Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Zoals je al schrijft, er loopt een pad parallel, dit zou aangegeven kunnen worden. Het wordt niet alleen vertrapt door gebruikers die de route omgekeerd rijden, maar ook door gebruikers die afstappen en het stukje lopen. Best zonde.
broodjooster
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 19 februari 2019, 00:56

pietervl schreef: zo 17 februari 2019, 22:01 Eigenlijk zou daar een chickenroute moeten komen. Niet alleen vanwege de veiligheid, ook voor het behoud van het steile. Binnen de kortste keren is het echt steile verdwenen, dat zou jammer zijn. Een chickenroute kan er heel makkelijk. Twee keer een doorsteekje van een paar meter naar het parallelpad.
Helemaal mee eens. Is een wat uitdagender stukje, maar op deze manier niet lang meer. Het staat iedere keer dat ik hier rij vol met voetstappen.

Heb vandaag weer delen van de route gereden, viel me op dat verschillende bestaande paden inmiddels 'gladgestreken' zijn. Bijvoorbeeld het pad vanaf de watertoren naar beneden is nu grotendeels wortelvrij. Ook zie ik tot mijn verbazing steeds meer paden die afgesloten worden (blokkades met bomen / omgeploegde grond). Waardeer het werk van alle vrijwilligers en leuk van alle nieuwe singletracks, maar ik vind het wel erg jammer dat de bestaande paden aangepakt of zelfs afgesloten worden. Voor zover ik weet was dat ook niet de afspraak. Begreep uit nieuwsberichten juist dat de bestaande paden toegankelijk zouden blijven.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik zag gisteren dat ze weer een pad hebben uitgezet voor de vaste route. Ik dacht dat ze paden voor de route al hebben aangelegd.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik denk dat ze nog wel heel wat paadjes gaan aanleggen, zeker omdat hun voornemen is om in de top 10 te komen van mtbroutes.nl, dan moet je wel van goede huize komen.

Ze hadden in mijn beleving sommige paden beter niet kunnen aanleggen en daarbij de oude behouden en meer tijd steken in het verbeteren van stukken route en paden aanleggen waar dat wel nodig was... Stuk thv het roode kooper is zo'n voorbeeld daarvan, een goede combinatie tussen oud en nieuw.

Waar heb je het nieuwe gevlagte stuk gezien? Ik vind persoonlijk grote stukken van de oude route van Harderwijk nog wel echt een drama, vooral ter hoogte het stuk waar veel bomen omgevallen zijn met de vorige winterstorm en het stuk erna tot de oversteek naar de kazerne.
Just do Ti, or did i die?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

broodjooster schreef: di 19 februari 2019, 01:17 Heb vandaag weer delen van de route gereden, viel me op dat verschillende bestaande paden inmiddels 'gladgestreken' zijn. Bijvoorbeeld het pad vanaf de watertoren naar beneden is nu grotendeels wortelvrij. Ook zie ik tot mijn verbazing steeds meer paden die afgesloten worden (blokkades met bomen / omgeploegde grond). Waardeer het werk van alle vrijwilligers en leuk van alle nieuwe singletracks, maar ik vind het wel erg jammer dat de bestaande paden aangepakt of zelfs afgesloten worden. Voor zover ik weet was dat ook niet de afspraak. Begreep uit nieuwsberichten juist dat de bestaande paden toegankelijk zouden blijven.
Als ik dit zo lees vind ik het erg jammer dat ze ooit begonnen zijn de route aan te leggen.
Het pad van de watertoren naar beneden met al die wortels, kuilen, gleuven e.d. was juist zo leuk.
Nu wordt het weer de zoveelste gladgestreken route.. :-(
Daarnaast zie je dat ondanks de belofte dat vrij rijden toegestaan blijft toch dit steeds meer tegengewerkt wordt.
Erg jammer en ik heb het idee dat de wielerclubs flink beetgenomen zijn met valse beloften.
Het verbaast mij dat er ondertussen niet enige beroering is ontstaan nu dit zo verloopt...
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

awinkel schreef: do 21 februari 2019, 21:22
broodjooster schreef: di 19 februari 2019, 01:17 Heb vandaag weer delen van de route gereden, viel me op dat verschillende bestaande paden inmiddels 'gladgestreken' zijn. Bijvoorbeeld het pad vanaf de watertoren naar beneden is nu grotendeels wortelvrij. Ook zie ik tot mijn verbazing steeds meer paden die afgesloten worden (blokkades met bomen / omgeploegde grond). Waardeer het werk van alle vrijwilligers en leuk van alle nieuwe singletracks, maar ik vind het wel erg jammer dat de bestaande paden aangepakt of zelfs afgesloten worden. Voor zover ik weet was dat ook niet de afspraak. Begreep uit nieuwsberichten juist dat de bestaande paden toegankelijk zouden blijven.
Als ik dit zo lees vind ik het erg jammer dat ze ooit begonnen zijn de route aan te leggen.
Het pad van de watertoren naar beneden met al die wortels, kuilen, gleuven e.d. was juist zo leuk.
Nu wordt het weer de zoveelste gladgestreken route.. :-(
"Het is de bedoeling dat de route voor iedereen te doen is en boomwortels kunnen ook voor vervelende valpartijen zorgen. De gevaarlijke en lastige boomwortels worden daarom weggehaald."



Alleen het asfalt ontbreekt nog :wink:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dan kun je alles wel weghalen..
Mensen kunnen ook leren om over wortels heen te rijden.
Als het voor iedereen toegankelijk moet zijn kan men net zo goed op het fietspad gaan rijden.
Imo. :-q
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

De wortels zijn niet weg gehaald, de ruimte er tussen is opgevuld. Net zo als de remkuilen voor de bocht.
Ik heb zondag de 2 routes gereden zoals ze ongeveer uitgetekend zijn en heb me uitstekend vermaakt. De routes hebben, naar mijn mening, een eigen smoel. Geen kopie van de UHR en zeker niet zo druk. Het gewoonte recht is even wennen, maar valt ook mee te leven.
Er zijn paden zat waar je je nog prima kan vermaken en de bestaande route kan op leuken.
Kortom heren, niet zo somber. Het alternatief, op bezoek bij je schoonfamilie, is vele malen erger.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Big Deef schreef: do 21 februari 2019, 18:32 Ik denk dat ze nog wel heel wat paadjes gaan aanleggen, zeker omdat hun voornemen is om in de top 10 te komen van mtbroutes.nl, dan moet je wel van goede huize komen.

Ze hadden in mijn beleving sommige paden beter niet kunnen aanleggen en daarbij de oude behouden en meer tijd steken in het verbeteren van stukken route en paden aanleggen waar dat wel nodig was... Stuk thv het roode kooper is zo'n voorbeeld daarvan, een goede combinatie tussen oud en nieuw.

Waar heb je het nieuwe gevlagte stuk gezien? Ik vind persoonlijk grote stukken van de oude route van Harderwijk nog wel echt een drama, vooral ter hoogte het stuk waar veel bomen omgevallen zijn met de vorige winterstorm en het stuk erna tot de oversteek naar de kazerne.
Op zich ben ik met je eens dat sommige stukken beter de bestaande paden gebruiken. Het gevlagte stuk licht in de Leuvenuse bos in de buurd van de leuvenumse beek en als ik zo inschat gaan de nieuwe paden richting poolse weg waar nu al een paaltje met route aanduiding staat.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Helaas kwam ik er vandaag achter dat er achter sonnevanck ook weer een gedeelte is dichtgegooid... raar maar waar, er wordt niet aan de afspraken gehouden :evil: :evil:

Sommige nieuwe stukken beginnen nu ook al mul te worden, dat kan natuurlijk geen goed voorteken zijn voor van de zomer, voor de rest vandaag wel heerlijk gereden, combinatie van paden van de 'vaste'route en reeds bestaande paden.
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Big Deef schreef: zo 24 februari 2019, 17:01 Helaas kwam ik er vandaag achter dat er achter sonnevanck ook weer een gedeelte is dichtgegooid... raar maar waar, er wordt niet aan de afspraken gehouden :evil: :evil:

Sommige nieuwe stukken beginnen nu ook al mul te worden, dat kan natuurlijk geen goed voorteken zijn voor van de zomer, voor de rest vandaag wel heerlijk gereden, combinatie van paden van de 'vaste'route en reeds bestaande paden.
Waren er vandaag ook nog maar het is ons niet opgevallen. Op dat steile stukje stonden eigenlijk alleen voetstappen. Lijkt als of niemand er af rijdt of iedereen rijdt de verkeerde kant op. :-{
"This species has amused itself to death"
juliska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 15:26

Bedoelen jullie met dat steille stukkie dat heuveltjes wat bijna recht naar beneden gaat van een paar meter..
Daar rij je toch zo van af, hahaha.
Verder hebben we vandaag dat stuk langs de A28 gereden, maar waar gaat de route aan het end van dat pad dan. verder.
Gewoon rechtdoor rijden, of rechtsaf en dan..?
We hebben ons rot lopen zoeken daar, maar niks meer gevonden.
Dat stuk moet ook nog bewegwijzerd worden, neem ik aan.?
We zijn toen maar terug gereden naar ermelo en achter de rode koper, vonden we weer een stuk pad, en ook daar weer einde route bewegwijzering.
Hoop dat de paaltjes snel allemaal staan.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik denk dat het inderdaad dat steile stukje is wat is afgesloten, als je de kruisende pad en fietspad oversteekt zit je gelijk op de MTB route, je hoeft niet eens te sturen om op de route te komen. Die heuveltjes liggen op de juiste en logische plek voor de MTB route(als je de huidige paden en nieuwe bekijkt). Een stukje verder komt ook een steile helling in de route.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Emtheebeer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2016, 13:12
Mijn mountainbike: Beast of the east

Vereniging Harderwijk/ routebouwers waar zijn ze toch mee bezig allemaal ze hadden nog zo beloofd niet de bestaande paden te zullen gaan dicht gooien/ aan te passen. Ik kom steeds vaker stukken tegen die worden afgesloten waarvoor heen super mooie singeltracks liepen. (Je zal bijna de nieuwe mtb-route willen dicht gooien en de oude paden willen herstellen dit haalt wel het bloed onder je nagels vandaan) Daarnaast worden bestaande singeltracks kapot gemaakt terwijl ze er zo mooi bij langen. Vraag mij echt af waar ze meebezig zijn in Harderwijk? Zo haal je al het moois weg uit de bossen waar vele van ons elke week zoveel plezier van beleven. Wat zal de mtb-route ons nog allemaal gaan brengen...…...
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

En we hebben altijd probleemloos beide richtingen op gereden op de bestaande paden, dat is straks ook voorbij. Moet zeggen dat ik ook iets minder enthousiast begin te worden als verwende local dan. Voor de gastrijders is het wel mooi natuurlijk om een vaste route te volgen.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie