Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Rouge baste schreef: do 19 augustus 2021, 12:46
drBunhead schreef: do 19 augustus 2021, 12:08 Hoe ligt de route er vandaag de dag erbij, veel los zand of goed te doen?

Daarnaast, hoe zit dat met het "bikeparkje" wilde dit weekend de route doen en een kijkje doen bij die trails. Is dat er nog of hoef ik niet te gaan zoeken?
Gisteravond gefietst, grotendeels gewoon de route gedaan en het ligt er allemaal perfect bij. Het bikeparkje is er ook gewoon nog.
Top, dat is goed om te horen. Zaterdag de fiets maar op de auto en die kant op. :-q
MAXlMUM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 01:13
Mijn mountainbike: Gazelle Bloom

edkars schreef: ma 16 augustus 2021, 12:16 Ik zag dat het vrije rijden bij Hellendoorn ook verleden tijd is. Erg jammer met al dat leuks buiten de route daar.
Veel van de bospercelen in Hellendoorn zijn particulier bezit. Daarnaast hebben Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer ook nog percelen in bezit wat verwarring kan brengen.

Door bijv. aansprakelijkheid kiezen grondeigenaren er tegenwoordig vaak voor om een hekwerk en/of borden te plaatsen. Daardoor is het op sommige plekken niet meer mogelijk om er te fietsen zonder toestemming.

Het is waarschijnlijk de intentie geweest met de nieuwe paarse route, dat men NIET meer buiten de mountainbike route ging fietsen.
Door de vele eigenaren is dat moeilijk te handhaven. :~
Laatst gewijzigd door MAXlMUM op do 19 augustus 2021, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hellendoorn local
Probleem'n
Poar neem'n
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Zijn er daar zoveel trails en plekken buiten de route waar men heen gaat?

Ik ken alleen het bikeparkje en dat is alleen maar van horen zeggen. Nog geen meter buiten de routes om gefietst (al ben ik dus wel van plan om bij het parkje te gaan kijken).
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

drBunhead schreef: do 19 augustus 2021, 17:15 Zijn er daar zoveel trails en plekken buiten de route waar men heen gaat?

Ik ken alleen het bikeparkje en dat is alleen maar van horen zeggen. Nog geen meter buiten de routes om gefietst (al ben ik dus wel van plan om bij het parkje te gaan kijken).
Ik rijd er niet heel veel meer, maar als ik er ben dan rijd ik persoonlijk zoveel mogelijk buiten de paarse route. Genoeg variatie aan trails, maar niet persé mooier dan de route zelf, gewoon wat anders. Ik ben niet echt een XC-routeknaller met mijn trail-/endurobike. Kan me wel voorstellen dat grondeigenaren er geen gedoe mee willen hebben, maar wel jammer als ze de boel beperken.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Hulde aan de bouwers van het trailparkje, ligt er heel mooi bij. Niet de nodige bescherming mee vandaag dus de makkelijkere trail gepakt, maar die flowt al heel fijn. Paar leuke drops erin, kom hier zeker (met kniebeschermers en evt. full-face) en absoluut weer. 8)

Route was ook netjes onderhouden, maar het klimmen hier blijft nooit leuk. Geef hier (magic) Mary en (big) Betty maar de "schuld" van. :winkie:
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Ben nu 4 weken bezig met MTB'en en vanmorgen voor de 1e keer de hele paarse route gehaald :D incl. de "sanatorium klim".

Ik had de paarse route al 3x eerder gefietst maar kon steeds de klimmen niet halen. Halverwege helemaal kapot. Na veel tips en tricks te hebben gelezen en gekeken (YouTube) en een clinic van Dennis Ebert dan nu eindelijk gehaald.

