NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

bert l. schreef: vr 13 maart 2020, 13:01

Vraag: hoe zouden we 'idiot proof' een emmer onder het tappunt kunnen plaatsen waarmee je hond of paard zou kunnen laven?
Mensen kunnen ook zelf een opvouwbare drinkbak meenemen. Kosten zo ongeveer evenveel als een bidon.

Een onverwoestbare emmer aan een ketting is een instrument om de kraan te slopen.
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Zaterdagmiddag ronde Amerongen gedaan. Wat ligt ie er prachtig bij!! Ongelooflijk dat we een paar jaar terug door een halve meter bagger worstelden :-{ :-q

Wat betreft die emmer bij de waterpaal: een gestorte bak ingegraven eronder/naast waar je dan water in kan laten lopen lijkt me de meest hufterproof optie......
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het wordt dit weekend droog en zonnig, de lente hangt in de lucht... En na een week thuis zitten, willen jullie erop uit! Maar dit weekend zul je niet de enige zijn. Staatsbosbeheer verwacht een topdrukte in de belangrijke grote natuurgebieden met een grote druk op de parkeerplaatsen. Kom daarom *zoveel mogelijk op de fiets*, of *parkeer je auto verder weg* op een P+R bij een NS-station of een oprit van de A12.
Verder gelden ook in het terrein de maatregelen van het RIVM. Zorg een beetje voor elkaar en geef elkaar de ruimte.
Lees ook nog even dit:

https://www.staatsbosbeheer.nl/over-sta ... e-verwacht

Langs de A12 liggen bij Maarsbergen twee grote parkeerterreinen en rond de NS-Stations kun je ook nog auto's kwijt. Vanaf die station is het vaak niet meer dan 5 of 10 minuten fietsen tot je op de route bent.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Na een week ziek te zijn geweest wil ik eigenlijk weer het bos in.
Alleen de hordes mensen houden me een beetje tegen.
Het lijkt wel alsof het nu juist nog drukker is dan anders, want: de zon schijnt eindelijk (wel met schrale oostenwind) en vooral: men moet fit blijven en frisse lucht is gezond...
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik zou gewoon dit weekend even het bos mijden. En als je gaat niet het bos in gaan bij een van de populaire opstapplaatsen. Afgelopen dagen was het bij de bekende parkeerplaatsen van de Soesterduinen ook chaos. Iedereen de natuur in, veel mensen bij elkaar en ook nog allerlei groepen. Kon niet eens fatsoenlijk over het fietspad door alle wandelaars. Mijn rekensommetje zegt dat het dus morgen maar even niet moet.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik sla de UHR voor nu even over. :-{

Helaas (nog) niet doordeweeks vrij.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zondag met mooi weer op de fiets de bossen in en zeker de UHR trails was al een “nogo” dingetje. Dat nu helemaal in deze periode.
Denk dan dat ik eerder de gravelbike bike en de rustige stukken op de Veluwe opzoek, die weet ik inmiddels heel goed te vinden. Op pakweg 1 km van de grote parkeerplekken is al 90% vd wandelaars afgehaakt. Daarnaast op moment dat de meute komt heb ik er al een paar uur opzitten :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

bert l. schreef: vr 20 maart 2020, 21:48 Het wordt dit weekend droog en zonnig, de lente hangt in de lucht... En na een week thuis zitten, willen jullie erop uit! Maar dit weekend zul je niet de enige zijn. Staatsbosbeheer verwacht een topdrukte in de belangrijke grote natuurgebieden met een grote druk op de parkeerplaatsen. Kom daarom *zoveel mogelijk op de fiets*, of *parkeer je auto verder weg* op een P+R bij een NS-station of een oprit van de A12.
Verder gelden ook in het terrein de maatregelen van het RIVM. Zorg een beetje voor elkaar en geef elkaar de ruimte.
Lees ook nog even dit:

https://www.staatsbosbeheer.nl/over-sta ... e-verwacht

Langs de A12 liggen bij Maarsbergen twee grote parkeerterreinen en rond de NS-Stations kun je ook nog auto's kwijt. Vanaf die station is het vaak niet meer dan 5 of 10 minuten fietsen tot je op de route bent.
Mmm, het plan was om vanmiddag weer op de MTB te stappen, maar ik vrees nu dat het heeeeel druk gaat zijn. Goed excuus om de reetfiets weer af te stoffen. Komende woensdag net als afgelopen week dan maar weer met de mini-me KOMmetjes in de categorie 7-jarigen pakken ;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Buiten de doos denken: ga waar het nog niet zo populair is hier: ede e.o. bijvoorbeeld
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Fred (mtb-sport) schreef: za 21 maart 2020, 08:44 Daarnaast op moment dat de meute komt heb ik er al een paar uur opzitten :winkie:
Je bent net weer hersteld toch? Let op ijsplaten. Hier zijn de fietspaden gestrooid. Temp komt ook pas nu boven nul.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

bert l. schreef: za 21 maart 2020, 10:27 Buiten de doos denken: ga waar het nog niet zo populair is hier: ede e.o. bijvoorbeeld
Ik vond reetfiets al behoorlijk buiten de doos.

Maar, moet toegeven, heb 'er net even afgestoft en rijklaar gemaakt, en ik heb er best zin in :D :oops:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef: za 21 maart 2020, 11:00
Fred (mtb-sport) schreef: za 21 maart 2020, 08:44Daarnaast op moment dat de meute komt heb ik er al een paar uur opzitten :winkie:
Je bent net weer hersteld toch? Let op ijsplaten. Hier zijn de fietspaden gestrooid. Temp komt ook pas nu boven nul.
Echt hersteld, nee nog steeds niet en zal denk ik ook nooit meer 100% het geval zijn. Maar wel voldoende om te kunnen blijven genieten van het fietsen.
Mbt morgen: Op de gravelpaden en zandpaden zal het niet bevroren zijn, althans niet glad. Maar zal zeker voorzichtiger zijn dan ik anders al doe.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

bert l. schreef: za 21 maart 2020, 10:27 Buiten de doos denken: ga waar het nog niet zo populair is hier: ede e.o. bijvoorbeeld
Ik deed een rondje op de racefiets en het viel mij juist op dat er zoveel reden op zowel het stuk Rheden als het stuk Ede dat ik passeerde.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Allemaal Bert zijn schuld!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Er is echt geen kip, ik sta nu live bij de Leersum route even uit te rusten voor het stuk terug naar utrecht. Heb in 5 minuten 3 fietsers langs zien komen. Sla je slag.
Plaats reactie