Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik rij altijd de route en sla dan ipv linksaf rechtsaf een breed pad in en daar ligt het dan aan de linkerkant ;)
⛧⛧⛧
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

xRemcox schreef: ma 20 juli 2020, 11:50 Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik rij altijd de route en sla dan ipv linksaf rechtsaf een breed pad in en daar ligt het dan aan de linkerkant ;)
:D nou weet ik nog niet waar het is
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Sabai schreef: ma 20 juli 2020, 09:24 https://m.youtube.com/watch?v=hLl7u3XA84o

Ik kwam bovenstaande filmpje tegen en vroeg mij af is dit onderdeel van de route Hellendoorn? Ik ben hier over een week op vakantie en lijkt mij wel leuk om ook even dit stukje mee te pakken :-D
Ik stuur je een pb met de lokatie...
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Je ziet hem liggen vanaf de route, stukje na de afdaling na sanatorium fiets je op een breed pad, daar aan de linkerkant.
Geen gezeik, mountainbike!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Olieboer schreef: di 21 juli 2020, 19:59 Je ziet hem liggen vanaf de route, stukje na de afdaling na sanatorium fiets je op een breed pad, daar aan de linkerkant.
Die wordt niet bedoeld :wink: Dat zijn een paar niet lopende trails.... Ergens tussen Avonturenpark en Uitkijk. Niet zo uitdagend als die paar jumps nog wat later, da's echt pittig werk. Wel mooi dat dit hier kan liggen!!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik kon me al niet herinneren dat het er zo mooi bij lag, dacht dat er wat geschept was.
Waar ligt het dan precies?
Geen gezeik, mountainbike!
DeYung
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 18:22

Route lag er gisteren weer prima bij, zo te zien is het onderhoudsteam druk bezig geweest :-q :-q .

Het enige wat me opviel is dat een aantal rubberen matten bij de afdaling bij het Stut bijna verticaal omhoog stonden. Misschien doordat de route de laatste tijd veel gefietst wordt (toeristen, mensen die de route niet kennen etc.)

Verder nogmaals mijn complimenten voor het onderhoudsteam, top werk!
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Afgelopen week Hellendoorn gedaan. De route nog nooit zo mul gezien. Eigenlijk alle single-tracks heel mul. Het leek op sturen met een luchtbed op zee. Was wel een heel goede oefening in mulrijden. Daarna zijn alle andere routes kinderspel.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

eergisteren voor het eerst eens Nijverdal gedaan. Al een aantal keer Hellendoorn gefietst, maar Nijverdal leek altijd erg saai. Na het stukje waar de route gedeeld wordt was het erg mooi, later in Nijverdal zelf een nog een mooi stukje door het bos. Door een park (?) wordt wat nieuws gemaakt lijkt het. Stukje northshore en een pumptrack (je), lag nog erg mul, moet denk ik nog aangereden/gestampt worden. En je ziet er de pootafdrukken van de loslopende koeien instaan. Maar top dat er aan gewerkt wordt!
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag Holten en Hellendoorn gereden. Best wel wat omleidingen afsluitingen tegen gekomen die mij niet allemaal bosbouw leken. (zoals op Holten laatste stuk parallel aan fietspad) Heeft de groene kerk wat voor elkaar gekregen?

En ideetje. Tunnelbak, of op zijn minst een verkeerslicht kruising N35 Almeloseweg? Super drukke weg waar één stroom aan verkeer over raast waar nauwelijks een gaatje tussen valt in beide richtingen. Plus die walm van het destructiebedrijf (je weet wel die vachtauto's met een roestvrijstalen container en een Cat. 3 sticker achterop) ruikt ook niet bepaalt naar bloemetjes. :-{

Tip voor de trailcrew. Vraag even aan Staasbosbeheer of er afgeplagde heide beschikbaar is. En gooi daar een lekkere laag van in de bochten langs het spoor. Werkt bij ons op Schoorl heel goed. Of anders houtsnippers. Minder ideaal maar dan wordt het geen totale zandbak.
◼︎ Go round the outside.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Tijgerhaai schreef: wo 19 augustus 2020, 22:52 Vandaag Holten en Hellendoorn gereden. Best wel wat omleidingen afsluitingen tegen gekomen die mij niet allemaal bosbouw leken. (zoals op Holten laatste stuk parallel aan fietspad) Heeft de groene kerk wat voor elkaar gekregen?

En ideetje. Tunnelbak, of op zijn minst een verkeerslicht kruising N35 Almeloseweg? Super drukke weg waar één stroom aan verkeer over raast waar nauwelijks een gaatje tussen valt in beide richtingen. Plus die walm van het destructiebedrijf (je weet wel die vachtauto's met een roestvrijstalen container en een Cat. 3 sticker achterop) ruikt ook niet bepaalt naar bloemetjes. :-{

Tip voor de trailcrew. Vraag even aan Staasbosbeheer of er afgeplagde heide beschikbaar is. En gooi daar een lekkere laag van in de bochten langs het spoor. Werkt bij ons op Schoorl heel goed. Of anders houtsnippers. Minder ideaal maar dan wordt het geen totale zandbak.
Bij Hellendoorn is de afsluiting in ieder geval wel bosbouw. In Holten hoorde ik van iemand anders ook dat het daar afgesloten is, terwijl dat best een mooi stuk is.
Dat zand is best een uitdaging op de plek zoals je hem omschrijft, maar het moet niet te makkelijk worden toch?
Geen gezeik, mountainbike!
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Afsluiting Holten is vanwege bescherming zandhagedis:
https://www.mtbroutes.nl/nieuws/tijdeli ... ute-holten

Is Hellendoorn nog wel goed te fietsen of is het overal op de route erg mul? Komt wel wat meer regen aan deze week gelukkig.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat zeg ik de groene kerk. Donder dan de hele route maar dicht want zag ook een hagedis buiten de omleiding. (op Schoorl kennen wij het diertje ook)

Beide routes zijn prima te rijden. Hier en daar wat mul, maar kan mensen die regelmatig in de duinen rijden de broek niet bollen. Alleen de afdalingen langs het spoor zijn dusdanig stuk geremd dat je daar onderaan stil valt in de zandbak. Dus daar maar een stukje fietspad mee gepakt. A. is er geen hol aan. B. ik weet hoe veel werk het is om het weer knap te maken. (dus trail & crew respect :D ) een paar buitjes is niet genoeg om de mulheid op te lossen, daar is weer water voor nodig. Dus dat wordt van de herfst. Buitjes prima, maar dan liefst wel in de nacht dan kunnen wij overdag mooi rijden. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

jensss schreef: do 20 augustus 2020, 09:10 Afsluiting Holten is vanwege bescherming zandhagedis:
https://www.mtbroutes.nl/nieuws/tijdeli ... ute-holten

Is Hellendoorn nog wel goed te fietsen of is het overal op de route erg mul? Komt wel wat meer regen aan deze week gelukkig.
je zou zeggen dat tijgerhaai dat bord met die hagedis niet had kunnen missen :lol:
Geen gezeik, mountainbike!
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Haha ben er zelf al een tijd niet geweest, wist niet dat het wel gewoon aangegeven stond wat de reden van de omleiding was :tong

Verblijf volgende week paar nachten in de buurt. Hellendoorn - Holten is toch wel een van mijn favoriete (combi) routes.
Plaats reactie