NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Lars TB schreef: ma 1 juni 2020, 15:53 Tis jammer dat het internet zo 'vervormt', want ik denk dat we allemaal op 1 lijn zitten. En ik ken eigenlijk niemand die geen respect heeft van wat anderen doen onder de bouwers. Ook hier herken ik dat niet. Wel wat lui die extreem bot uit de hoek komen, maar dat is hier en daar te verwachten... :bier:

Alleen als je ziet wat een berg stront de lui die zich inzetten over zich heen krijgen, dan schiet je wat eerder in de verdediging. En dat kan negatief opgevat worden.
Volgens mij ging het hier juist om de stront die over de Veluwezoom + routebouwers wordt heengegooid. Door collega-routebouwers.
Lars TB schreef: ma 1 juni 2020, 15:53 En dat B100 de hand even in eigen boezem steekt: je komt niet over als iemand die er kijk op heeft... Dat zal misschien juist niet zo zijn, maar het komt in ieder geval niet over. Houd daar dus ook even rekening mee voordat je anderen gaat beschuldigen!
Al had je nu gezegd dat ik over kom als iemand die er WEL verstand van heeft, dan pas was ik me zorgen gaan maken :-q
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Noem iedereen op de UHR ook flowterroristen...dus...gaap

Je zal we een heel saai leven hebben als je nergens lollig om mag doen
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Stront? Ik heb nog nooit iets slechts over veluwezoom gezegd. Heb er geen hekel aan. Heb aan niemand een hekel. Er is voor mij geen route beter dan een andere, niemand doet iets goed of fout, iedereen heeft zn eigen manier van bouwen. Geen enkel routenetwerk is superieur. Ik beoordeel routes alleen in hoe leuk ze zijn. En weinig routes zijn niet leuk die ik gereden heb, meestal zijn dat asfalt routes met MTB stempel.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

@B100 hou nou toch eens op met je gemekker joh. Ik weet precies welke opmerking(en) je bedoelt en daar zit werkelijk geen enkel kwaad achter.

Sterker nog ik denk dat de UHR soms gewoon ‘jaloers’ is dat hun routes te populair zijn itt bijvoorbeeld de Veluwezoom route en of Ede routes. Dat is geen leedvermaak maar eigenlijk stiekem een beetje jaloezie. Ze zouden willen dat hun eigen succes wel eens wat minder is. Dat was de strekking van de grapjes niet meer en minder.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

hanjovdberg schreef: ma 1 juni 2020, 19:18 @B100 hou nou toch eens op met je gemekker joh. Ik weet precies welke opmerking(en) je bedoelt en daar zit werkelijk geen enkel kwaad achter.

Sterker nog ik denk dat de UHR soms gewoon ‘jaloers’ is dat hun routes te populair zijn itt bijvoorbeeld de Veluwezoom route en of Ede routes. Dat is geen leedvermaak maar eigenlijk stiekem een beetje jaloezie. Ze zouden willen dat hun eigen succes wel eens wat minder is. Dat was de strekking van de grapjes niet meer en minder.

Eensch!

Mogen we spandoeken ophangen met verwijzingen naar Ede :-D
Op de a12 bijvoorbeeld? Ter hoogte van Driebergen om mensen te wijzen op extra rijgenot een paar km verder. :lol:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nu even niet ... vandaag weer diverse delen afgesloten ivm droogte :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hanjovdberg schreef: ma 1 juni 2020, 19:18 Sterker nog ik denk dat de UHR soms gewoon ‘jaloers’ is dat hun routes te populair zijn itt bijvoorbeeld de Veluwezoom route en of Ede routes. Dat is geen leedvermaak maar eigenlijk stiekem een beetje jaloezie. Ze zouden willen dat hun eigen succes wel eens wat minder is. Dat was de strekking van de grapjes niet meer en minder.
:-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: ma 1 juni 2020, 17:26De eerste dag niet er direct een drinkgelag van maken. Drink met mate. Drink met maten
Oeps, te laat gelezen. Overigens vandaag 100% thuisdrinker en iets met houtskool en een eitje.............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

bouwpakket schreef: za 30 mei 2020, 15:50
B100 schreef: za 30 mei 2020, 09:00 Daarnaast zijn reacties van sommige personen uit "het UHR hoekje" naar andere routes (zie b.v. Veluwezoom) gewoonweg niet fris.
Die heb ik denk ik gemist. Welke pagina?
Ik heb gisteren lekker gefietst dus niet al te actief geweest op het forum. Was er al een antwoord gekomen op deze vraag?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

B100 schreef: ma 1 juni 2020, 18:43
Horsthil schreef: ma 1 juni 2020, 15:52 Volgorde is verkeerd, komt uit twee topics, context ontbreekt volledig en als iemand ze wil lezen, ze staan bij Den Treek en het Rhenen topic. Allemaal grapjes in een logische context, waar verder geen andere boodschap of haat achter zit. En het is ook geen geheim dat ze van mij zijn.
So what dat het in ook in andere UHR topics staat, het gaat er om dat er openlijk goedkoop leedvermaak over andere routes wordt gepost. Routes waar vrijwilligers vaak ook met ziel en zaligheid mee bezig zijn. Soms met wisselend succes, maar dat geeft je nog geen vrijbrief om daar flauwe grappen over te gaan maken, ongeacht de context. Ook al zit er geen haat achter en is het als een grap bedoeld, hoe denk je dat dit overkomt op de vrijwilligers van die route (die hier waarschijnlijk ook wel mee zitten)? Niet erg positief in ieder geval.