Nu maar eens kijken of ik het telkens kan halen (2x per week) en dat het niet toeval was. Zondagmorgen ga ik weer :-q
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Gebruikersavatar
Misfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 24 augustus 2010, 14:35

Best netjes voor de 4e keer!
Ik vind het één van 's lands zwaarste klimmen, maar inmiddels goed te doen omdat het samen met Lochem mijn vaste route is.
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Misfiets schreef: do 9 september 2021, 16:50 Best netjes voor de 4e keer!
:-D Bedankt
Ik vind het één van 's lands zwaarste klimmen, maar inmiddels goed te doen omdat het samen met Lochem mijn vaste route is.
Lochem wil ik ook eens gaan doen, staat bekend om de 3 "bergen" begrijp ik. Eerst de paarse route maar wat gemakkelijker kunnen fietsen voordat ik aan een nog zwaardere begin.
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Misfiets schreef: do 9 september 2021, 16:50 Best netjes voor de 4e keer!
Ik vind het één van 's lands zwaarste klimmen, maar inmiddels goed te doen omdat het samen met Lochem mijn vaste route is.
Bij mij zit die klim altijd aan het einde van de route, en ik zie er altijd tegenop, ik ga daar steeds ongelofelijk kapot. Steilste stuk is 12.3% over 220 meter, m’n pr is 1m12s.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Olieboer schreef: do 9 september 2021, 19:29 Ik ga daar steeds ongelofelijk kapot. Steilste stuk is 12.3% over 220 meter, m’n pr is 1m12s.
Ik ook hoor, wat ik heb geleerd is dat het een combinatie van techniek en conditie is. Ik weet nu wat de beste lijn is daar. Ik denk dat ik het zondag ook wel weer haal.
Bovenaan klonk ik ook als een hijgend paard. De hele afdaling daarna had ik nodig om weer op adem te komen :lol:

Met tijd / hoe snel ik er tegenop kan ben ik helemaal niet mee bezig. Ben al blij dat ik het haal :-q
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Ik las ergens wat over het "geheime bikeparkje" verstopt in de bossen bij Hellendoorn ergens langs de paarse route. Wie verklapt me het geheim? Wil dat wel eens fietsen eigenlijk. :D
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

RbbBrts schreef: vr 10 september 2021, 15:42 Ik las ergens wat over het "geheime bikeparkje" verstopt in de bossen bij Hellendoorn ergens langs de paarse route. Wie verklapt me het geheim? Wil dat wel eens fietsen eigenlijk. :D
Ik weet waar het zou moeten zijn maar heb het nog niet gereden. Kunnen we een keer samen doen als je wil.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Mad Wally schreef: vr 10 september 2021, 15:46 Ik weet waar het zou moeten zijn maar heb het nog niet gereden. Kunnen we een keer samen doen als je wil.
Ja leuk, doen we. :-q
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Gebruikersavatar
Misfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 24 augustus 2010, 14:35

RbbBrts schreef: do 9 september 2021, 16:58
Ik vind het één van 's lands zwaarste klimmen, maar inmiddels goed te doen omdat het samen met Lochem mijn vaste route is.
Lochem wil ik ook eens gaan doen, staat bekend om de 3 "bergen" begrijp ik. Eerst de paarse route maar wat gemakkelijker kunnen fietsen voordat ik aan een nog zwaardere begin.
Goed idee. Lochem heeft een stuk of lange 3, 4 klimmen. Als je van de paarse route Hellendoorn houdt, dan vind je Lochem ook fantastisch. Over het geheel iets intenser, maar deze klim van Hellendoorn is moeilijker.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Misfiets schreef: ma 13 september 2021, 11:10
RbbBrts schreef: do 9 september 2021, 16:58


Lochem wil ik ook eens gaan doen, staat bekend om de 3 "bergen" begrijp ik. Eerst de paarse route maar wat gemakkelijker kunnen fietsen voordat ik aan een nog zwaardere begin.
Goed idee. Lochem heeft een stuk of lange 3, 4 klimmen. Als je van de paarse route Hellendoorn houdt, dan vind je Lochem ook fantastisch. Over het geheel iets intenser, maar deze klim van Hellendoorn is moeilijker.
Ik vind Hellendoorn geweldig maar Lochem ruk, pardon my French. Bij Hellendoorn zijn de klimmen overwegend technisch en worden ze gevolgd door lange flowy afdalingen. Lochem is in mijn beleving saaie klimmen en dan korte steile rechte afdalingen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie