Nieuwe route Dordrecht ??

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
uni
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 10:04
Contacteer:

Al jaren zitten velen te wachten op het sluiten van de vuilnisberg op de baanhoekweg zodat er een mtb route neergelegd kan worden.
Nu is het zover en de eerste geruchten over de invulling zijn ook al op gang gekomen.
Zijn er mensen op het forum die zich daar al mee bezig houden, lobby, overleg ?
Zijn er mensen die daartoe bereidt zijn ?
Het zou echt doodzonde zijn om deze mogelijkheid te laten liggen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nee, eventueel, zeker weten want ik wordt er best ziek van om minimaal 40min in de auto te zitten voor een leuk parcours.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Hmmmm , ook voor niet Dordtenaren interessant :-q
Ik kom zelf uit R'Dam-zuid (Randje Barendrecht), en rij regelmatig naar Dordt langs de Oude Maas om in Dordt even een de Koninckje weg te happen, en daarna dezelfde weg weer terug naar huis ... , t'zou mooi zijn als de 'de Koninckjes' ingeruild kunnen worden voor een rondje track !

Ik kan zelf weinig beteken vwb lobby'en , maar ben altijd wel bereidt om hiervoor een enquête oid in te moeten vullen !

Ik hou deze topic even id gaten :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Het is ook met de auto makkelijk aanrijden voor niet-locals: Randweg N3, afslag Staart, onderaan rechtsaf richting Merwelanden (beide afslagen) en immer geradeauß.
Laatst gewijzigd door TenZNL op zo 8 mei 2016, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Ik teken ervoor,dichtsbijzijnde nu is vlaardingen broekpolder
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

TenZNL schreef:Het is ook met de auto makkelijk aanrijden voor niet-locals: Randweg N3, afslag Straat, onderaan rechtsaf richting Merwelanden (beide afslagen) en immer geradeauß.
Afslag Staart, anders wordt het weer lastig voor niet locals.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zeg ik toch :winkie:

Hmm, ik vond dit nog: http://www.rijnmond.nl/nieuws/137100/Do ... tortplaats" onclick="window.open(this.href);return false;
uni
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 10:04
Contacteer:

Au :-{ die had ik nog niet gezien, daarmee komen de andere plannen wel in het gedrang vrees ik.
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Yep milieu plannen zullen wel voorrang krijgen
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
Mikekite
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 20 november 2015, 17:45

uni schreef:Al jaren zitten velen te wachten op het sluiten van de vuilnisberg op de baanhoekweg zodat er een mtb route neergelegd kan worden.
Nu is het zover en de eerste geruchten over de invulling zijn ook al op gang gekomen.
Zijn er mensen op het forum die zich daar al mee bezig houden, lobby, overleg ?
Zijn er mensen die daartoe bereidt zijn ?
Het zou echt doodzonde zijn om deze mogelijkheid te laten liggen.
Mocht je de wegen weten die er begaan moeten worden hier in de gemeente hoor ik het graag. Ben bereid om me er voor in te zetten. Pm maar bij meer info.
Ben nu doorde weeks savonds verbannen naar t asfalt
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

deze club zit daar al?
http://www.wielerclubdemol.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
dan zullen ze vast wel iets weten.

anders:
patrick jansen http://www.trackstrails.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
mark torsius http://www.singletracks.nl/Overons/Contact.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
als er plannen zijn weten zij er waarschijnlijk van en anders kunnen ze je wel vertellen wat je moet doen om te zorgen dat er plannen komen.
aappii
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: za 26 juli 2008, 13:53

Ik kwam dit topic per toeval tegen toen ik zelf op zoek was of er plannen waren om een mtb parkoers aan te leggen in het gebied dat ook wel bekend staat als de 3de Merwedehaven. Inmiddels heb ik mij wat meer ingelezen en ik dacht dit topic maar weer eens van stof te halen. Hieronder mijn bevindingen en nog wat vragen.
uni schreef:Al jaren zitten velen te wachten op het sluiten van de vuilnisberg op de baanhoekweg zodat er een mtb route neergelegd kan worden.
Nu is het zover en de eerste geruchten over de invulling zijn ook al op gang gekomen.
Zijn er mensen op het forum die zich daar al mee bezig houden, lobby, overleg ?
Zijn er mensen die daartoe bereidt zijn ?
Het zou echt doodzonde zijn om deze mogelijkheid te laten liggen.
Naar wat ik tot nu toe ben tegen gekomen zijn er geen plannen om een mtb parkoers aan te leggen. Zoals het bestemmingsplan er nu ligt wordt het gebied bij de 3de Merwedehaven ingericht voor recreatie. Het gebied van 55 hectare zal vanaf 2023 worden gehuurd door de gemeente Dordrecht. Hier voor is het bedrijf bezig met de bodem te saneren en te voorzien van een toplaag over het gestorte afval.

