Daarmee zeg je "ik ben eigenlijk een reetfietser en heb geen fantasie"

Dus bij deze gelijk een oproep aan iedereen die korte segmenten heeft aangemaakt (<500m) gooi weg die troep.
Laatst gewijzigd door Tijgerhaai op zo 8 september 2019, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Thierry le Brun schreef: vr 6 september 2019, 08:46 Rood gaat over Trek terrein (single track aan andere kant van het hek).
De route is voor iedereen toegankelijk en vrij om te fietsen. Maandag t/m zaterdag van 8 tot 17 uur. Door de poort meteen naar links. Dan voor het gebouw van Trek langs.
Best een geinig lusje. :-q Ik ben er laatst op de Trek fan dag met mijn neefje een aantal keer overheen geragd mooi fietsjes testen. Ik zei nog tegen een van de mannen van Trek jullie moeten er nog even een mooie rockgarden in maken moet toch geen probleem zijn met jullie buren. (zwaar materieel van de infra opleiding op het zelfde terrein) Het heeft toch wel potentie om een hele mooie speeltuin te worden waar je aan je Trekken kan komen. :D
◼︎ Go round the outside.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

kan niet meer schreef: zo 8 september 2019, 11:34 Van de week hoorde ik ook hoe de (strava) tijden tot stand komen op de groene route. Iemand uit de buurt hier rijdt een gemiddelde van rond de 27 km. Alleen pakken ze dan bij het Beekhuizerzand de weg die parallel aan de route loopt. :-{ Ontzettend waardeloos in mijn ogen en het geeft weer aan dat strava leuk is maar vooral in onderling vergelijk met je fietsmaten. Wat anderen doen daar heb je geen weet van en ga er maar van uit dat de snelsten sjoemelen waar ze de kans krijgen.
Maar hoeveel 'winst' zou je daar mee pakken? 1-2 minuten? Dan rijden ze nog steeds hard. Ik heb de groene lus nu op 54 minuten incl koprol staan en daar heb ik op de CX toch aardig m'n best voor moeten doen.
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Tijgerhaai schreef: zo 8 september 2019, 12:22
Thierry le Brun schreef: vr 6 september 2019, 08:46 Rood gaat over Trek terrein (single track aan andere kant van het hek).
De route is voor iedereen toegankelijk en vrij om te fietsen. Maandag t/m zaterdag van 8 tot 17 uur. Door de poort meteen naar links. Dan voor het gebouw van Trek langs.
Best een geinig lusje. :-q Ik ben er laatst op de Trek fan dag met mijn neefje een aantal keer overheen geragd mooi fietsjes testen. Ik zei nog tegen een van de mannen van Trek jullie moeten er nog even een mooie rockgarden in maken moet toch geen probleem zijn met jullie buren. (zwaar materieel van de infra opleiding op het zelfde terrein) Het heeft toch wel potentie om een hele mooie speeltuin te worden waar je aan je Trekken kan komen. :D
Klinkt als een uitstekend idee!
Vandaag met MTBClinic in Velp een stukje gereden, en een leuke speelplaats kunnen we hier ook wel gebruiken om aan de techniek te werken.

Kunnen we de hulp van Trek en Bouw Infra Park ook niet vragen om te helpen de nieuwe routes af te bouwen?
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

hotdog schreef: zo 18 augustus 2019, 18:39
boskees schreef: zo 18 augustus 2019, 17:33 Vandaag de groene en de blauwe route gereden. Van deur tot deur 57 km plezier. De steile afdaling achter Sonnevanck is al aardig weg geremd.
Het stuk vanaf de crosbaan tot de Staringlaan is genieten.
Het wordt een mooie route. :-q

De staat van het parcours is erg goed, de mulle stukken zijn redelijk goed begaanbaar. Hoefde nergens af te stappen, alleen op het klimmetje na die afdaling achter sonnevanck. Dat heeft volgens mij nog niemand gehaald... toch?
Hold my beer... :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

DennisP schreef: zo 8 september 2019, 17:00
hotdog schreef: zo 18 augustus 2019, 18:39


De staat van het parcours is erg goed, de mulle stukken zijn redelijk goed begaanbaar. Hoefde nergens af te stappen, alleen op het klimmetje na die afdaling achter sonnevanck. Dat heeft volgens mij nog niemand gehaald... toch?
Hold my beer... :wink:

Afbeelding
Vandaag kon ik hem ook voor de 1e keer halen. Wel met een +bike en dat scheelt toch wel. :-D En ook pas bij de 2e keer want ik ben nog een keer teruggereden. Route lag er idd super bij en toch de moeite waard op het moment ondanks de scepsis van mijn kant. :wink:
Maar hoeveel 'winst' zou je daar mee pakken? 1-2 minuten? Dan rijden ze nog steeds hard. Ik heb de groene lus nu op 54 minuten incl koprol staan en daar heb ik op de CX toch aardig m'n best voor moeten doen.
De jongens die dat doen horen al bij de snelsten. En de route loopt regelmatig parallel aan een weg of fietspad. Als ze het daar ook doen dan kun je wel wat tijdswinst pakken.
"This species has amused itself to death"
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Ach, van mij mogen ze. Snelste tijd zal ik toch niet meer halen. Als ik voor mezelf maar weet hoe ik gereden heb. Des te mooier als je dan in de buurt komt van eventuele 'sjoemelaars '
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik denk ook dat je strava voor jezelf moet hebben en niet je vergelijking met anderen.

Het bewijs dat de toertochten het moeilijk gaan krijgen door de vaste route is helaas al geleverd, de gemeente Putten mag ik de omgeving van de vaste route geen andere paden pakken als de vaste route tijdens hun TT.....

Enerzijds vind ik een vaste route mooi door de flow maar anderzijds zijn dit dan wel de absolute nadelen van een vaste route en daarbij dus ook een gemis voor de clubkassen.
Just do Ti, or did i die?
jandeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 20:44
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 - Giant Full E+0

Is er ondertussen een GPX bestand van de route`s?
Als iemand mij daar aan kan helpen :)
janlaos@hotmail.com

Vast bedankt :)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Big Deef schreef: ma 9 september 2019, 11:29 Het bewijs dat de toertochten het moeilijk gaan krijgen door de vaste route is helaas al geleverd, de gemeente Putten mag ik de omgeving van de vaste route geen andere paden pakken als de vaste route tijdens hun TT.....
Dat heeft dan vast gevolgen voor de stoemperstocht? :(
Plaats reactie