En als er in een vergelijkbare (logische) context kritiek of grappen over de UHR worden gemaakt (de krantentassenfiets etc) of die lelijke jongen uit Schoorl bemoeien zich er mee, nou nou, dan is iedereen weer zwaar verongelijkt en snapt iedereen behalve de UHR crew het niet.
:-q
Laat gaan B100, ik ben het helemaal met je eens.
vrijwilligers op de UHR hebben lange tenen, maar volgens zijn ze er daar nu achter dat de routes toch niet zo goed zijn als ze zelf dachten.
Wat heb je nou aan een route waar je in de winter weg moet blijven ivm modder en in de zomer dicht gaat vanwege mul zand.
Dat mulle valt overigens wel mee, afgelopen weekend gereden en het is niet muller dan Schoorl in een normale (niet droge )zomer.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Singletrack Sundays schreef: di 2 juni 2020, 12:32 :-q
Laat gaan B100, ik ben het helemaal met je eens.
vrijwilligers op de UHR hebben lange tenen, maar volgens zijn ze er daar nu achter dat de routes toch niet zo goed zijn als ze zelf dachten.
Wat heb je nou aan een route waar je in de winter weg moet blijven ivm modder en in de zomer dicht gaat vanwege mul zand.
Dat mulle valt overigens wel mee, afgelopen weekend gereden en het is niet muller dan Schoorl in een normale (niet droge )zomer.
Goed om te lezen dat de UHR tot verbroedering leidt :bier:

Vraagje: B100=Singletrack Sundays=Funride? :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

weet je wat het is met de UHR. In het begin werden de routes en hun bouwers/onderhouders terecht enorm geprezen. Er zijn heel wat veren in die spreekwoordelijk r**t gestoken, maar het werden er zoveel dat de crew er van is gaan zweven. Er worden door sommige nu ook wat veertjes weer uitgetrokken en dat doet zeer :winkie: En die pijn lijken ze wat moeilijk te kunnen verdragen.... hoe goed en leuk de routes ook zijn, je kunt niet ontkennen dat door de manier van aanleg er problemen ontstaan bij langere periode van droogte. Met de wetenschap dat dit in de toekomst waarschijnlijk veel vaker gaat voorkomen, zul je er iets mee moeten doen. Er zijn op dit forum zat members die al heel wat langer bezig zijn met bouw en onderhoud van een route en die hebben er toch echt wel kijk op. Dan kun je als UHR wel uit de hoogte doen, maar misschien kun je je eens beter wat nederiger opstellen en die kritiek meenemen om de routes "droogte proof" te maken.
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

sinterklaas schreef: di 2 juni 2020, 14:52 weet je wat het is met de UHR. In het begin werden de routes en hun bouwers/onderhouders terecht enorm geprezen. Er zijn heel wat veren in die spreekwoordelijk r**t gestoken, maar het werden er zoveel dat de crew er van is gaan zweven. Er worden door sommige nu ook wat veertjes weer uitgetrokken en dat doet zeer :winkie: En die pijn lijken ze wat moeilijk te kunnen verdragen.... hoe goed en leuk de routes ook zijn, je kunt niet ontkennen dat door de manier van aanleg er problemen ontstaan bij langere periode van droogte. Met de wetenschap dat dit in de toekomst waarschijnlijk veel vaker gaat voorkomen, zul je er iets mee moeten doen. Er zijn op dit forum zat members die al heel wat langer bezig zijn met bouw en onderhoud van een route en die hebben er toch echt wel kijk op. Dan kun je als UHR wel uit de hoogte doen, maar misschien kun je je eens beter wat nederiger opstellen en die kritiek meenemen om de routes "droogte proof" te maken.
Amen :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

sinterklaas schreef: di 2 juni 2020, 14:52 bij langere periode van droogte. Met de wetenschap dat dit in de toekomst waarschijnlijk veel vaker gaat voorkomen,
Sorry maar niemand kan toch vertellen of die droogte's normaal gaan zijn in de toekomst.

Moedertje natuur gaat altijd op en neer met droogtes warm kou nat dus persoonlijk vind ik het echt onzin om te zeggen da ter vanaf nu alleen maar droge jaren aankomen....
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

..
Laatst gewijzigd door bouwpakket op di 2 juni 2020, 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie