Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Mad Wally schreef: ma 13 september 2021, 12:18
Misfiets schreef: ma 13 september 2021, 11:10

Goed idee. Lochem heeft een stuk of lange 3, 4 klimmen. Als je van de paarse route Hellendoorn houdt, dan vind je Lochem ook fantastisch. Over het geheel iets intenser, maar deze klim van Hellendoorn is moeilijker.
Ik vind Hellendoorn geweldig maar Lochem ruk, pardon my French. Bij Hellendoorn zijn de klimmen overwegend technisch en worden ze gevolgd door lange flowy afdalingen. Lochem is in mijn beleving saaie klimmen en dan korte steile rechte afdalingen.
Heb je de juiste Lochem voor je? Zitten een paar snelle, bochtige afdalingen bij, bijvoorbeeld vanaf die watertoren (of wat het ook is), met kombochten richting de laatste beklimming en na de laatste beklimming / Boskapel. Lochem is mijns inziens over het algemeen steiler in klimmen en dalen dan Hellendoorn (behalve klim bij Krönnenzommer dan).
Gebruikersavatar
Misfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 24 augustus 2010, 14:35

Het klinkt meer als Zeddam wat Mad Wally beschrijft. Maar aan de andere kant heb ik ook gemerkt dat een route totaal anders ervaren kan worden. Hellendoorn heeft misschien iets meer ruwe rechte stukken en is wat minder "Patrick Jansen" dan Lochem? Ik vind ze aardig aan elkaar gewaagd.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Mad Wally schreef: vr 10 september 2021, 15:46
RbbBrts schreef: vr 10 september 2021, 15:42 Ik las ergens wat over het "geheime bikeparkje" verstopt in de bossen bij Hellendoorn ergens langs de paarse route. Wie verklapt me het geheim? Wil dat wel eens fietsen eigenlijk. :D
Ik weet waar het zou moeten zijn maar heb het nog niet gereden. Kunnen we een keer samen doen als je wil.
Let aub wel op, er zitten een paar drops en gaps in die de meeste MTBers niet gewend zijn. Eerst afstappen en verkennen is zeker een aanrader, al helemaal wanneer je een nog beperkte fietstechniek hebt.
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

drpaul schreef: ma 13 september 2021, 16:14 Let aub wel op, er zitten een paar drops en gaps in die de meeste MTBers niet gewend zijn. Eerst afstappen en verkennen is zeker een aanrader, al helemaal wanneer je een nog beperkte fietstechniek hebt.
We zijn er geweest en ik heb besloten dat mijn huidige MTB techniek onvoldoende is :lol:
Het meest rechtse parcours heb ik voorzichtig genomen (zonder de drop van een meter of 2) en ben toen terug gegaan over het zandpad dat ernaast loopt. Was ook nog een beste klim trouwens.
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

drpaul schreef: ma 13 september 2021, 16:14
Mad Wally schreef: vr 10 september 2021, 15:46

Ik weet waar het zou moeten zijn maar heb het nog niet gereden. Kunnen we een keer samen doen als je wil.
Let aub wel op, er zitten een paar drops en gaps in die de meeste MTBers niet gewend zijn. Eerst afstappen en verkennen is zeker een aanrader, al helemaal wanneer je een nog beperkte fietstechniek hebt.
Hebben we ook gedaan. Ze hebben niemand hoeven wegdragen. Het was er trouwens behoorlijk druk en we werden goed ontvangen en wegwijs gemaakt :-q
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Slim van jullie, zouden er meer moeten doen :bier:
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Gister nog ff een rondje paars gedaan, lag er top bij!
Ik ben mij er eentje...
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

D-man schreef: di 14 september 2021, 08:53 Gister nog ff een rondje paars gedaan, lag er top bij!
Route is altijd prima tenzij het lang droog is, maar het pas aangevulde gele zand moet nog wel even ingereden worden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Mad Wally schreef: di 14 september 2021, 10:04
D-man schreef: di 14 september 2021, 08:53 Gister nog ff een rondje paars gedaan, lag er top bij!
Route is altijd prima tenzij het lang droog is, maar het pas aangevulde gele zand moet nog wel even ingereden worden.
Hoe droger, hoe beter, lekker dweilen in dat mulle zand...... 8)

Bij velen moet een track er bij liggen als een trein op rails, liefst geen verassingen, ik ben daar het tegendeel van, geeft mij meer uitdaging/ voldoening. :-q

De groet'n...
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Mad Wally schreef: di 14 september 2021, 10:04
D-man schreef: di 14 september 2021, 08:53 Gister nog ff een rondje paars gedaan, lag er top bij!
Route is altijd prima tenzij het lang droog is, maar het pas aangevulde gele zand moet nog wel even ingereden worden.
Och das gewoon iets meer wattages leveren niets meer of minder dan dat :winkie:
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Daantje050
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0

Ik had m zondag 3x gedaan. Dat stuk waarbij je het fietspad oversteekt voorbij het bankje vervolgens afdaalt met scherpe bochtjes is echt meesterlijk. Harry slinger achtig. Pas wel op bij een stuk zit een diepe kuil die je aardig kan verassen.
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Daantje050 schreef: di 14 september 2021, 11:14 Ik had m zondag 3x gedaan. Dat stuk waarbij je het fietspad oversteekt voorbij het bankje vervolgens afdaalt met scherpe bochtjes is echt meesterlijk. Harry slinger achtig. Pas wel op bij een stuk zit een diepe kuil die je aardig kan verassen.
3x?! :~

Je steekt heel vaak een fietspad over, waar bedoel je? Bij die tunnel waar je naar de blauwe route kan?
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

RbbBrts schreef: di 14 september 2021, 11:20
Daantje050 schreef: di 14 september 2021, 11:14 Ik had m zondag 3x gedaan. Dat stuk waarbij je het fietspad oversteekt voorbij het bankje vervolgens afdaalt met scherpe bochtjes is echt meesterlijk. Harry slinger achtig. Pas wel op bij een stuk zit een diepe kuil die je aardig kan verassen.
3x?! :~

Je steekt heel vaak een fietspad over, waar bedoel je? Bij die tunnel waar je naar de blauwe route kan?
Ergens kom je het fietspad op, steek je het zandpad over en duik je schuin weer het bos in (met maximale snelheid :winkie: ) dan volgen een aantal prachtige bochten waarna je bij een kuil komt waar je omhoog moet. Het heet volgens mij single track de uitkijk en komt vlak na het bike park.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Mad Wally schreef: di 14 september 2021, 12:17
RbbBrts schreef: di 14 september 2021, 11:20

3x?! :~

Je steekt heel vaak een fietspad over, waar bedoel je? Bij die tunnel waar je naar de blauwe route kan?
Ergens kom je het fietspad op, steek je het zandpad over en duik je schuin weer het bos in (met maximale snelheid :winkie: ) dan volgen een aantal prachtige bochten waarna je bij een kuil komt waar je omhoog moet. Het heet volgens mij single track de uitkijk en komt vlak na het bike park.
das een monstermooi stuk idd :winkie:
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Mad Wally schreef: di 14 september 2021, 12:17 Ergens kom je het fietspad op, steek je het zandpad over en duik je schuin weer het bos in (met maximale snelheid :winkie: ) dan volgen een aantal prachtige bochten waarna je bij een kuil komt waar je omhoog moet. Het heet volgens mij single track de uitkijk en komt vlak na het bike park.
Oh ja, das errug mooi idd :-q
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Plaats reactie