Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

jensss schreef: do 20 augustus 2020, 11:53 Haha ben er zelf al een tijd niet geweest, wist niet dat het wel gewoon aangegeven stond wat de reden van de omleiding was :tong

Verblijf volgende week paar nachten in de buurt. Hellendoorn - Holten is toch wel een van mijn favoriete (combi) routes.
Ik denk dat de foto geshopped is.....
Geen gezeik, mountainbike!
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Olieboer schreef: do 20 augustus 2020, 12:35
jensss schreef: do 20 augustus 2020, 11:53 Haha ben er zelf al een tijd niet geweest, wist niet dat het wel gewoon aangegeven stond wat de reden van de omleiding was :tong

Verblijf volgende week paar nachten in de buurt. Hellendoorn - Holten is toch wel een van mijn favoriete (combi) routes.
Ik denk dat de foto geshopped is.....
Man man man had niet door dat je daar op doelde haha :lol:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Olieboer schreef: do 20 augustus 2020, 11:26
jensss schreef: do 20 augustus 2020, 09:10 Afsluiting Holten is vanwege bescherming zandhagedis:
https://www.mtbroutes.nl/nieuws/tijdeli ... ute-holten

Is Hellendoorn nog wel goed te fietsen of is het overal op de route erg mul? Komt wel wat meer regen aan deze week gelukkig.
je zou zeggen dat tijgerhaai dat bord met die hagedis niet had kunnen missen :lol:
Of het kwam doordat ik mijn lens niet in had. (Interessante lijn keuzes) Of het is een heel klein bordje. Maar dus geen bord gezien.
◼︎ Go round the outside.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Nadat in het voorjaar een flinke singletrack op de Holterberg is afgesloten, zijn er afgelopen weken plotseling nog drie (!) flinke singletracks afgesloten voor die hagedis die je nooit ziet.
Met de manier van afsluiten (met dure stevige hekken) laten ze zien dat het niet tijdelijk is, maar voor altijd. En dat terwijl 2 van die drie singletracks pas 2 jaar geleden zijn aangelegd.
In totaal zijn er dus nu 4 afgesloten, blijven nog 7 singletracks over.
In het verleden was er niet veel aan op die Holterberg (te veel fietspad); 2 jaar terug was alles ineens stukken beter; en nu moet je het grootste deel van de route weer tussen de gewone fietsers op het fietspad afleggen. Daar zijn zowel de gewone fietsers als de MTBers niet erg blij mee imho
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Welke tracks zijn nog meer dicht dan?
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Nu ook dicht: 1) tussen Schouwenburgweg en Oude Deventerweg
2) langs Paltheweg
3) tussen Bergleidingweg en Holterweg
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Hmm. Regelmatig fietste ik een rondje Hellendoorn/ Holten. Dat vond ik altijd een leuke afstand en fijne combi van afwisselend terrein, maar daar ga ik maar een alternatief voor zoeken.

Het wordt nu wel erg veel asfalt...
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Ter info;

Vanaf vandaag zijn de omleidingen op de routes paars en groen weer opgeheven.
De houtoogst is klaar en zaterdag zijn de tracks weer hersteld.

Have fun!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Hans73 schreef: ma 21 september 2020, 23:54 Ter info;

Vanaf vandaag zijn de omleidingen op de routes paars en groen weer opgeheven.
De houtoogst is klaar en zaterdag zijn de tracks weer hersteld.

Have fun!
Jeej! Dank voor de informatie.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Na jaren hier niet meer geweest te zijn, afgelopen weekeinde twee keer gereden, kwam in gesprek met de onderhoudsman die net het werk weer geklaard had, toen wist ik nog niet wat voor route ik zou aantreffen, anders had ik hem direct kunnen complimenteren met de route, wat een pareltje en voor mij zo dicht bij huis. :wink:

Persoonlijk houd ik wat meer van die ongepolijste routes, knikkerbanen heb ik niets mee, geef mij maar erosiegeulen, mul zand, dikke wortels met een drop, ruw klimwerk/ afdalingen, enz., nou.... dat is hier wel aanwezig.
Wat betreft dat mulle, is dit zo ongeveer wat je uiterlijk kan aantreffen, of kennen we hier nog een gradatie leuker... :lol:

Er is hier veel veranderd, ik herkende het totaal niet meer, toentertijd was het een vrij saaie route, maar daar is niet veel meer van over.

Maar bij dezen dan alsnog een dik compliment aan de personen die dit tot stand hebben gebracht. :-q

De groet'n...
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Ter info,

Zaterdag 3 oktober zijn de routes paars en groen afgesloten i.v.m. het O.N.K. Enduro.
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Hans73 schreef: za 26 september 2020, 12:58 Ter info,

Zaterdag 3 oktober zijn de routes paars en groen afgesloten i.v.m. het O.N.K. Enduro.
Deze rit gaat i.v.m. de nieuwe Corona regels niet door.
Dus mocht je hier willen fietsen, geen enkel probleem, en route ligt er momenteel super bij. :winkie:
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

" Na jaren hier niet meer geweest te zijn, afgelopen weekeinde twee keer gereden, kwam in gesprek met de onderhoudsman die net het werk weer geklaard had, toen wist ik nog niet wat voor route ik zou aantreffen, anders had ik hem direct kunnen complimenteren met de route, wat een pareltje en voor mij zo dicht bij huis. :wink:"

Bij deze bedankt. :-q
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vandaag Hellendoorn gefietst. Behalve wat eenlingen (zoals ik) en duo's op de fiets, ook behoorlijk wat groepjes van 4-6 man. Blijkbaar hebben die onder een steen gelegen, en kennen de maatregelen niet, alsook zijn ze niet op de hoogte van de hoge infectiecijfers in Twente. Ik kon er geen lijn in ontdekken, geen groepjes clubshirts, maar diverse kledij. Gelukkig was 1 iemand zo aardig om midden in een groepje van 4 zijn neus lekker te legen..... Ik vond het maar sneu.

Het was behoorlijk druk op de route, waarbij men over het algemeen prima rekening hield met wachten op inhalen (ik was vandaag een slak, dus heb er een boel voorbij zien komen). Alleen die ene heikneuter met een HTFC-shirt aan, die me in de snelle afdaling na het kruisen van de Hofstedekampweg (normaal zand en wortels), zonder waarschuwing te geven me rakelings passeerde. Kon het niet laten hem wat toe te roepen ("Een waarschuwing geven voordat je me passeerde was wel prettig geweest, asociaal zo"), maar geen reactie... Dank daarvoor, beste man, zal men bij je club (en sponsor) ook blij mee zijn, met zo'n gedrag in hun shirt....

Singletracks lagen er prima bij. Droog en veel grip. Over de nieuwe afdaling ben ik nog niet enthousiast, beetje simpel rechttoe-rechtaan werk, met wat hobbels. Maar ik geef dat ding nog even de tijd, wellicht draait mijn mening bij.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Grappig, de Haaksbergse clubshirts blijken in trek bij het type fietser. Kom er vaak wat tegen (stoempers, klepperaars vaak in griepsverband.) Zelden positief naderhand.
Plaats reactie