https://cms.dordrecht.nl/inwoners/sport ... wedeheuvel" onclick="window.open(this.href);return false;

Helaas voor ons is dit bestemmingsplan al definitief aangezien het in december 2015 al ter inzage bij de gemeente heeft gelegen.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 17684.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Link naar het definitieve bestemmingsplan met bijlagen:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 7741,d.d24" onclick="window.open(this.href);return false;

Conclusie, het bestemmingsplan is al definitief en er is daarin geen rekening gehouden met een mtb parkoers. Wat wel positief is, is dat het plan erg leunt op recreëren. Hier past mtb'en erg goed binnen. Wat ook een voordeel is dat mtb'en en andere recreanten prima samen gaan zoals bijvoorbeeld in Bergschenhoek, Vlaardingen en Dorst. Dus wellicht is er door een hoop te lobbyen wel alsnog wat te regelen.
TenZNL schreef:Zeg ik toch :winkie:

Hmm, ik vond dit nog: http://www.rijnmond.nl/nieuws/137100/Do ... tortplaats" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gebied van dit artikel ligt pal naast de HVC afvalcentrale ook wel bekend als Crayenstein-west, dit is slechts 1 bultje. Weinig te halen voor een mtb'er zijnde. Het gebied waar ik het hierboven heb is aantrekkelijker met 55 hectare. Als je de route door zou kunnen trekken richting de wielerclub zou het eventueel mogelijk zijn een degelijke mtb route aan te leggen van een paar km.
Mikekite schreef: Mocht je de wegen weten die er begaan moeten worden hier in de gemeente hoor ik het graag. Ben bereid om me er voor in te zetten. Pm maar bij meer info.
Ben nu doorde weeks savonds verbannen naar t asfalt
Zoals ik al eerder zei zal er nog een hoop gelobby'd moeten worden om te zorgen dat men überhaupt naar onze plannen zou willen kijken. Gelukkig ben ik in het verleden al een keer eerder bezig geweest om een mini dh wedstrijd te organiseren op de Skiberg dus ik weet redelijk bij wie we moeten zijn.

- zo is er allereerst de gemeente. In één van de bekendmakingen staat een naam met mailadres van een beleidsmedewerker. Ik zal deze beste man een mail sturen om te peilen of er überhaupt vanuit de gemeente animo is.
- Parkschap de Biesbosch moet ook gepeild worden of een dergelijke route binnen hun visie past. Ik heb hier nog een persoonlijke contactpersoon.
- DRC de Mol, dit is een grote wielervereniging met een hoop aanzien in de regio. Als we hun enthousiast kunnen krijgen dan staan we veel sterker. Om nog maar te zwijgen van hun connecties in de gemeente. En als we dan ook nog een paar van die wegrijders warm kunnen maken voor de "dark side" dan is dat helemaal mooi.
http://www.drcdemol.nl/club/contactinfo ... 7vplATR.97" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een lijst met alle contactgegevens van de Mol. Zoals je ziet is er momenteel een vacature voor voorzitter.
Wellicht kunnen meerdere van jullie een mail sturen naar de secretaris om aan te geven dat er draagvlak is van de rijders hier in de buurt.
- er zou een facebook pagina opgestart kunnen worden om de vraag vanuit de mtb'ers te laten zien. Deze pagina kan later dan dienen ter communicatie en worden gebruikt als klankbord voor ideeën.

- wellicht kan er ook iemand contact opnemen met trackstrails.nl of singletracks.nl om te vragen wat er allemaal nodig is om een dergelijk traject op te starten. Vrijwilligers?

Mocht ik antwoord krijgen van één van de partijen dan laat ik het hier zeker weten.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Zo dan top bezig :-q
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Is er al (positief)nieuws te melden?
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

ik ben voor!!! ik rijd nu elk weekend uren naar breda,oostvoorne,zeist en bergschehoek
zou fijn zijn als ik ook eens dicht bij huis kon trappen
Plaats reactie