NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

sama schreef: za 16 februari 2019, 19:25 Rokl, ik heb je vandaag niet gezien, maar heet jij op strava ook ro kl? Dan heb ik een verrassing voor je, jouw toptijd op Amerongen is exact hetzelfde als de mijne aldus strava :lol: :lol:

De route lag er trouwens top bij :-q
Yepp, mijn Strava naam is ro kl. Grappig dat we dezelfde tijd hebben staan. Vandaag zat ik gevoeld 1/2 uur boven trouwens. Dus gelukt gehad dat we elkaar niet hebben ontmoet. Waarschijnlijk was je me zo langsgevlogen :winkie: :winkie: Was trouwens mijn eerste training van het nieuwe marathonseisoen. Wilde voornamenlijk km maken, dus mijn snelheid paste bij mijn conditie (vlak boven nul :lol: ). Maar het seizoen is nog niet begonnen. Dus er is nog hoop.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

rokl schreef: za 16 februari 2019, 21:53
sama schreef: za 16 februari 2019, 19:25 Rokl, ik heb je vandaag niet gezien, maar heet jij op strava ook ro kl? Dan heb ik een verrassing voor je, jouw toptijd op Amerongen is exact hetzelfde als de mijne aldus strava :lol: :lol:

De route lag er trouwens top bij :-q
Yepp, mijn Strava naam is ro kl. Grappig dat we dezelfde tijd hebben staan. Vandaag zat ik gevoeld 1/2 uur boven trouwens. Dus gelukt gehad dat we elkaar niet hebben ontmoet. Waarschijnlijk was je me zo langsgevlogen :winkie: :winkie: Was trouwens mijn eerste training van het nieuwe marathonseisoen. Wilde voornamenlijk km maken, dus mijn snelheid paste bij mijn conditie (vlak boven nul :lol: ). Maar het seizoen is nog niet begonnen. Dus er is nog hoop.
Zo is dat, wanneer reed jij er ongeveer dan?
Ik heb er vandaag ongeveer 53 minuutjes over gedaan, en daarna nog even lekker uitgereden op HG. Het was super!
Sneeuwmonster
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

AMERONGEN
Vanwege boswerkzaamheden is de route Amerongen tussen de palen AM13 en AM23 voorlopig afgesloten. Als je de borden Omleiding Rood volgt kom je bij AM23 weer op de route.

Afbeelding

Het eerste bordje, kort voor paal AM13:
Afbeelding

S.v.p. rechtsaf .......
Afbeelding

Gelijk daarna linksaf:
Afbeelding

En dan rechtdoor richting Berghuis:
Afbeelding

Bij het Berghuis rechtsaf:
Afbeelding

En even verderop linksaf:
Afbeelding

Rechtsaf:
Afbeelding

Dan linksaf het fietspad op:
Afbeelding

Op het fietspad rechtsaf het zandpad op. Aan het einde van dit pad kom je bij paal AM23 weer op de route:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Gisteren en vandaag intervaltrainingen afgewerkt op Leersum/Amerongen. Het ligt er mooi bij en het gaat weer de goede kant op met de vorm :). Het viel me ook reuze mee met drukte betreft vanmiddag; geen file rijden, en ik kon er meestal snel langs :).
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Klein stukje oude route dus. Voor het broedseizoen klaar zeker?
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Giant-E schreef: zo 17 februari 2019, 20:17 Klein stukje oude route dus. Voor het broedseizoen klaar zeker?
Geen idee - we laten ons verrassen :-D
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

sama schreef: za 16 februari 2019, 21:57
rokl schreef: za 16 februari 2019, 21:53

Yepp, mijn Strava naam is ro kl. Grappig dat we dezelfde tijd hebben staan. Vandaag zat ik gevoeld 1/2 uur boven trouwens. Dus gelukt gehad dat we elkaar niet hebben ontmoet. Waarschijnlijk was je me zo langsgevlogen :winkie: :winkie: Was trouwens mijn eerste training van het nieuwe marathonseisoen. Wilde voornamenlijk km maken, dus mijn snelheid paste bij mijn conditie (vlak boven nul :lol: ). Maar het seizoen is nog niet begonnen. Dus er is nog hoop.
Zo is dat, wanneer reed jij er ongeveer dan?
Ik heb er vandaag ongeveer 53 minuutjes over gedaan, en daarna nog even lekker uitgereden op HG. Het was super!
Was ca 11:00 begonnen en ben Leersum, Hoge Ginkel en 2 keer Amerongen gereden. Ronde Amerongen meer dan 58 min over gedaan :-{ :-{
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

rokl schreef: zo 17 februari 2019, 22:43 Ronde Amerongen meer dan 58 min over gedaan :-{ :-{
Troost je, ik deed er meer dan een uur over!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3836
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

2 weken terug in de sneeuw Leersum voor het eerst gedaan. Was echt super, vind het het leukste parcour wat ik tot nog toe tegen ben gekomen in NL

Afbeelding

Videoverslag hier: https://www.youtube.com/watch?v=PyLT-V3X6Ec
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

rokl schreef: zo 17 februari 2019, 22:43
sama schreef: za 16 februari 2019, 21:57

Zo is dat, wanneer reed jij er ongeveer dan?
Ik heb er vandaag ongeveer 53 minuutjes over gedaan, en daarna nog even lekker uitgereden op HG. Het was super!
Was ca 11:00 begonnen en ben Leersum, Hoge Ginkel en 2 keer Amerongen gereden. Ronde Amerongen meer dan 58 min over gedaan :-{ :-{
Ik denk niet dat ik het sneller had gedaan hoor met die afstand :o
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteren hebben mijn vrouw en ik 's morgens Amerongen gefietst en in de middag Austerlitz. Beide routes liggen er perfect bij! Amerongen vraagt ook op lager tempo best veel van een minder getrainde fietser, Austerlitz kan prima op eigen tempo rondgepeddeld worden. Wat dat betreft was het een goeie keuze om Amerongen met frisse benen te doen :)

Heerlijk gefietst, dank aan alle vrijwilligers die de boel zo strak voor elkaar hebben daar.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fietsen jullie dan heen en weer tussen deze twee parcoursen of zit er een verplaatsing met de trein of auto tussen?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

In de auto. We zijn niet vaak in de gelegenheid om samen te fietsen, en er zit wat verschil in onze fietsconditie. Ik heb dus geprobeerd voor ons beiden de leukste routes te vinden, een half uurtje rijden rond lunchtijd was geen belemmering :D
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Bokmaaa schreef: di 19 februari 2019, 15:50 In de auto. We zijn niet vaak in de gelegenheid om samen te fietsen, en er zit wat verschil in onze fietsconditie. Ik heb dus geprobeerd voor ons beiden de leukste routes te vinden, een half uurtje rijden rond lunchtijd was geen belemmering :D
Voor het verschil in fietsconditie ........ :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

:-q

Route ligt er prima bij momenteel;
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jan Willem op wo 20 februari 2019, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie