Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Dat hoop ik niet... zit vanaf maandag een weekje daar en hoop een paar keer van de route te kunnen genieten...

Wie weet er trouwens een mooi stukje in het bos bij Haarle waar mijn dochtertje van bijna 6 met haar mtb ook uit de voeten kan? Niveau; begint het leuk te vinden ;)
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Er is nagenoeg geen schade aan het parcours, op een enkele plek hebben ze de route gekruist. Er zijn geen single tracks gesneuveld en het lag er goed genoeg bij voor een pr.
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Beeldvullend schreef: vr 12 oktober 2018, 21:34 Dat hoop ik niet... zit vanaf maandag een weekje daar en hoop een paar keer van de route te kunnen genieten...

Wie weet er trouwens een mooi stukje in het bos bij Haarle waar mijn dochtertje van bijna 6 met haar mtb ook uit de voeten kan? Niveau; begint het leuk te vinden ;)
Rond de schaapskooi zou ze wel uit de voeten kunnen, en dan richting het speelbos (Nijverdal)
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Thanks! Ga even zoeken waar dat is. We zitten in Landal Haarle.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Beeldvullend schreef: di 16 oktober 2018, 09:30 Thanks! Ga even zoeken waar dat is. We zitten in Landal Haarle.
Vanuit Landal rijd je zo het bos in en dan is de paarse route dichtbij. Met jouw dochter in het begin eens in het aangrenzende stuk bos tussen de Tunnelweg en Terhoeksweg wat rondrijden. Daar ligt een deel van de route, maar niet heel moeilijk. Verder kun je daar ook prima op wat andere paden rondrijden.
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Dank je. Vandaag eerst zelf een rondje gedaan (stuk droger dan twee jaar geleden). Deel wat je omschrijft moet goed te doen zijn. Stukje aan de overkant van Tunnelweg ook wel denk ik. En andere lekker lopen ;)
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Beeldvullend schreef: di 16 oktober 2018, 17:45 Dank je. Vandaag eerst zelf een rondje gedaan (stuk droger dan twee jaar geleden). Deel wat je omschrijft moet goed te doen zijn. Stukje aan de overkant van Tunnelweg ook wel denk ik. En andere lekker lopen ;)
Weet niet tot wanneer je er zit maar ik kan je evt ook nog wat rondleiden... woon op 500m van route hellendoorn en holten ;)
Ik ben mij er eentje...
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Gisteren deze voor het eerst gereden. Erg leuk en afwisselend!
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

Deze gisteren als afsluiter van het jaar voor het eerst gereden. Erg mooie route, maar ik vond het wat pittig. Vooral de steile klim. Tot mijn schande heb ik af moeten stappen en het laatste stukje moeten lopen omdat ik vanuit stilstand niet meer verder kwam. Viel stil omdat ik de klim al niet goed ingeschat had en mijzelf al min of meer opgeblazen had. Vervolgens in zeer lage versnelling over een wortel gereden waarbij het achterwiel geen grip meer had en ik stil viel. Tips?

PS; rij nu 3x9 en ben benieuwd of dit soort klimmetjes ook te doen zijn met 1x11.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Jer_81 schreef: di 1 januari 2019, 21:52 Deze gisteren als afsluiter van het jaar voor het eerst gereden. Erg mooie route, maar ik vond het wat pittig. Vooral de steile klim. Tot mijn schande heb ik af moeten stappen en het laatste stukje moeten lopen omdat ik vanuit stilstand niet meer verder kwam. Viel stil omdat ik de klim al niet goed ingeschat had en mijzelf al min of meer opgeblazen had. Vervolgens in zeer lage versnelling over een wortel gereden waarbij het achterwiel geen grip meer had en ik stil viel. Tips?

PS; rij nu 3x9 en ben benieuwd of dit soort klimmetjes ook te doen zijn met 1x11.
Ik denk te zware versnelling in combi met het opblazen... Deze is prima te doen op blad met 36T namelijk ;-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Jer_81 schreef: di 1 januari 2019, 21:52PS; rij nu 3x9 en ben benieuwd of dit soort klimmetjes ook te doen zijn met 1x11.
1) Dit soort klimmetjes is die bij Krönnenzommer, da's in mijn herinnering althans de lastigste...
2) Of het lukt is in de eerste plaats natuurlijk persoonsafhankelijk en in de tweede afhankelijk van de overbrengingsverhoudingen van de exacte setup (zowel de 3x9 en de 1x11). Maar overbrengingsverhouding van een 1x11 kan erg vergelijkbaar zijn en je hoeft sowieso al absoluut geen super klimmer te zijn om er met 'standaard' 1x11 het hele rondje te fietsend te knnen doen...
3) Momentum proberen te gebruiken en niet vol kracht op de trappers zetten...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

Inmiddels een handige tool gevonden om te kijken of ik met een 1x11 ongeveer hetzelfde bereik kan houden.

Wat betreft deze klim denk ik dat ik hem de volgende keer gewoon beter aanvang. Doordat ik niet wist hoe lang nog en hoe steil ben ik in het begin te snel gegaan in een te hoge versnelling terwijl ik beter rustiger aan had kunnen doen op het middenblad.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Korte impressie van mijn eerste ervaring met de Hellendoorn route vorige week:

nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Mooi, geeft wel een goed beeld met zo'n gimbal! Het is makkelijker te herkennen voor mij zo, haha.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

nversteege schreef: ma 7 januari 2019, 15:37 Mooi, geeft wel een goed beeld met zo'n gimbal! Het is makkelijker te herkennen voor mij zo, haha.
Thanks! :-q
Plaats reactie