Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

Gisteren een rondje gedaan. Enigszins teleurgesteld door de afsluiting bij het avonturen park, maar een buizerd in attack modus vind ik wel een schitterende reden :D

Holten route heeft ook drie afsluitingen ivm natuurbescherming. Ik plakte deze route vooral aan Hellendoorn om wat extra kms te maken, maar dat is nu wel een stuk minder interessant
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Arresteren die buizerd, openlijke geweldpleging. :evil:
Na goed nederlands gebruik een taakstraf geven, zal 'm leren.....

De groet'n...
Laatst gewijzigd door All4Fun op wo 21 april 2021, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Aangezien ik van plan ben er vanmiddag naar toe te gaan: hoe groot is die afsluiting?
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

G.P. schreef: wo 21 april 2021, 11:22 Aangezien ik van plan ben er vanmiddag naar toe te gaan: hoe groot is die afsluiting?
klein stukje singletrack... wel een mooi stukje maar geen reden om m niet te rijden :-D
Ik ben mij er eentje...
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

D-man schreef: wo 21 april 2021, 11:39
G.P. schreef: wo 21 april 2021, 11:22 Aangezien ik van plan ben er vanmiddag naar toe te gaan: hoe groot is die afsluiting?
klein stukje singletrack... wel een mooi stukje maar geen reden om m niet te rijden :-D
:-q

Zal dan alleen het stukje achter de parkeerplaats zijn.Is niet zo erg :)
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

G.P. schreef: wo 21 april 2021, 11:54
D-man schreef: wo 21 april 2021, 11:39

klein stukje singletrack... wel een mooi stukje maar geen reden om m niet te rijden :-D
:-q

Zal dan alleen het stukje achter de parkeerplaats zijn.Is niet zo erg :)
exact, dat stukkie :D
Ik ben mij er eentje...
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

MAXlMUM schreef: wo 21 april 2021, 09:05
Olieboer schreef: ma 19 april 2021, 21:32 Het stuk bij het avonturenpark is afgesloten, iemand enig idee van de reden hiervan?
Waarschijnlijk nog vanwege de Buizerd. Beschermd haar nest en heeft al een aantal fietsers aangevallen
Oh, haha, dan moet je sneller fietsen!
Geen gezeik, mountainbike!
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Afgelopen zondag paars gefietst. Zaten 2 man in het wiel. Gaf ze af en toe de ruimte om langs te gaan,aar ze bleven liever in het wiel hangen :-D . Keer Met gezelschap fietsen. Vlak voor de Uitkijk werd er nog onderhoud gepleegd, zelfs op zondag. Hij zelfs nog even de tijd om een foto/filmpje te maken, toen wij eraan kwamen.

Het zijn deze vrijwilligers die ervoor zorgen, dat wij over zulke mooie en goed onderhouden tracks beschikken. Dikke kudo's :-q
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Zowat 3 maanden geen post van één van de mooiste routes in Nederland?? Moet niet gekker worden...

Vandaag weer eens gefietst. Stuk langs het ravijn / spoor bevat behoorlijk mul zand, viel nu wel weer mee door de regen van afgelopen nacht maar is best een zandbak... Rest van de route af en toe een los bovenlaagje, behalve de klim bij Krönnenzommer. Nadat je rechtsaf slaat het smallen paadje in, is het behoorlijk mul, ook het steilste deel is echt je pad kiezen. Maar rest van de route nog best snel.
Had nog een uitstapje gemaakt naar de trail-lijntjes. Nu ook de 2 rechter lijntjes gepakt, paar kleine maar leuke doubles en tables erin. De middelste met de wat grotere drop was ook leuk. Heerlijk om te doen voor de afwisseling!
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

drpaul schreef: zo 25 juli 2021, 20:29 Zowat 3 maanden geen post van één van de mooiste routes in Nederland?? Moet niet gekker worden...
Je moet ook fietsen, niet er over lullen :lol:
drpaul schreef: zo 25 juli 2021, 20:29 Had nog een uitstapje gemaakt naar de trail-lijntjes. Nu ook de 2 rechter lijntjes gepakt, paar kleine maar leuke doubles en tables erin. De middelste met de wat grotere drop was ook leuk. Heerlijk om te doen voor de afwisseling!
Waar liggen die dan? Ik ga er van de week nog een keertje heen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik zag dat het vrije rijden bij Hellendoorn ook verleden tijd is. Erg jammer met al dat leuks buiten de route daar.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik zag dat het vrije rijden bij Hellendoorn ook verleden tijd is. Erg jammer met al dat leuks buiten de route daar.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Want?

Is het 'bikeparkje' er niet meer dan?
Ook zijn er natuurlijk zat mooie afdalingen en lijntjes buiten de vaste route te vinden.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Hoe ligt de route er vandaag de dag erbij, veel los zand of goed te doen?

Daarnaast, hoe zit dat met het "bikeparkje" wilde dit weekend de route doen en een kijkje doen bij die trails. Is dat er nog of hoef ik niet te gaan zoeken?
Rouge baste
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2016, 14:53
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp FSC 2017

drBunhead schreef: do 19 augustus 2021, 12:08 Hoe ligt de route er vandaag de dag erbij, veel los zand of goed te doen?

Daarnaast, hoe zit dat met het "bikeparkje" wilde dit weekend de route doen en een kijkje doen bij die trails. Is dat er nog of hoef ik niet te gaan zoeken?
Gisteravond gefietst, grotendeels gewoon de route gedaan en het ligt er allemaal perfect bij. Het bikeparkje is er ook gewoon nog.
Plaats reactie